Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 30 augustus 2007, 00:52   #1
Sander.

Standaard USB poort probleem

Hallo forumleden,

Sinds enige tijd heb ik het probleem dat mijn usb poorten en de (af fabriek ingebouwde) card reader het niet meer doen. Geen enkel usb apparaat werkt meer, ze worden gewoon niet meer herkend. Hetzelfde gebeurt als ik bv een flashcard in mijn pc stop (ook zijn alle "extra harde schijfjes die in deze computer stonden verdwenen). Het gekke is wel dat er nog stroom uitkomt. Sluit ik mijn ipod aan dan laadt deze wel op máár hij wordt niet herkend door itunes whatsover. Het lijkt wel of mijn usb poorten en card reader 'gedeactiveerd' zijn. Kent iemand dit probleem of weet iemand de oplossing? IK hoor het graag.

Sander

Overigens heb ik al geprobeerd de zoekfunctie te gebruiken maar dat lukte niet helemaal goed.
Sander. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2007, 01:12   #2
Toolman

Toolman's schermafbeelding

Standaard

'N paar hints:
1.Check in het bios of USB soms op disabled staat.
2. Sluit eens een USB-muis aan en kijk of die wel gedetecteerd wordt.
3. Kijk eens onder apparaatbeheer kies dan voor "Beeld" en zet een vinkje bij "Verborgen apparaten weergeven". Zie je dan wel usb-poorten?
4. Verwijder alles wat met USB te maken heeft uit apparaatbeheer en laat dan zoeken naar nieuwe apparaten. Misschien is het gewoon een driver-probleem.
Toolman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2007, 02:07   #3
willem1940

Standaard

Tegen de "afspraken" in, vertonen tamelijk veel computers dit soort ongein als je USB-aansluitingen wisselt; heb je er zoëen getroffen, dan ieder USB-apparaat "eeuwig" aangesloten houden op de aansluiting waarop de eerste keer gedetecteerd/geïnstalleerd.
willem1940 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2007, 15:49   #4
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Vaak werken de achterste poorten (die plat op het moederbord tussen de andere aansluitingen zitten aan de achterkant) behoorlijk onafhankelijk van de voorste, welke met bekabeling op het MoBo aangesloten zitten. Probeer die eens. (kan je niet de kaartlezer voor gebruiken natuurlijk)
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 14:50   #5
Wim K

Standaard

Kan je niet helpen maar ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem. Geen enkele USB poort werkt meer, zowel de bekabelde als die direkt van het moederbord komen. In apparaatbeheer geen USB te zien, ook niet verborgen. Na Windows syteemherstel en ook terugzetten van een image nog steeds geen USB.De USB spanning is er wel.
Kan het een virus zijn? Ik las onlangs iets over een virus die drivers wist (virusscanner vindt overigens niets) of hardwareprbleem?
Wie o wie?
Wim K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 15:43   #6
Toolman

Toolman's schermafbeelding

Standaard

Al in het Bios gekeken of USB op Enabled staat?
Toolman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 18:32   #7
m.vandepoll

Smile USB poorten werken niet meer

Allen,

ook bij mij hielden ineens alle (zowel voor als achter) USB-poorten ermee op. En alles geprobeerd. Dus via apparaatbeheer alle USB-controllers "weggegooid". Gekeken of er geen verborgen apparaten waren. Gekeken in de BIOS of USB wel aanstond (hoewel ik daar niet echt achter kon komen). Zelfs een complete herinstallatie gedaan (W7). Dit had allemaal geen effect. Dan maar een PCI-USB kaartje. Een quick-fix die in ieder geval wel lukte. En toen pas las ik dat het ontpluggen van de stroomkabel zou kunnen werken. Dus de stroom er compleet af en dat even laten staan. En dat hielp wel! Bij mij werken alle poorten weer. Succes.
m.vandepoll is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten