Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 November 2017, 10:38   #21
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dappertje Bekijk bericht
Windows werkt vaak met legacy drivers maar die zijn niet specifiek voor je hardware en kunnen problemen geven.
Je bedoelt hier 'generic' drivers, meer universele drivers zonder de extra luxe interface van de fabrikant. Ze werken over het algemeen best, maar minder tot geen instelmogelijkheden:

"Daarnaast maken Microsoft en chipfabrikanten vaak generieke drivers die minder functionaliteit biedt dan de hardware in zich heeft, alleen met als doel een werkend geheel te krijgen. Dat zijn vaak basale drivers die ‘niet alles uit de kast halen’ zoals een fabrikant van een compleet product dat vaak doet. Een voorbeeld daarvan is dat Microsoft voor een all-in-one printer alleen maar een driver levert waarmee je alleen maar elementair kunt printen en scannen vanaf de computer. De functionaliteit voor bijvoorbeeld de scan-to-e-mail-knop en overige knoppen op de printer worden in de generieke driver dan niet ondersteund. "
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2017, 13:33   #22
Desperado

Desperado's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
Net een nieuwe master update van win 10 ontvangen. Ben benieuwd of deze nu beter werkt dan de vorige.
Maar dus ook nu is mijn windows overschreven en staat er dus een " windows old "op mijn HD.
Word vervolgd.

Dat is normaal bij een grote ,in dit geval versie 1709 .

Als alles goed werkt , ga wel naar systeem beveiliging , om systeemherstel in te schakelen , Windows 10 doet dat niet altijd automatisch.

Laatst gewijzigd door Desperado : 16 November 2017 om 13:37
Desperado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2017, 15:05   #23
Bece

Standaard

Ok. Maar de vorige keer dat ik die update heb gekregen starte mijn computer op willekeurige tijdstippen opnieuw op. en daarna moest ik dan nog handmatig opnieuw opstarten om er terug mee te kunnen werken. Dit was overigens de aanleiding van dit topic. Tot hiertoe gaat het echter prima. Maar ja, het dateerd dan ook maar van deze morgen.
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2017, 07:07   #24
Bece

Standaard

Na een paar dagen goed gewerkt te hebben is de miserie opnieuw begonnen. Ik heb wel een AMD processor in mijn computer en ondertussen heeft microsoft ook al iets gemerkt, denk ik, want er is een update voor AMD gepasseert. Ook dat heeft weer even geholpen maar nu is hij weer terug instabiel. Erg vervelend.
Oud 24 November 2017, 10:15   #25
erikdenhouter

Standaard

Ik denk dat je nog geen reden hebt om te denken dat de AMD update het veroorzaakt.

Je kan een herstelpunt terugzetten van vóór de updates, en misschien dat deze probleemoplosser dan een update kan tegenhouden. Ik ken hem niet, maar omdat er in de kale Windows geen mogelijkheid meer voor is is dit misschien een oplossing.

https://support.microsoft.com/nl-nl/...driver-updates
Oud 24 November 2017, 12:28   #26
Bece

Standaard

De update was wel om een probleem met de AMD processoren te verhelpen. Maar dus ook voordien was het probleem er reeds. Als ik een oudere win 10 (1706) terug zet heb ik geen enkel probleem met de computer.
Oud 24 November 2017, 16:04   #27
erikdenhouter

Standaard

Voordat Windows updates installeert maakt het altijd een herstelpunt, kon je daar naar terug ? Dan heb je het probleem in ieder geval beperkt tot die laatst reeks.
En je kan ze dan misschien m.b.v. die link één voor één proberen tot je de slechte vindt.
Oud 24 November 2017, 22:06   #28
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Op 23-11-20017 heeft MS er een update uitgemikt voor AMD videokaarten. Hierdoor heb je via HDMI geen geluid meer en het beeld is misvormd (uitgerekt)
Zie dit topic: http://forum.computeridee.nl/showthr...ight=uitgerekt

Niek
Oud 25 November 2017, 01:27   #29
Bece

Standaard

IK had alleen maar AMD gezien en gehoopt dat dit mijn probleem zou oplossen. Maar niks dus.Zal dus nog maar eens mijn 1706 terug zetten.
Oud 29 December 2017, 11:23   #30
Bece

Standaard

Probleem is opgelost. Blijkbaar heeft Win 10 een foute driver voor de videokaart geïnstalleerd. Daardoor geraakte deze oververhit en viel de computer uit. De temperatuur van de GPU liep soms op tot meer dan 90° . Nu is dat 40-44° geworden.
In ieder geval dank aan al die mensen die mij hebben proberen te helpen.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten