Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 juni 2007, 15:07   #1
weer

Standaard Draadloos internet wachtwoord terug vinden

Hallo,

Ik heb een 3com draadloze router waarmee ik mijn laptop draadloos verbind. Ik heb destijds de 3com cd op een pc geinstalleerd die verbonden is met een lan verbinding en ook de 3 com verbinding heeft.

De computer zit vast aan lan en de laptop op 3com draadloze verbinding. Onderhand hebben wij een nieuwe computer met windows vista etc. en dus staat de software niet meer op deze computer, echter mijn verbinding met draadloos internet heb ik nog steeds op mijn laptop. Dit zal zich wel in de router opslaan denk ik?

Mijn probleem is nu alleen. Ik heb toen het wachtwoord ingevult op mijn laptop om draadloos te kunnen internetten, maar ik heb dit wachtwoord nodig, omdat ik een nintendo wii heb gekocht die ik ook draadloos wil voorzien. Hoe kan ik dit wachtwoord weer tevoorschijn halen. Nu kan ik namelijk niet op internet met mijn Wii en dat wil ik natuurlijk ook wel.

Ik hoop dat dit wel te doen is, ik ga hier wel van uit. Ik hoor het graag. Alvast bedankt

Groetjes,

Weer
weer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 15:25   #2
PD2RTO

PD2RTO's schermafbeelding

Standaard

Hallo weer.

Het wifi wachtwoord is niet of erg moeilijk te achterhalen, afhankelijk van welke beveiliging je gekozen hebt. Het beste kun je de router opnieuw configureren, door het software programmatje te instaleren. Als je niet meer in het bezit bent van het programma, kun je die bij 3com op de site wel vinden.

Groetjes Erik Rothuis
PD2RTO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 15:48   #3
weer

Standaard

Hallo erik,

bedankt voor je snelle antwoord. De software cd heb ik hier nog liggen. Echter zit ik met een probleem. Deze draadloze netwerkverbinding heb ik nu zo een jaar ongeveer. Toen heb ik deze 3com router aangesloten op de lan router.

Daarna heb ik de cd erin gedaan en alles ging vanzelf. Nadat de cd klaar was kwam ik in een 3com menu waar ik een wachtwoord WEP welteverstaan kon kiezen en deze heb ik gebruikt op mijn laptop, waarna ik meteen op internet kon. Nu hebben we een nieuwe desktop met windows vista en als ik nu de cd erin doe dan opent hij hem wel, maar hij kan de cde niet installeren, omdat hij het ip adres niet kan vinden.

Hoop dat je hier ook nog een snel antwoord op heb, of eventueel een andere manier dat ik het wachtwoord kan vinden...

Alvast bedankt..

Groet,

Weer
Oud 2 juni 2007, 16:08   #4
weer

Standaard

Hallo erik,

Het is me allemaal inmiddels zelf gelukt.. Na zoeken en zwoegen om het ip adres te vinden om de 3com router in te kunnen heb ik het kunnen vinden, daarna stootte ik nogmaals tegen een probleem dat ik dat wachtwoord was vergeten,m was namelijk geen admin. Na heel goed nadenken en verscillende wachtwoorden te proberen kwam ik daar ook weer in. Was namelijk een lastig wachtwoord met kleine en grote letters en cijfers etc.

Daarin vond ik ook meteen het wachtwoord die ik nodig had. Bedankt voor de moeite en tijd die je erin hebt gestoken en in zou willen steken.

Bedankt,

Weer
Oud 8 augustus 2007, 15:05   #5
weer

Standaard

Ik open dit onderwerp weer, omdat ik weer een probleem heb. Ik moet weer mijn router in, maar het lukt me niet. Mijn probleem is het volgende:

Ik heb een normale router die verbonden is met 2 computers en in die router zit ook een kabeltje die naar een draadloze 3com router gaat. Deze 3com router geeft draadloos singaal naar mijn laptop.

Ik zou weer mijn 3com router menu inwillen, maar het lukt me niet meer. Ik dacht dat ik met mijn IP nummer er wel in zou komen, maar dat lukt me du sniet. Ik hoop dat iemand weet hoe ik hier in kom.

Hoor graag antwoord.

Alvast bedankt,

Weer
Oud 9 augustus 2007, 14:12   #6
tommy84

Standaard

de 3com rechtstreeks aansluiten in modem en dezelfde gebruiken,die kun je vinden in run>cmd>ipconfig /all
Het kan zijn dat je twee verschillen ip heb
tommy84 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 16:53   #7
weer

Standaard

Klopt, ik heb 2 ip adressen. Die ene van mijn normale router kom ik in via het ip adres. De ander, mijn draadloze 3com router, kom ik niet in met het ip adres dat hij zegt...

Ik heb echt geen idee hoe ik hier wel in kan komen...
Oud 16 januari 2012, 08:49   #8
stanneman14

Standaard wifi code

Goedendag,

Ik ben Stan en ik probeer de wifi code van mijn school te verkrijgen maar het wil niet echt lukken heeft iemand tips of kan iemand het doen via een site dit is het IP adres 218.84.56.56 alvast bedankt.

M.V.G. Stan

Laatst gewijzigd door stanneman14 : 16 januari 2012 om 08:53 Reden: netter
stanneman14 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 14:20   #9
falstring

Standaard

welkom op het forum.
even als lesje: pak nooit een oud onderwerp (dit is van 2007) als je een vraag wilt stellen.
dan kies je voor de optie ´nieuw onderwerp´.

als je gerechtigd bent om op die school te wifi-en, zal je aan de systeembeheerder dáár de code moeten vragen en ongetwijfeld krijgen.
falstring is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten