Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 december 2007, 15:01   #1
sjaco

sjaco's schermafbeelding

Standaard dvd-rw station doet het niet meer

Sinds gisteren leest mijn dvd-rw station geen cds meer ik heb een dimension 3100 ook heb ik systeem herstel al geprobeerd, apparraat verwijderen,maar ik krijg een foutmelding 41 of 19
Ik heb de computer bijna 2 jaar kan ik nog iets proberen of is hij kapot?
Oud 27 december 2007, 20:45   #2
santikolk10

Standaard

Kijk even voor de zekerheid of misschien de Flat/Sata kabel goed vast zit en de voedingskabel. Als dat het niet is zou ik heb zo ook niet weten.
santikolk10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 20:14   #3
sjaco

sjaco's schermafbeelding

Standaard nieuwe dvd rw

Ik heb vandaag een nieuwe dvd rw geplaatst, maar hij geeft nog steeds de foutmelding 19
en hij doet niets, wat kan ik nu nog proberen.
Ik kan windows er niet op nieuw opzetten want ik heb geen station om de schrijf te draaien!
Oud 29 december 2007, 21:59   #4
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

http://support.microsoft.com/default...en-us%3B314060
http://support.microsoft.com/?scid=k...4060&x=18&y=12
Een Microsoft oplossing die misschien helpt. Dit probleem komt vaak voor trouwens.

als je op dit Googelt
{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
dan vind je veel info over niet werkende drives, waarbij het wissen van de "upperfilter" en "lowerfilter" onder die key in het register de oplossing geeft.

! maak een herstelpunt voordat je begint en/of maak een backup van het register. (kies voor "exporteren" in het menu "bestand". Daarmee kan je een sleutel opslaan als backup voor het moment. Gooi die Backup direct weer weg als alles werkt)

Er is op dit forum al vaker over dit onderwerp geschreven.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 29 december 2007 om 22:17
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2008, 22:05   #5
sjaco

sjaco's schermafbeelding

Standaard

Wel ik had de upper een lowerfilter weg gehaald zonder een back up te maken en na het opnieuw opstartten had ik ineens allerlei Dell informatie op de D schrijf!
Toen bedacht ik dat ik de dvd speler al een tijd niet had gebruikt en maakte ik een herstel punt van 3 oktober, verder kon ik niet.
En ineens bij het opnieuw opstartten(dit duurde erg lang) stond de dvd playe er weer op.
Wat nu de doorslag heeft gegeven?
Maar mijn zoons zijn weer blij, die kunnen weer spelletjes spelen.
Oud 2 januari 2008, 00:02   #6
erikdenhouter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjaco Bekijk bericht
Toen bedacht ik dat ik de dvd speler al een tijd niet had gebruikt en maakte ik een herstel punt van 3 oktober, verder kon ik niet
Je bedoelt dat je een herstelpunt hebt teruggezet van 3 october neem ik aan.
Citaat:
Wat nu de doorslag heeft gegeven?
Je herstelpunt heeft de doorslag gegeven, want het register wordt daarmee ook teruggezet naar die datum.

Wat die info van Dell betreft, dat snap ik niet. Wat voor een "info" kan er zo kwaad dat je voor een herstelpunt hebt gekozen, zonder dat je de DVD-drive even geprobeert hebt ?
Oud 2 januari 2008, 10:49   #7
sjaco

sjaco's schermafbeelding

Standaard

Ja een herstel punt van 3 oktober bedoelde ik, wat die info van dell betreft, de D schrijf stond ineens vol met allerlei dingen van Dell?Maar nu staat er niets meer, dit was gebeurd,nadat ik de upper en lower filter had weg gehaald ook gaf hij aan toen ik het herstelpunt wilde maken, dat er op de C schrijf niets zou veranderen, wat ik veranderd had?
toch blijkt dat nu alles weer in orde is.
rare dingen soms pc's
1 ding weet ik nu, hoe ik een dvd-rw kan vervangen en dat een computer van binnen niet meer zo ouderwets is als die van 1996, maar eenvoudig te openen is en dat er behoorlijk wat stof in kan komen.
Oud 2 januari 2008, 14:03   #8
erikdenhouter

Standaard

Citaat:
Ja een herstel punt van 3 oktober bedoelde ik, wat die info van dell betreft, de D schrijf stond ineens vol met allerlei dingen van Dell?Maar nu staat er niets meer, dit was gebeurd,nadat ik de upper en lower filter had weg gehaald
Snap ik niet.
Die zg "filterdrivers" zijn drivers die gebruikt worden om de datastroom van- en naar je DVD drive te manipuleren, en hebben niets te maken met Dell dingen die op een schijf gezet kunnen worden. Waarschijnlijk toeval met een andere oorzaak.

Citaat:
nadat ik de upper en lower filter had weg gehaald ook gaf hij aan toen ik het herstelpunt wilde maken, dat er op de C schrijf niets zou veranderen, wat ik veranderd had?
Snap ik niet.
Je had in die twee maanden toch op z'n minst die filterdrivers uit het register verwijderd ? En dat zal toch echt niet de enige verandering geweest zijn ?

Citaat:
toch blijkt dat nu alles weer in orde is. Rare dingen soms pc's
Dat het werkt is waar het om gaat, maar doet niet af van het feit dat het soms rare dingen zijn die PC's

Citaat:
dat er behoorlijk wat stof in kan komen
Stofzuiger, drie cm breed zacht kwastje, wat lef, en heel vaak de metalen kast aanraken voor statische ontlading tijdens het zuigen.
De plastic zuigmond in combinatie met snel langsstromende lucht + kwastharen kan misschien voor opbouw van statische lading zorgen, vooral als het erg droog is.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten