Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 26 mei 2008, 15:16   #1
WFV

Standaard bureaublad reageert niet

Ok, helaas is het onderwerp nog te vaag, maar ik zal de problemen hieronder zo uitgebreid mogelijk proberen uit te lijnen.

Sinds afgelopen donderdag (22 mei) heb ik het volgende probleem. Om 19.00 uur wilde ik thuis achter de PC verder werken. Sinds dinsdagmorgen had de computer aangestaan. Op dinsdag, woensdag en donderdag had ik overdag sporadisch via extern bureaublad vanaf mijn werk wat bestanden opgezocht. Het loginscherm werd weergegeven en ik vulde wachtwoord in. Ik kreeg het bureaublad te zien. Ik klikte op de tab Firefox in de taakbalk en het bekende laadcirkeltje in Vista kwam tevoorschijn. Vervolgens gebeurde er niks, en kon ik ook niks mee. Geen Ctrl+Alt+Del bijvoorbeeld of andere opdrachten uitvoeren. Aan-knop van de PC ingehouden en de computer was uit.

Opnieuw opstarten, selecteerde gewoon normale modus, weer inloggen, en het bureaublad kwam weer te voorschijn. Alles werd geladen (verbinding met internet, antivirus, de sidebar van vista etc.). Toen de PC uitgeprutteld was probeerde ik weer ergens op te klikken (start of pictogram, het maakte niet uit). weer bevroor als het waren het scherm en gebeurde er niks.

Ik heb een aantal keren geprobeerd opnieuw op te starten, in veilige modus met netwerkverbinding kon ik internet explorer openen, outlook, en word openen etc. Als ik in normale modus opstartte en meteen als ik het bureaublad zag bijvoorbeeld firefox opende kon ik internetten/mail checken. (de netwerkerbinding wordt als eerste geladen). Als alle opstartprogramma's waren uitgeladen "bevroor" weer het scherm, kwam de laadcirkel tevoorschijn en moest ik op een 'harde' manier de computer afsluiten.

Ik kan alleen werken in veilige modus met een 480x640 schermpje en ik moet met InDesign en Illustrator eergisteren, gisteren en vandaag aan de slag eigenlijk (om mijn tijdsplanning weer eens weer te geven ).

Wat kan er aan de hand zijn?

PC specs
AMD Athlon 64 3400 (2.4 Ghz)
1024 Mb DDR RAM (is niet veel, maar ik draai al 1,5 jaar op vista).
Ati Radeon 9550 256 Mb video card

Ik heb al een systeemherstel gedaan, kon dat doen voor 21 mei (vorige week woensdag) leverde geen resultaat op. In veilige modus heb ik de PC gescand op virussen via de Online Scanner van ESET NOD32. Geen resultaat. Ik heb automatische updates gewoon aanstaan en installeer ze als ze beschikbaar zijn. SP1 heb ik nog niet geinstalleerd. Hieronder nog een logje van HijackThis.

Wat kan er aan de hand zijn??? Alle opmerkingen/suggesties zijn welkom.

Groeten
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: txt log.txt‎ (12,5 KB, 10x gelezen)
WFV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 07:29   #2
Erik#7

Standaard

Op mijn PC gebeurt exact het zelfde.
Vista draaide prima tot aan gisteren (3 juni)

Het afgelopen weekend zijn wel updates geïnstalleerd bij het afsluiten. Mij viel vervolgens op dat bij het opstarten de dag daarna de updates geconfigureerd werden. Voor zover ik herinner waren er toen nog geen problemen.

Nu dus volkomen anders, hij start keurig op totdat hij uitgerateld is want dan kan hij niks meer.

PC is een paar maanden oud, Medion intel Core 2 Quad 2.4 GHZ met 3 GB intern geheugen.
NVIDIA GeForce 8600GT
Antivirus = Bull Guard

Laatst gewijzigd door Erik#7 : 4 juni 2008 om 07:31
Erik#7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 08:30   #3
WFV

Standaard

inmiddels had ik alle services en opstartprogramma's die niet direct met het OS te maken hebben uitgeschakeld. Hij werkte toen weer prima.
Alleen als ik laat opstarten eset* services krijg ik weer het oude probleem

* ESET NOD32 AntiVirus heb ik
Oud 4 juni 2008, 12:22   #4
Anacho

Anacho's schermafbeelding

Standaard

Welke versie van NOD32 heb je?
En ik zou toch overwegen SP1 te installeren.
En zet je logje eens in de Hijack This thread,(evt in 2 posts, als 'ie tegroot is voor 1) daar heb je meer kans dat íe wordt behandeld dan hier als bijlage.
Oud 4 juni 2008, 18:01   #5
WFV

Standaard

Eset NOD32 Antivirus (Dutch) 3.06, maatr ik zal het hijackthis ding posten in het speciale thread....
Oud 5 juni 2008, 22:06   #6
Erik#7

Standaard

Mijn PC loopt weer, via veilige modus Nvidia update gedownload, nieuwste FlasPlayer, en plug in voor Canon printer.
Daarna heb ik ook SP 1. geïnstalleerd en (momenteel) doet hij het nu prima.
Oud 8 juni 2008, 22:19   #7
Erik#7

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WFV Bekijk bericht
inmiddels had ik alle services en opstartprogramma's die niet direct met het OS te maken hebben uitgeschakeld. Hij werkte toen weer prima.
Alleen als ik laat opstarten eset* services krijg ik weer het oude probleem

* ESET NOD32 AntiVirus heb ik
Is bij jou het probleem inmiddels volkomen verholpen?
Mijn PC vertoont nog geregeld de oude kuren. Na het klikken op iets reageert de PC pas na een minuut oid. Ook het startmenu reageert op eenzelfde manier.
Alleen afsluiten doet de PC gewoon niet, daar wordt niet op gereageerd.

Als ik de symptonen weer heb dan moet ik de PC hardhandig uit zetten. Via veilige modus terug zetten via systeem herstel (vaak 1 dag oud punt) en daarna werkt het weer.

Ik ben heel benieuwd wat hier de oorzaak van kan zijn en natuurlijk hoe ik het goed kan verhelpen.

Iedereen alvast bedankt
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten