Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 22 april 2006, 10:38   #1
snah

Standaard defragmenteren

als ik mijn laptop defragmenteer, dan zie ik al na een paar dagen dat dit eigenlijk alweer nodig is. Ik zie dat alle kleine deeltjes dan alweer door elkaar staan.
iemand een idee hoe ik dat oplos ?
mijn laptop wordt anders steed zo traag
snah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 11:22   #2
Anacho

Anacho's schermafbeelding

Standaard

Over het algemeen geeft de computer zelf aan, na gekozen te hebben voor analyzeren,of dit nodig is of niet.Om de paar dagen defragmenteren lijkt me niet echt nodig,er verschuift altijd wel wat hier en daar.
Anacho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 20:59   #3
willem1940

Standaard

Bij "gewoon" defragmenteren volgens Windows-rangschikking is naar mijn ervaring een keertje per maand ofzo meestal voldoende.

Ik had wel eens een snel-defrag-systeem aan boord, "DiskeeperLite" (gratis van Net).
Dat werkt met een totaal andere indeling, ik vermoed: alles zoveel mogelijk naar de buitenste schijfrand (ik weet niet of ik dat juist uitdruk, maar in ieder geval totaal anders dan Windows dat doet). Dat maakt het nodig om echt heel vaak te defragmenteren.

De pro-uitvoering van Diskeeper is NIET GRATIS maar die kun je op automatisch zetten en dan onderhoudt-ie onzichtbaar het karwei zolang de computer aanstaat, op de momenten dat jij even zelf niets doet met de computer.

Ik heb het gevoel dat minstens op niet-bomvolle schijven/partities het systeem van Windows het gezondste is voor de schijf, met het oog op gespreide benutting & dus gespreide slijtage.
willem1940 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 20:55   #4
vlc

Standaard

Ik gebruik nu sinds een zestal maanden het volgende gratis systeem :
1. een eerste keer wordt de schijf gedefragmenteerd met het programma DIRMS (dat staat voor Do It Right MicroSoft, wat eigenlijk aangeeft dat de maker van DIRMS niet zo hooog oploopt met de gebruikte techniek door Microsoft).
2. daarna gebruik ik Buzzsaw. Dat programma draait op de achtergrond en zorgt er voor dat de fragmentatiegraad bijna altijd 1.00, soms eens 1.01 is.

Besluit : van defragmenteren trek ik me nooit nog iets van aan.

Alles te vinden via www.dirms.com
vlc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten