Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 15 August 2007, 13:34   #1
anoniem26470
Guest

Standaard hoe kan ik routers aan elkaar koppelen voor een lan

ik heb twee routers router 1 en router 2(ene vier poorten ander ook vier) ik kan alleen een lan verbinding krijgen met de computers die op router 1 zijn aangesloten en niet op router.
dit is andersom ook weet iemand hier een oplossing voor
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2007, 16:05   #2
anoniem26138
Guest

Standaard

Wil je eerst even je verhaal teruglezen en de foutjes eruit halen, en ook proberen te zien dat je beter moet omschrijven WAT je wil.
Je hebt bv twee computers, maar je hebt ook twee routers, terwijl je gemakkelijk twee computers op één router kan aansluiten.
Even iets meer aandacht voor je uitleg.

Zover ik weet is het problematisch om twee routers aan elkaar te koppelen, tenzij er één als switch staat ingesteld.
Anderen weten hier meer over te vertellen denk ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2007, 16:45   #3
anoniem26470
Guest

Standaard routers koppelen

Ik heb op router 1 3 computers(pc1,pc2 en pc3) aangesloten en ook router 2 (dus router 1 heeft 4 aansluitpunten). Op router 2 zitten 2 computers (pc4 en pc5) aangesloten en een xbox.

Mijn probleem is nu dat ik alleen een lan verbinding heb op de computers die op router 1 zijn aangesloten dus ik heb alleen een lan verbinding met tussen pc1, pc2 en pc3. Dus ik kan geen lan verbing maken tussen alle 5 de pc's (dus de pc's: 1 2 en 3 hebben geen lan verbinding met pc's: 4 en 5.

Maar ik heb wel weer een lan verbinding tussen pc4 en pc5 (die zijn aangesloten op router 2).

Kan ik niet iets in de routers veranderen waardoor ik wel alle 5 de pc's op de zelfde lan kan laten. Of is er nog een andere oplossing zodat het wel zou kunnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2007, 17:10   #4
anoniem13724
Guest

Standaard

het bekende verhaal zo onderhand

je hebt bij beide routers de wan poort in gebruik

de kabel van het modem in wan poort van router 1
de door lus kabel tussen de 2 routers heb je van lan poort router 1 in wan poort router 2 gestopt

je moet even router 2 los halen en 1 computer aansluiten (op lan poort)

hierna in het menu van de router een ip nummer van de andere nemen (buiten de dhcp range van router 1 maar in de serie van router 1)
ook het sub masker instellen

hierna kan je de kabel tussen de routers weer aan sluiten maar op een lan poort van router 2

je kan daarna verder gaan instellen door de dhcp van router 2 uit te zetten

en daarna heb je nog maar 1 netwerk en moet alles alles kunnen zien

----------------
je kan ook voor +- 10 euro een switch kopen en deze in plaats van router 2 zetten
hoef je niet zo moeilijk te doen

---------------
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2007, 14:25   #5
anoniem26515
Guest

Standaard

snap zowiezo niet waarom je 2 routers heb, dit kan wel door-routeren alleen voor thuisgebruik is da onzin.

wat je normaal moet doen is:

Makkelijkste:
Modem: ADSL/Kabel
Router: 4 poorten
Switch: 8 poorts

Modem -> Router -> Switch -> Alle computers...

iets anders wanneer je ook een draadloze comp/laptop heb:

Modem -> Router -> evt. comps, laptops draadloos
--------------------------> Switch -> Computers

Maar omdat je nu al een router heb gekocht, laat je de WAN poort leeg en steek je van router1 een kabeltje in bijv. lan-poort 1 en in router2 in lan-poortje 1 (dus je houdt in router2 de wan-poort leeg!)

configureer helemaal niks in de router2 en hij zal automatisch als switch functioneren.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2007, 16:46   #6
anoniem13724
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Westland ICT Bekijk bericht
configureer helemaal niks in de router2 en hij zal automatisch als switch functioneren.
ik hoop voor je dat de 2 dhcp uitdelers dan niet elkaar in de weggaan zitten, en ook nog eens 2 nummers aan 1 computer proberen uit te delen

bij router 2 moet je de instellingen in om de dhcp van deze uit te zetten
ook moet je erin om het ip nummer van hem vast te zetten in de reeks van router1 maar buiten de dhcp reeks van router1
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2007, 19:37   #7
anoniem13826
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Westland ICT Bekijk bericht
snap zowiezo niet waarom je 2 routers heb, dit kan wel door-routeren alleen voor thuisgebruik is da onzin.

wat je normaal moet doen is:

Makkelijkste:
Modem: ADSL/Kabel
Router: 4 poorten
Switch: 8 poorts

Modem -> Router -> Switch -> Alle computers...

iets anders wanneer je ook een draadloze comp/laptop heb:

Modem -> Router -> evt. comps, laptops draadloos
--------------------------> Switch -> Computers

Maar omdat je nu al een router heb gekocht, laat je de WAN poort leeg en steek je van router1 een kabeltje in bijv. lan-poort 1 en in router2 in lan-poortje 1 (dus je houdt in router2 de wan-poort leeg!)

je kunt ook gewoon 1 tot 3 pc's en de switch op de router aan sluiten en dan 1 tot 7 pc's op de switch.

als je de 2de router als switch wilt gebruiken kun je beeter DHCP uitzetten.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten