Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 augustus 2005, 21:41   #1
Diddledidoo

Standaard Laptop draadloos aansluiten op de printer

Eerst even een situatieschets;

Wij hebben twee computers; een desktop op de eerste verdieping en een laptop die of op dezelfde verdieping wordt gebruikt, of op zolder, of op de begane grond.

Beide computers zijn aangesloten op glasvezelkabel met een router. Beiden computers bevatten een netwerkkaart en maken dus draadloos verbinding met internet.

De printer staat op de eerste verdieping en is met een kabel verbonden aan de desktop.

Mijn vader vroeg me laatst hoe (ik had namelijk al antwoord gegeven op de vraag of het mogelijk is ) je het voor elkaar krijgt om de instellingen van de laptop en de printer zo in te stellen dat de laptop (waar in huis deze zich ook bevindt) de printer een printopdracht kan sturen.

Ik weet dat het kan, want op scholen zie je zoiets ook. Dan zijn er bijvoorbeeld dertig computers die samen drie verschillende printers kunnen aansturen.

Weet iemand hoe je zoiets voor elkaar kunt krijgen, of is dat op afstand heel moeilijk te beantwoorden?
Diddledidoo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2005, 21:50   #2
avv

Standaard

Nee, is best makkelijk. Alleen moet je een netwerkje hebben opgezet tussen de laptop en desktop, en de desktop moet aanstaan als je wilt printen vanaf de laptop.

Als je aan die voorwaarden voldoet, dan moet je de printer delen op het werkstation. Daarna ga je naar de laptop, en zeg je dat je een nieuwe printer wilt installeren. Daar kies je voor netwerkprinter, en gaat bladeren voor de printer op de desktop.
avv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 16:08   #3
Diddledidoo

Standaard

Bedankt voor de informatie!! Ik heb via de helpfunctie uitgezocht hoe ik de printer op de desktop kan delen en hem vervolgens via de laptop kan vinden als ik hem eenmaal gedeeld heb. Je moet veel aanklikken en invullen, dus ik ga er eens rustig voor zitten en laat iemand die meer verstand heeft van computers over mijn schouder meekijken.
Diddledidoo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten