Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Multimedia > Multimedia Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 17 januari 2007, 18:55   #1
jan001

Standaard Media player start geen filmpjes op vanaf internet

Hi,

Wanneer vanaf sommige sites een filmpje wil bekijken - ook bij de filmpjes uit de schatkist op deze site - krijg ik de volgende foutmelding: ""Kan het bestand niet afspelen omdat er een netwerkfout is opgetreden. Mogelijk is de server niet beschikbaar. Controleer of u met het netwerk bent verbonden en of de proxy-instellingen correct zijn geconfigureerd.""

Verder werkt media player goed. Dus filmpjes die op mijn schijf staan kan ik afspelen. De server werkt ook goed. Ik heb geprobeerd de proxy-instellingen op automatisch zoeken te zetten, maar dat heeft geen effect.

Wie helpt me?

De uitgebreide foutmelding geef ik hieronder weer.

Groet,

Jan

C00D11B3: Er is een netwerkfout opgetreden
Het bestand kan niet worden afgespeeld omdat er een netwerkfout is opgetreden. Dit foutbericht kan in de volgende gevallen worden weergegeven:

De server is niet beschikbaar (de server is bijvoorbeeld bezet of off line). Probeer het later opnieuw.

U bent niet verbonden met het LAN-netwerk (Local Area Network) of internet. Maak verbinding met het netwerk of internet en probeer het opnieuw.

De instellingen van de proxyserver voor Windows Media Player zijn niet correct geconfigureerd. Controleer de proxy-instellingen en probeer het opnieuw.
De instellingen van de proxyserver controleren

Kies Opties in het menu Extra en klik op de tab Netwerk. Controleer vervolgens de instellingen in het gedeelte Streaming proxy-instellingen.
Opmerkingen

Als u niet weet wat de correcte instellingen van de proxyserver zijn, selecteert u op het tabblad Netwerk een protocol, klikt u op Configureren en selecteert u het keuzerondje Proxy-instellingen automatisch zoeken of Proxy-instellingen van de webbrowser gebruiken (alleen beschikbaar voor het HTTP-protocol).

Als u via een inbelverbinding met internet bent verbonden, kunt u de proxyserver mogelijk niet kiezen. Raadpleeg de internetprovider (ISP) of netwerkbeheerder voor meer informatie.

Foutcode = 0xC00D11B3, Voorwaardecode = 0x00000000

Help op het web
jan001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 20:04   #2
tipie

tipie's schermafbeelding

Standaard

Ik heb dit ook wel eens, dat komt dan door ZoneAlarm (firewall). Ik start Media Player dan handmatig op, klik in Internet Explorer op Doel Kopieren (of zoiets) en dan in Media Player doe ik URL openen en daar voer ik met CTRL-V dat linkje in. Dan werkt het meestal wel.
Oud 17 januari 2007, 21:38   #3
rajo

rajo's schermafbeelding

Standaard

Het is zo te testen door je firewall even uit te zetten dit alleen natuurlijk als je een goede virusscan hebt.
Oud 18 januari 2007, 08:10   #4
koosie

koosie's schermafbeelding

Standaard

ik had daar ook last van,
maar vanaf dat ik ie7 heb geinstaleerd heb ik daar geen last meer van.
ik kan me herrineren dat ik toen als tip kreeg wmp11 te verwijderen en 10 weer automatisch te laten instaleren.
koos!
koosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 18:16   #5
jan001

Standaard

Thanks voor jullie reacties en hulp.

Ik heb Explorer 7 en media player 11 geinstalleerd. De filmpjes kan ik nu wel opstarten. Heb nu wel last van het feit dat bij allerlei sites de verbinding met internet wordt verbroken door niet nader genoemde fout die zou zijn opgetreden. Van de regen in drup dus.

Jan
jan001 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten