Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows NT/2000/XP

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 augustus 2007, 11:56   #1
EsterP

Standaard Herinstallatie XP zonder CD-rom?

Hallo,

Ik heb 1,5 jaar geleden een Acer Travelmate laptop gekocht. Hier zat Windows XP al op, ik hoefde de pc alleen maar aan te zetten en hij ging alles vanzelf installeren --> er zat dus geen CD-rom bij. Nu wil ik mijn laptop formatteren, maar ben ik dan ook Windows XP kwijt? En hoe krijg ik het er weer op aangezien ik geen cd's daarvoor heb? Er zit wel een sticker met echtheidscertificaat en productcode onder op de laptop. Ik weet niet goed wat ik moet doen.

Kan iemand mij hiermee helpen?? Alvast bedankt!!

Ester
EsterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 12:40   #2
Wanderer

Standaard

Ben altijd erg benieuwd waarom iemand wil formatteren.

Lees je handleiding er eens op na,hoe je de laptop naar de fabrieksinstellingen kunt terugzetten.Waarschijnlijk tijdens het opstarten e.o.a. F-toets indrukken,veelal F10 of F12.

Je weet dat je hierdoor veel data als mail,address book,mijn documenten en de favorieten kwijt kunt raken?

Greetz
Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 16:27   #3
kieshunter

kieshunter's schermafbeelding

Standaard

hmm systeemhersel kan ook goed van pas komen
kieshunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 18:27   #4
EsterP

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanderer Bekijk bericht
Ben altijd erg benieuwd waarom iemand wil formatteren.

Lees je handleiding er eens op na,hoe je de laptop naar de fabrieksinstellingen kunt terugzetten.Waarschijnlijk tijdens het opstarten e.o.a. F-toets indrukken,veelal F10 of F12.

Je weet dat je hierdoor veel data als mail,address book,mijn documenten en de favorieten kwijt kunt raken?

Greetz

Ik weet het eigenlijk ook niet, maar mijn laptop wordt ontzettend traag en kan niet fatsoenlijk internetten zonder dat er elke 10 sec een of twee pop ups ervoor komen en mijn laptop loopt er soms even door vast. Kan niets vinden waardoor dat komt en meerdere mensen hadden mij geadviseerd om belangrijke documenten even ergens anders op te zetten en dan te formatteren, maar ik las inderdaad op internet ook dat formatteren de laatste optie is als je met herstelprogramma's de problemen niet meer op kunt lossen...
Oud 27 augustus 2007, 18:31   #5
kieshunter

kieshunter's schermafbeelding

Standaard

ja klopt maar formateren is nu denk ik simpelste opzie
bel of email de fabrikant van je leptop is
kieshunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 18:37   #6
dutch-online
Guest

Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EsterP Bekijk bericht
Ik weet het eigenlijk ook niet, maar mijn laptop wordt ontzettend traag en kan niet fatsoenlijk internetten zonder dat er elke 10 sec een of twee pop ups ervoor komen en mijn laptop loopt er soms even door vast. Kan niets vinden waardoor dat komt en meerdere mensen hadden mij geadviseerd om belangrijke documenten even ergens anders op te zetten en dan te formatteren, maar ik las inderdaad op internet ook dat formatteren de laatste optie is als je met herstelprogramma's de problemen niet meer op kunt lossen...
pop ups heeft niet veel met de snelheid van je computer of laptop te maken

dat kun je zelf blokkeren
  Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 19:11   #7
Wanderer

Standaard

Citaat:
kan niet fatsoenlijk internetten zonder dat er elke 10 sec een of twee pop ups ervoor komen en mijn laptop loopt er soms even door vast.
Je kunt ook popups krijgen via de messenger,die kun je met deze tool uit en weer aan zetten.

http://www.grc.com/stm/shootthemessenger.htm
Citaat:
Ik weet het eigenlijk ook niet, maar mijn laptop wordt ontzettend traag
Kun je dit wat toelichten,bedoel je traag opstarten of werken met programma's.

Verder kun je de tijdelijke internetbestanden eens verwijderen.

http://support.microsoft.com/kb/260897/nl

En daarna schijfopruiming.

http://members.home.nl/w.schleepen/S...fopruiming.htm

Zoek in ieder geval eens,uit hoe je de laptop in de fabrieksinstellingen kunt terugzetten.

Formatteren is in dit geval geheel overbodig.

Greetz
Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 19:25   #8
reintje

reintje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[Ik weet het eigenlijk ook niet, maar mijn laptop wordt ontzettend traag en kan niet fatsoenlijk internetten zonder dat er elke 10 sec een of twee pop ups ervoor komen en mijn laptop loopt er soms even door vast
Klinkt als ordinaire malware... die is niet uit te schakelen met een popup blokker. Is wel handig als je even een plaatje maakt van de popup (PrintScreen toets naast de F12 en plakken in Paint bijv.)...
Zo'n popup komt nl nooit alleen, dan is er meer troep op je PC die ook zeker vertraagt.
reintje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 19:38   #9
EsterP

Standaard

De pop-ups zijn van Outer-info wat telkens terugkomt en http://url.cpvfeed.com/cpv.jsp?p=112087...., www.partypoker.com/marketing..... en www.perfspot.com. Het zijn er nog meer, maar het zijn telkens bepaalde sites die ervoor springen en krijg het niet weg. Wordt er soms echt niet goed van, want als je net een internetadres aan het intypen bent, springen die dingen ervoor en typ je weer niets enzo.
Oud 27 augustus 2007, 19:42   #10
EsterP

Standaard

Het trage is vooral dat ik aan het internetten ben. Als hij dan pop-ups gaat laden en je bent zelf bezig op internet doet hij soms moeilijk en zit hij even vast... als je dan van scherm wilt wisselen om de pop-up weg te klikken doet hij dat niet, omdat de pc dan weer moeilijk gaat doen en een beetje vastloopt. MSN zit dan ook vaak vast. Mijn computer is normaal heel snel, maar de laatste tijd..

Hij zegt trouwens ook heel vaak dat hij Windows verkenner wilt afsluiten en dan krijg je zo'n foutrapport. Heel vaag.. hij zegt dit ook vaak als ik helemaal geen verkenner open heb staan maar gewoon op internet zit ofzo.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten