Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Homepageclub

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 30 June 2006, 11:18   #1
anoniem14031
Guest

Standaard Openinhoud.nl

Mijn site is al een tijdje (iets meer dan een week) klaar maar ik heb sinds kort een 'Windows editie' en een 'Mac OS X editie' toegevoegd (naast de bestaande Linux en BSD editie). Daarom leek hem we wel goed om deze site te posten.

De site is Openinhoud.nl.
Openinhoud.nl verzamelt gratis (vaak open-source) alternatieven voor commerciële software en software die niet op Linux, BSD, Mac OS X of Windows werkt.

Als je naar de site gaat kom je automatisch op de editie van jouw besturingssyteem. Vervolgens kun je links in de lijst het progamma selecteren waar jij een alternatief voor wilt. Dan krijg je een tekst waarin de alternatieven beschreven worden. Als je de tekst wilt verbeteren kan dat door op het linkje 'wijzig' te klikken, rechtsboven elk bericht.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2006, 12:20   #2
anoniem13576
Guest

Standaard

Software waar u het vaakts alternatieven voor zoekt....

Ik zie geen linkje 'wijzig' op die pagina

Maar voor de rest is het een leuk idee
  Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2006, 15:49   #3
anoniem14945
Guest

Standaard

Het idee is goed! Ik ben nog geen site tegen gekomen waar je de naam van het commerciele programma kon aanklikken, om vervolgens de gratis alternatieven te zien. Meestal is het andersom, je klikt het alternatief aan om vervolgens in een stuk tekst te lezen wat 't doet. Meestal moet je dan ook nog zelf eens de conclusie trekken welk commercieel programma het vervangt.

Alleen jammer dat de site niet 'IE7 proof' is. Dit kan uiteraard aan IE7 liggen, omdat het nog steeds beta-software is. Kijk zelf eens (of iemand anders) of de site met IE6 wel goed wordt weergegeven.
Wat er in IE7 niet klopt is het volgende:
- De tekst is te hoog om in het pull-down menu te passen.
- Het rode kader past zich niet aan aan de hoeveelheid tekst.

Ik doe nog even een printscreen om het wat duidelijker te maken:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif openinhoud.nl_148.gif‎ (26,0 KB, 137x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2006, 19:22   #4
anoniem14031
Guest

Standaard

Bedantk voor de screenshot. Ik weet denk ik al waar de fout aan ligt maar heb even geen zin om het alleen voor die IE7 gebruikers te verhelpen. Moeten ze maar FF downoaden .
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2006, 20:52   #5
anoniem14945
Guest

Standaard

Ik heb Fx, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het gebruik als standaardbrowser.

Ik wilde ook alleen maar aangeven dat het in IE6 mogelijk ook niet klopt, maar dat ik dat zelf niet kan checken omdat ik zonodig een beta van IE7 meen te moeten gebruiken.
Daarom ga ik ook aan dat je zelf even met IE6 moet kijken. Als het daarmee wel klopt, dan hoef je natuurlijk niks te veranderen. Het schiet niet echt op om je site op 'n beta aan te passen.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 17:58   #6
anoniem13425
Guest

Standaard

Ik heb een alternatiefprogramma geprobeerd toe te voegen, maar dat is niet eenvoudig... Jammer. Ik zal nu wel geregistreerd staan als misbruiker van die site....
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 18:42   #7
anoniem13255
Guest

Thumbs up

Leuk idee!
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2006, 20:59   #8
anoniem13802
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reintje Bekijk bericht
Ik heb een alternatiefprogramma geprobeerd toe te voegen, maar dat is niet eenvoudig... Jammer. Ik zal nu wel geregistreerd staan als misbruiker van die site....
misschien wel

gauw verwijderen dat linkje
mag je ip adressen van anderen op een forum zetten ?

Laatst gewijzigd door tjoekse : 25 September 2006 om 21:06
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2006, 22:30   #9
anoniem13182
Guest

Standaard

Ik heb niet direct aanvullingen voor je site maar wel vragen.
Die IP adressen die je toont... ik heb hier wel even wat vragen bij...
Maak je wel heel goed duidelijk dat dit gebeurt bij 'wan' gedrag?
En hoe concludeer je dat het om wangedrag gaat? Want wat Reintje daarnet beschreef, kan dat ook [per ongeluk] voor wangedrag aan worden gezien?

Ik vind zelf het IP adressen van mensen openbaar maken veel te ver gaan. Hier worden ze ook gelogd maar ik zal ze nooit openbaar maken. Ook niet bij wangedrag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door datbenik Bekijk bericht
Bedantk voor de screenshot. Ik weet denk ik al waar de fout aan ligt maar heb even geen zin om het alleen voor die IE7 gebruikers te verhelpen. Moeten ze maar FF downoaden .
Dit vind ik uiterst gebruikers onvriendelijk, maar goed, wel iets wat je zelf moet weten uiteraard.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 00:33   #10
anoniem19847
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door datbenik Bekijk bericht
Gewoonlijk is het gebruikelijk dat je je site aanpast aan de bezoekers en niet andersom,
vergelijk het eens met dat jij een winkelier bent en de bezoekers zijn je klanten,
als je ze zo onvriendelijk en laks behandelt zullen ze niet meer terugkomen...

Verder ben ik het met Modje eens en vind ik het echt niet kunnen dat je IP adressen
openbaar maakt omdat mensen zich misdragen al dan niet moedwillig,
op mijn forum moest ik een member op den duur verbannen omdat hij zich niet alleen
niet aan de regels hield maar ook omdat hij andere leden begon uit te schelden,
zijn IP adres heb ik echter voor mezelf gehouden en zo hoort het ook...
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten