Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 7 september 2007, 10:24   #1
DHAG

Standaard Wel internetverbinding, maar geen mail

Beste allemaal,

Ik heb hier op het werk een klein bedrijfsnetwerk. Elke computer heeft verbinding met internet en kan mail ontvangen onder dezelfde account in MS Outlook. Maar één van de computers ontvangt sinds kort geen mail meer. Terwijl er niks is gewijzigd aan de instellingen en deze wel gewoon internetverbinding heeft. We werken hier met XP.

De accountinstellingen zijn hetzelfde, dus daar kan het niet aan liggen.
Windows Firewall in- en uitgeschakeld. Ligt het dus ook niet aan.

Het vreemde is dat ik geen foutmelding ontvang als ik op "Verzenden/Ontvangen" klik.
De andere computers in het netwerk ontvangen onder dezelfde account wel mail, terwijl die ook op deze computer aan zouden moeten komen. Niet dus...

Zelf ben ik niet zo'n expert op dit gebied. Ik heb her en der gezocht op Google, maar zonder succes. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Bij voorbaat dank,

Wilco
DHAG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 11:15   #2
Gradje

Standaard

Hallo Wilco,

Als de mail ophaald wordt deze standaard op de server gewist. Daarom geen foutmelding bij Verzenden/Ontvangen.
Dit kan je als volgt (in Outlook) wijzigen:
Extra; Emailaccounts; Bestaande e-mailaccounts weergeven of wijzigen; Wijzigen...; Meer instellingen....; Geavanceerd.
Nu kan je bij Bezorging instellen dat er een kopie (voor de andere computers) op de server wordt bewaard.

Veel succes, Gradje
Gradje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 11:30   #3
DHAG

Standaard

Beste Gradje,

Bedankt voor je reactie. Maar het probleem is nog niet opgelost. Ik kan wel verzenden, maar niet ontvangen.

Ik heb via mijn account een testmail gestuurd naar dezelfde account. Deze is wel ontvangen door de andere computers, maar niet op de computer waar het probleem zich voordoet(eveneens de computer waar ik nu achter zit).

Hier de servergegevens, mochten jullie daar evt. wat aan hebben om mij te helpen(lijkt me stug, aangezien deze overeenstemmen met de gegevens op de andere computers binnen het netwerk):

Inkomende e-mail(POP3): mail.dhagbv.nl
Uitgaande e-mail(SMTP): smtp.xs4all.nl
Oud 7 september 2007, 14:54   #4
DHAG

Standaard

Ik heb zojuist iemand van ihitro media aan de lijn gehad. Ihitro beheert ons domein.

Hij heeft een testaccount aangemaakt in Outlook Express en een testmail gestuurd. Hier kon ik wel mail op ontvangen. Toen heb ik me met dezelfde account ingelogd op MS Outlook (2003) en hier kon ik weer geen mail op ontvangen. Het ligt dus aan MS Outlook op deze computer, niet aan de accountinstellingen etc.

Ik zal dus Outlook opnieuw moeten installeren, wellicht dat ie 't dan wel doet. Maar nu eerst maar even die CD-ROM zien te vinden.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten