Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Multimedia > Brandweer

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 juni 2006, 14:36   #1
starter 7

Standaard DVD finaliseren ?

Halo
Ik heb via Nero foto's op dvd gezet (DVD+R) maar kan die op mijn huis DVDR77 van Philips niet bekijken.Er kom op het TV scherm een fototoestel en "Fotozone".Ik denk dat ik de VDV nog eerst moet finaliseren.Kan ik dat nu nog doen via Nero? en hoe gaat dat in zijn werk?Ik ben wel een beginneling met pc etc.
Groetjes Rita
starter 7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 15:09   #2
volley

Standaard

Voor zover ik weet, finaliseer je een dvd met je dvd speler. Met je afstandsbediening ga je naar menu-overig-finaliseren.
Sukses!
volley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 16:18   #3
starter 7

Standaard

Mijn afstandsbediening reageert niet.Ik kan niet naar menu of zo.Er komt alleen Fotozone op het TV scherm.
Een met de DVDR opgenomen dvd heb ik reeds gefinaliseerd zonder probleem.
Ik heb wel genien dat via nero kan gefinaliseerd worden maar weet niet of en hoe ik dat achteraf kan doen.
Mvg
starter 7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 10:17   #4
Chi86

Standaard Schijfje finaliseren

We hebben de vakantiefilm opgenomen met de Canon dc100. Deze camera is onlangs gestolen, maar het schijfje hebben we (gelukkig) nog.

M'n vriend zegt de film NIET gefinaliseerd te hebben. Maar de film heeft mijn vriend aan familie laten zien, via de dvdspeler. Dit kan alleen als hij wél gefinaliseerd is, toch?

Ik wil de film bewerken op de pc (eventueel met het programma Pinnacle). Moet hij daarvoor eerst gefinaliseerd worden of juist niet? En zo ja, hoe kan ik hem alsnog finaliseren zónder de camera?
Chi86 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 10:51   #5
hulppiet

hulppiet's schermafbeelding

Standaard

@ Rita,

Ik zou de handleiding van de dvdr77 er eens bij pakken.
Het kan best zijn dat jou recorder niet overweg kan
met dvd+r in fotoweergave. Probeer de foto´s eens
op dvd +rw te branden. Deze disk moet je in je
dvdrecorder wel eerst formatteren.
hulppiet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 14:02   #6
turn

turn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chi86 Bekijk bericht
M'n vriend zegt de film NIET gefinaliseerd te hebben. Maar de film heeft mijn vriend aan familie laten zien, via de dvdspeler. Dit kan alleen als hij wél gefinaliseerd is, toch?
dat ligt aan de dvd speler, een dvd recorder kan er in elk geval mee omgaan, misschien somige spelers ook.
je kan volgens mij met nero (of ander brand software ook wel) kijken hoe het met deze dvd staat, maar het maakt volgens mij niet echt uit tenzij je er iets bij wilt branden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chi86 Bekijk bericht
Ik wil de film bewerken op de pc (eventueel met het programma Pinnacle). Moet hij daarvoor eerst gefinaliseerd worden of juist niet? En zo ja, hoe kan ik hem alsnog finaliseren zónder de camera?
video bewerken moet je nooit van af de dvd doen maar vanaf de harde schijf.
dus stop de dvd in de pc en kopieër de film naar je harde schijf , nu kan je bewerken en hierna op dvd branden.
turn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 23:06   #7
Animal

Animal's schermafbeelding

Standaard

[quote=Chi86;355780],.

quote]
Deze dvd is dus gefinaliseerd ,anders kan hij hem niet in een gewone dvd speler afspelen.
Als de dvd niet is gefinaliseerd ,dan heeft jouw vriend ook zo'n dvd kamera (misschien de jouwe wel) en heeft zo de film kunnen bekijken.
Animal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 22:16   #8
Chi86

Standaard

De film heeft mijn vriend toen nog via de camera gekeken met zijn familie, hoor ik net. Juist omdat de dvdspeler hem niet afspeelde.
Ik heb net het schijfje in de driver van de pc gelegd, maar hij leest hem niet. Hij geeft aan dat hij leeg is ( wat hij wel degelijk NIET is! ) Hoe kan dit ??
Oud 25 november 2007, 22:34   #9
Animal

Animal's schermafbeelding

Standaard

Mischien werkt het volgende.
In de dvd brander.
Start je brand prg op alsof je een video dvd wilt gaan branden.
Selecteer GEEN bestanden om er op te zetten .
Kies voor branden.
Negeer de fout meldingen en ga branden.
De dvd wordt zo alsnog afgesloten. Zo heb ik zelf wel eens dvd's af kunnen sluiten ,maar ik weet niet of dat ook met zulke dvd's van een videokamera kan.

Een betere oplossing is om met je dvd'tje naar iemand te gaan die ook zo'n kamera heeft ,en hem in zijn kamera af te sluiten (finaliseren) Een aardige foto/video zaak waar je klant bent kan je misschien ook wel helpen.
Animal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2007, 17:28   #10
Chi86

Standaard

Ik kan het inderdaad eens proberen wat je zegt, met Nero bijvoorbeeld.

Ik heb er ook over nagedacht om hem te finaliseren bij iemand anders, maar heb ook gehoord dat het finaliseren van een schijfje normaal gesproken zou moeten met de camera waarmee hij gefilmd is. Dit staat ook in de handleiding van de camera.

In elk geval bedankt je reactie.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten