Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 11 maart 2007, 14:47   #1
Jeenyus TBC

Standaard [Netwerksleutel] hoe kom ik erachter?

wij hebben thuis 3 computers, 1 voor mij, van me broer en me vader. bij me vader staat de router enzo. nu hebben wij een draadloos netwerk, maar mijn computer is oten kapot gegaan en weer helemaal opnieuw, maar nu wil ik de netwerk sleutel weten.. hoe kom ik daar dus achter?> ikweet wel dat je hem ergens kan zien. maar die zie ik alleen van die "rondjes"zodat je het niet kan lezen.
Jeenyus TBC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 15:48   #2
Anacho

Anacho's schermafbeelding

Standaard

Vraag het aan je vader!
Anacho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 16:57   #3
Rain90

Rain90's schermafbeelding

Standaard

Bij het instellen van de (draadloze) router heeft de router automatisch een tekst file aangemaakt. En daar moet de netwerk sleutel in staan.
Rain90 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2007, 15:09   #4
thijsbroenink

Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rain90 Bekijk bericht
Bij het instellen van de (draadloze) router heeft de router automatisch een tekst file aangemaakt. En daar moet de netwerk sleutel in staan.
heb PRECIES hetzelfde probleem. Ik en me broer 1 computer, me vader 1 en me moeder 1. Alleen mijn moeders comp en van mij en mn broer hebben draadloos internet. Comp van mij en me broer is kapot gegaan, alles opnieuw erop gezet, maar nu werkt internet dus niej meer. Ik moet ook de netwerksleutel hebben. Waar kan ik die tekst file dan vinden??? Thnx!
thijsbroenink is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2007, 15:21   #5
avv

Standaard

Hier krijg je geen hulp mee. Vraag de netwerksleutel maar aan degene die hem heeft ingesteld, of reset de router en stel een nieuwe sleutel in.
avv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2007, 15:59   #6
sjouwer

sjouwer's schermafbeelding

Standaard

mac adres filtering aanstaan

kan je ondanks goed wachtwoord er nog niet in
sjouwer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2007, 16:06   #7
Stringai

Stringai's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Stringai
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeenyus TBC Bekijk bericht
wij hebben thuis 3 computers, 1 voor mij, van me broer en me vader. bij me vader staat de router enzo. nu hebben wij een draadloos netwerk, maar mijn computer is oten kapot gegaan en weer helemaal opnieuw, maar nu wil ik de netwerk sleutel weten.. hoe kom ik daar dus achter?> ikweet wel dat je hem ergens kan zien. maar die zie ik alleen van die "rondjes"zodat je het niet kan lezen.
idd wat avv zegt, als het hier om een versleutelde draadloze netwerkverbinding gaat zal je bij de eigenaar ervan moeten aankloppen.
zou het gaan om een gewone verbinding in huis die voor iedereen toegankelijk zou zijn, zou je dit probleem niet hebben.
Oud 24 maart 2007, 21:47   #8
Maximinus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stringai Bekijk bericht
zou het gaan om een gewone verbinding in huis die voor iedereen toegankelijk zou zijn, zou je dit probleem niet hebben.
Duhh ik heb hier in huis ook gewoon wpa aan staan hoor, terwijl de rest hier thuis er ook op mag...
Maar goed : om een lang verhaal kort te maken: stel gewoon even een nieuwe key in op de AP/Router, dan weet je wat je op de pc's moet invullen.
Maximinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 12:39   #9
` Mark `

` Mark `'s schermafbeelding

Standaard

Jeenyus / Thijs,

Weet niet of het al gelukt is, maar in de web-configurator is de share-key/pass-phrase normaal zichtbaar. Waar je wel een wachtwoord voor moet hebben, is voor die web-configurator van je WiFi zelf (dus van de draadloze router c.q. access-point), als deze überhaupt al is ingesteld.

Laat even weten welke hardware je hebt als het nog niet gelukt is (en ook wat je hebt gedaan als het wel gelukt is).

Succes,
Mark
Oud 3 april 2010, 07:25   #10
victord

Standaard

jE MOET LINKSONDERIN OP START DRUKKEN. dAN OP ALLE PROGRAMMA'S KLIKKEN. dAN NAAR BEUREAU-ASSECOIRES. DAN NAAR COMMUNICATIE EN DAN DRUKKEN OP DRAADLOOS NETWERK INSTELLEN. DAN KIES JE VOLGENDE. DAN DE O0NDERSTE KERUZE WEER OP VOLGENDE. WEER DE ONDERSTE. WEER VOLGENDE EN DAN OP NETWERKINSTELLLINGEN AFDRUKKEN. hIER STAAT OOK DE WEP-KEY
victord is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten