Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 22 September 2006, 14:08   #1
anoniem17111
Guest

Cool ABF outlook express backup

Hoi,

ik heb mijn pc opnieuw geinstalleerd en vooraf mijn adressen en mails gebackuped.
adressbook terugzetten lukt,
maar outlook express backup reageert niet meer als ik de backup wil inladen (128MB).
misschien dat het daaraan ligt.
Werk met XP home (ik moet SP2 er nog opzetten, maar wil eerst mijn mails hebben).
Ik heb het probleem ook gehad toen SP2 er al opstond.
extentie van het bestand is *.oeb2 (niet helemaal duidelijk of het met of zonder 2 is, ik denk met, want het gaat om versie 2 )

Heeft iemand enig idee hoe ik bij mijn mails kan komen.
Heb ook al geprobeert om het bestand eersrt naar mijn harde schijf te kopieren, maar dan krijg ik: Kan backup niet kopieren. Gegevensfout (cyclische redunantiecontrole)

Kan iemand mij svp helpen????

Richard

Laatst gewijzigd door marrich77 : 23 September 2006 om 17:32
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 15:44   #2
anoniem19847
Guest

Standaard

Quote uit de Huisregels:

Citaat:
Duidelijkheid voor alles:

Even voor de duidelijkheid: titels als "Help!", "Vraagje", "Probleem" of meer van die loze kreten zeggen mede-forummers niets. Meld waar je het probleem mee hebt, b.v. "Toetsenbord en muis werken niet."[deze vraag plaats je uiteraard in "Hardware>Randapparatuur" ] Dan heb je de meeste kans op een vlot antwoord.
Het is volstrekt zinloos om er ook nog "Help!!!" achter te zetten...
dat je de vraag op het forum zet maakt al duidelijk dat je hulp wilt hebben. Threads met titels waar help [of HELP] in staat worden afgesloten of geheel verwijderd.
En bovenmatig uitroepteken en/vraagtekengebruik [of elk ander teken, dus ook geen tekens die een smiley moeten voorstellen] wordt niet geaccepteerd en wordt verwijderd [of afgesloten en eventueel later verwijderd.]
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 17:06   #3
anoniem17111
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numan Bekijk bericht
Quote uit de Huisregels:
OK,
zal er aan denken.
Maar nu graag hulp.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 17:34   #4
anoniem13255
Guest

Standaard

Richard, niet zo nukkig. Je moet eerst de titel van je onderwerp aanpassen; zo niet, dan sluit Modje de vraag gewoon af. Je hebt dus nu nog de kans om te laten zien dat je ervan geleerd hebt. Verder: je kunt ook geen hulp eisen, en dat doe je nu wel.

Aangaande je probleem: CRC betekent dat er een leesfout is van het bestand, en mogelijk is het beschadigd. Staat het op een CD, USB stick, of gewoon op de harde schijf?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 18:05   #5
anoniem17111
Guest

Standaard

Hoi,

het staat op dvd
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 18:17   #6
anoniem13255
Guest

Standaard

Probeer het eens eerst naar een andere computer te kopieren, misschien is je DVD-drive niet helemaal in orde. Verder, haal de Read-Only vlag weg bij het bestand.

Denk je aan het veranderen van de titel?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 18:40   #7
anoniem17111
Guest

Standaard

heb helaas maar de beschikking over 1 pc.
maar ga proberen het op een ander schijfje te zetten.
wie weet.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 18:44   #8
anoniem17111
Guest

Standaard

Niet gelukt.
het vinkje weghalen bij alleen lezen lukt ook niet (misschien omdat het een dvd/schijfje is??)

weet nu wel dat het een oeb2-extentie is.

iemand een idee hoe ik die kan openen, zonder het backup prog te gebruiken wat ik al heb??
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 19:02   #9
anoniem19386
Guest

Standaard

je hebt kans dat dat niet lukt. ik heb het ook al vaker geprobeerd alleen probeerde ik dit al voor de mail was verwijderd.
ik doe het zelf anders, ik kopiëer de bestanden uit:

C:\Documents and Settings\(gebruikersnaam)\Local Settings\Application Data\Identities\{E863E1AD-B5CD-4676-BF5D-EF9CC547D3A1}\Microsoft\Outlook Express

verborgen mappen moeten dan zichtbaar zijn en plaats deze in de nieuwe instal op dezelfde plek.
als je zelf mappen hebt aangemaakt in outlook moet je eerst die mappen opnieuw aanmaken voor je bij de berichten in die map kan.
hier heb je nu niks meer aan omdat je oude map al gewist is.
die geëxporteerde e-mail-bestanden zijn moeilijk terug te zetten omdat je bij het importeren een lijstje van microsoft e-mail programma's krijgt waar de goede niet bij zit.

en haal help uit je onderwerp want je negeerd de hulp om je er op te wijzen van numan.

Laatst gewijzigd door Stringai : 22 September 2006 om 19:04
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2006, 01:12   #10
anoniem13182
Guest

Standaard

Ik wacht het nog even geduldig af.....
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten