Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 29 September 2006, 08:03   #1
anoniem16838
Guest

Standaard office2000 probleempje

Ik heb een probleempje met m'n office 2000

als ik op sites kom,met symbooltje privacy melding onderin de balk,dan krijg ik een venstertje in beeld,dat hij micr office wil configuren.

dan komt er een venster overheen,met fout 1706 ,kan geen geldige bron vinden voor prod.office 2000,windows installer kan niet worden voortgezet

dan moet steeds klikken op ok ,na een paar keer verdwijnt het venste,en dan krijg ik de gele balk boven in m'n pagina er wordt een popup geblokkeerd

meestal heb ik dan ook meteen 2 of 3 grote ongewenste reclames.

ik heb de pc 21/5 jaar en heb hier sinds een maand of 3 last van.

ik heb windows xp,en deze office heb ik er direct vanaf het begin al op staan,en nooit eerder last van gehad,

ik heb hem deze week al enkele keren opnieuw geinstalleerd,maar er komt geen verandering in.

kan iemand mij hiermee helpen???ik heb er zelf helemaal geen verstand van,dus aub in gewone makkelijke taal voor mij.ik hoop dat dit verhaal een beetje te begrijpen is.

Ik heb gisteren al laten zoeken naar updates bij microsoft,dan kom je op de volgende pagina,en heb ik die gele balk niet,
dus Active-X element kan niet geladen worden.
ik heb toen de stappen gevolgd ,van het legen van de cache,maar dat heeft ook niks uitgehaald.
in afwachting
liefs coby

p.s ik heb de cd van office gekregen van iemand,kan je die uberhaupt wel updaten???
  Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2006, 09:57   #2
anoniem13673
Guest

Standaard

Ik krijg sterk het idee dat die CD van Office die je gekregen hebt, niet legaal is, en maar ergens van UseNet, BitTorrent of P2P gesnokt is. Dat zou verklaren waarom de boel niet goed werkt, want daar zit soms allerlei "extra" spul in waar je helemaal niet op zit te wachten. Virussen, spy/adware, dat soort meuk.
Normaal gesproken kun je Office 2000 wel updaten, maar dat werkt niet via Microsoft Update (daar is 'ie te oud voor) dus je moet gewoon handmatig de laatste service packs en updates opzoeken, downloaden en installeren. Volgens mij wordt Office 2000 niet eens meer officiëel ondersteund, dus veel nieuwe updates komen er ook niet meer, denk ik.

Je kunt proberen om bepaalde onderdelen opnieuw te installeren, of juist weg te halen. Denk dan vooral aan Microsoft Outlook 2000, wat zo snel het enige programma is, dat ik me kan indenken uit de Office suite, die invloed zou kunnen hebben op Internet Explorer. Maar ook dat is een schot in de ruimte...

Nog één dingetje... Als je hier een post plaatst, hoef je niet na elke regel drie harde returns te zetten. Om de ene zin van de andere te onderscheiden, zijn hoofdletters uitgevonden. Op deze manier neemt je post een compleet beeld in beslag, en prettig lezen is het ook al niet.

Laatst gewijzigd door JohnL : 29 September 2006 om 10:00
  Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2006, 14:24   #3
anoniem15208
Guest

Standaard

Probeer eens de Update site van Office http://office.microsoft.com/nl-nl/of...e/default.aspx
  Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2006, 15:05   #4
anoniem17980
Guest

Standaard

Zoals JohnL al zegt: er kan "iets anders" fout zitten, hetzij in de Office_CD òf elders in je Windows.

Heb je wel anti-spyware-progjes aan boord? Ik scan regelmatig met Spybot en daarna met Adaware; gratis van Net, wel direct na installatie (en voor iedere keer dat je die runs laat lopen) eerst even via Net updaten zodat ze de nieuwste malware leren herkennen. Die progjes laat ik altijd hun karwei doen in Veilige Modus, door bij opstarten van de computer rustig F8 te blijven aantikken (sommige computers F5). In Veilige Modus werken die progjes sneller en beter dan bij gewoon opgestarte computer.

Ik werk al jaren met Office2000, uitgebreide uitvoering "premium" met 2 CD's en dat spul is gewoon erg goed.

Wat je beslist wel nodig hebt, zijn de zware updates O2kSR1a en O2kSP3. Die kun je legaal gratis downloaden van MS Download Center, op schijf bewaren en van daaruit installeren (neemt tamelijk wat tijd in beslag en je hebt er een open internetverbinding bij nodig).
Ik geef je hier de link, waaruit je die 2 echt belangrijke dingen kunt opvissen uit een lange rij van dingen die overwegend niet nodig zijn, omdat de meeste al zijn opgenomen in dat extra SP3-pak.
http://www.microsoft.com/downloads/r...DisplayLang=nl

Gaat het zoeken te moeilijk of ondervind je een download-probleem, neem dan even e-mail-contact met me op en ik stuur je die 2 updates die ik al op schijf heb staan.

Je kunt ze ook online laten installeren via de speciale site OfficeUpdate,
http://office.microsoft.com/nl-nl/of...e/default.aspx
(o, die site gaf Argus al aan)
maar dat mislukte bij mij raadselachtig ooit enige malen en bovendien heb je dan het nadeel dat je niet zelf de installatie-bestanden achter de hand hebt, voor eventueel later hergebruik.

Outlook2000 heb ik inderdaad weggesloopt, plus alle "taalhulp-programma's" met automatische correctie enzo want die leverden mij steeds problemen. Belangrijk: éérst alles voluit installeren en ook de updates eroverheen en daarna pas wegbreken/verbieden wat je niet wilt, via opnieuw de installatie-CD die dan daarvoor een optie geeft, want ga je vantevoren bij installatie al dingen verbieden dan werken naar mijn ervaring sommige afgeleide/gekoppelde onderdelen niet goed.

Laatst gewijzigd door willem1940 : 29 September 2006 om 15:16
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten