Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 20 September 2006, 18:50   #1
anoniem19875
Guest

Unhappy HDD geeft ineen melding 'niet geformateerd'

Computer P2-350 met twee HDD's. C:/system en D:/data (met map "mijn documenten").Tot gisteren geen probleem. Vandaag de melding dat er een consitentiecontrole moest uitvoeren. Na het ok hiervoor liep de PC vast. De D-drive is nu wel te zien in de verkenner maar als "Lokaal Station". Als ik hem aan klik komt de melding dat de schijf niet geformateerd is en of dit alsnog moet gebeuren. Omdat de map "Mijn Documenten" er op staat: NEE dus. Ik heb al wat rond gesnuffeld en het prg HDD regenerator er op los gelaten. Deze geeft de melding dat er geen beschadigde sectoren zijn. Moet ik FAT gericht denken ? De schijf was FAT32 ingericht.

Wie helpt mijn dochter aan haar werkstukken terug ???

Laatst gewijzigd door Modje : 21 September 2006 om 03:50 Reden: correctie titel
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2006, 23:34   #2
anoniem17980
Guest

Standaard

PC voor alle zekerheid al een paar keer herstart? Soms trekt Windows zelf dan dingen recht.

Ik zou Schijfcontrole (zit in Start; bureau-accessoires; systeemwerkset) er eens op los laten, mèt aangemerkt: "tevens oppervlaktecontrole" (kost wel uren) èn: "fouten automatisch repareren".

Controleer ook wel zo snel mogelijk met een gratis kijkprogje (Speedfan; EverestHome; PC wizard 2006) of er bij stevig werk geen temperaturen te hoog oplopen (resultaten hier posten).
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2006, 17:11   #3
anoniem19875
Guest

Standaard Helaas

Zover kom ik niet eens. Schijfcontrole doet niets, evenals backup.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2006, 18:16   #4
anoniem19386
Guest

Standaard

kijk eens in Configuratiescherm/Systeembeheer/Computerbeheer/Schijfbeheer hoe het er daar uitziet.
is de C-schijf wel NTFS? of ook fat32?
als de format is beschadigd op een punt waar deze herkend wordt zal windows mischien de format niet zien.
het is idd vreemd maar de schijf kan beschadigd of versleten zijn.
heb je verder geen virussen opgelopen?
heb je in de bios de Boot Sector Protection op enable staan?
heb je een windows cd?
misschien kan je met repair eens proberen wat te redden.
als je windows tijdelijk op een andere partitie installeerd waar nog geen besturingssysteem op is geďnstalleerd gaat er geen data verloren.
je kan dat proberen om te kijken of daar de schijf wel herkend wordt en om uit te sluiten dat het een fout van het huidige besturingssysteem is.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2006, 18:37   #5
anoniem13295
Guest

Standaard

Inderdaad wat Stringai zegt,in Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Opslag > Schijfbeheer kijken,maar dan eens onderzoeken of je de schijf opnieuw kunt\moet toewijzen o.i.d.

Misschien is de "Partitie Tabel" beschadigd.

Kijk er eens naar met Testdisk.

http://www.cgsecurity.org/

Voor hardeschijf controle.
Prog starten en HDD selecteren, 4x enter en dan ben je in het schem waar je de partitie kunt kiezen.

Controleer de "Structure"

Voor USB-stick controle.
Prog starten en USB-stick selecteren, 4x enter en laat het z'n werk doen,dan enter en controleer de "Structure".

Kan misschie ook een MBR kwestie zijn.Ik ben wat aan het lezen hier en daar,maar het meeste gaat over een "opstartpartitie" en dit is natuurlijk een "data schijf".

Greetz
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 21:38   #6
anoniem19875
Guest

Standaard

Bedankt voor het meedenken, maar beide oplossingen boden geen uitkomst. Omdat wel duidelijk was dat er data opstond, heb ik met Acronis geprobeerd een image te maken. Dit duurde wel vreselijk lang (oa USB 1.0) maar uiteindelijk een geslaagde image. Op een andere computer de image "geopend" Hier staan gelukkig alle bestanden in. Ik kan deze nu overzetten.

Probleem opgelost.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2006, 08:13   #7
anoniem13295
Guest

Standaard

Geweldige oplossing

Je dochter zal erg blij zijn Deze truc zal ik zeker onthouden,voor het geval ik nog eens zo'n probleem tegenkom.

Greetz

Tip,nu de echt belangrijke data voortaan op 2 plaatsen bewaren

Laatst gewijzigd door Wanderer : 23 September 2006 om 08:18
  Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2006, 09:28   #8
anoniem13692
Guest

Standaard

is een erg goede oplossing ik zal hem onthouden voor als ik het zelf ooit nodig heb (is niet te hopen)!!!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten