Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Multimedia > Multimedia Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 19 juli 2005, 13:05   #1
Van_Dutch

Standaard slechte beeldkwaliteit in mediaplayers

ik heb onlangs windows xp opnieuw geinstalleerd en alles draait prima. Het Enige probleem is dat mijn mediaplayers (win.media 10,nero showtime, avi preview etc...) video bestanden zoals divx,avi niet fatsoenlijk afspelen..de kleuren zijn slecht ,(rode gloed) een vage beeldkwaliteit, lijkt net of het 256 kleuren zijn. probleem komt ook voor bij filmpjes op het internet.
ik heb opnieuw video drivers, codecs, players geinstalleerd maar het probleem is er nog steeds, weet iemand een oplossing?!?!!?

Niels
Van_Dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 00:07   #2
Van_Dutch

Standaard

probleem opgelost; vrij simpel eigenlijk, de video-acceleratie stond te hoog! heb 'm halverwege gezet en beeldkwaliteit is weer uitstekend.
windows mediaplayer, tools, options, preference...
Oud 31 juli 2005, 23:11   #3
scorpion

Stuur een bericht via Instant Messenger naar scorpion Stuur een bericht via MSN naar scorpion
Standaard

hm jammer joh dacht het ook effe op te lossen op deze manier
maar zo als altijd zit het me weer niet mee en helpt dit niet bij mij probeer het effe op te lossen mocht ik het antwoord hier op weten dan hoor je het nog wel van me .
scorpion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2005, 00:32   #4
Van_Dutch

Standaard

oke, kan wel helpen als je tenminste net als ik een nvidia kaart hebt geinstalleerd.

configuratiescherm/beeldscherm/geavanceerd/open de nvidia(geforce) TAB / zoek in de lijst de optie: "colour correction"/ zet de bovenste optie op "overlay" daaronder "All channels" onderste op "advanced mode".
probleem is bij mij geheel opgelost omdat ik de 7.72 drivers van nvidia heb geinstalleerd.
in eerste instantie loste de lagere videoaccelartie in mediaplayer het probleem alleen gedeeltelijk op, maar daar kwam ik later achter.
Oud 5 augustus 2005, 13:11   #5
scorpion

Stuur een bericht via Instant Messenger naar scorpion Stuur een bericht via MSN naar scorpion
Standaard

Hoi he bedankt weet nu wat het was , heb net een nieuwe pc en had inderdaad gelijk de nieuwste driver geinstaleerd .
Van nvidia maar die deed het niet goed ben nu 1 driver terug gegaan en nu doet alles het perfect .
Dus zo zien we maar weer dat je er dus niet van uit moet gaan dat het nieuwste ook altijd maar het beste is .
scorpion is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten