Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 28 February 2017, 00:19   #1
anoniem63376
Guest

Standaard Fouten in logboek windows 10 pro

Hoi, ik heb al dagen dat ik aan het zoeken ben naar een oplossing. Het gaat hierom,mijn desktop starte zo uit het niets gewoon niet op, dan weer wel en dan weer niet. Ik heb het logboek doorgelopen en vond de volgende melding ! The driver \Driver\WudfRd failed to load for the device SWD\WPDBUSENUM\{b9833d2c-fc79-11e6-9bd6-806e6f6e6963}#000000E8E7500000.

En na deze melding komt er een foutmelding:

In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{8D8F4F83-3594-4F07-8369-FC3C3CAE4919}
en APPID
{F72671A9-012C-4725-9D2F-2A4D32D65169}
aan de gebruiker NT AUTHORITY\SYSTEM SID (S-1-5-1 met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.

Ik heb alle usb poorten verwijdert en opnieuw geïnstalleerd , dit was namelijk aangegeven op internet, verder heb ik alle drivers (zover als nodig) vernieuwd Ook heb ik windows 10 opnieuw erop gezet, maar goed de fouten blijven. Vandaar dat ik mij tot jullie wend .

Ik heb een desktop:

Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i5 2400 @ 3.10GHz 28 °C
Sandy Bridge 32nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 686MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. P8Z77-V LX (LGA1155) 19 °C
Graphics
BenQ FP222Wa (1680x1050@59Hz)
1023MB NVIDIA GeForce GTX 550 Ti (EVGA) 25 °C
Storage
238GB Crucial_CT256MX100SSD1 ATA Device (SSD) 25 °C
931GB SAMSUNG HD103SI ATA Device (SATA) 17 °C
1863GB Western Digital WD Ext HDD 1021 USB Device (USB (SATA)) 30 °C
Optical Drives
Optiarc DVD RW AD-7280S ATA Device
ELBY CLONEDRIVE SCSI CdRom Device
Audio
Realtek High Definition Audio
Verder zijn de temperaturen goed, zou het even niet weten. Ik hoor het wel , alvast mijn dank
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2017, 10:30   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Koppel alle usb apparaten eens af en kijk of de pc dan wel op wil starten.
En lees deze even door: https://answers.microsoft.com/en-us/...7-f217a68d3886

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2017, 11:59   #3
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door runny Bekijk bericht
....mijn desktop starte zo uit het niets gewoon niet op, dan weer wel en dan weer niet.
Probeer beter duidelijk te maken op welk punt de boot stopt, wat er nog wel te zien is b.v..
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2017, 15:49   #4
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door runny Bekijk bericht
Ook heb ik windows 10 opnieuw erop gezet, maar goed de fouten blijven.
Hier las ik in eerste instantie overheen (en Niek misschien ook), dit geeft vrijwel zeker een hardwareprobleem aan, en dan denk ik aan een kabel welke niet goed aangedrukt is (SATA disks b.v.), een kabel welke defect is (SATA, verwissel ze eventueel met de CD/DVD drive), of een geheugenmodule of grafische kaart welke eens opnieuw in zijn socket gedrukt moet worden.
Ook een lekkende (de top bolstaande) condensator (eventueel in de voeding) kan zoiets opleveren.

Dit allemaal vooral gedacht met het feit dat het probleem af en aan voor komt, omgevingstemperatuur zou dan een rol op zo'n fout kunnen gaan spelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2017, 17:26   #5
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
The driver \Driver\WudfRd failed to load for the device ....
Het hoeft niet eens de harddisk te zijn. Deze foutmelding kan ook heel goed dit probleem veroorzaken en heeft te maken met de chipset voor Asus moederborden.
Schijnt ook nog geen fix te zijn, maar het beste wat je kunt proberen is om eens de chipset drivers van de site van Asus zelf af te halen en die te installeren indien mogelijk.

Check deze thread maar even, is wel Engels.
https://answers.microsoft.com/en-us/...f-7bd03aabdf4e

Deze is wel voor ACPI maar heeft dacht ik allemaal met de chipset te maken.

Edit, nog eentje maar dan meer voor jouw melding, daar hebben zet het weer over USB:
https://answers.microsoft.com/en-us/...1-1e428379bd41

Echter USB wordt ook door de chipset aangestuurd dus het zou misschien toch kunnen helpen te kijken of er goede chipset drivers bij de fabrikant van je moederbord te vinden zijn.

Laatst gewijzigd door BlackTiger : 28 February 2017 om 17:31 Reden: Edit stukje toegevoegd.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2017, 01:07   #6
anoniem63376
Guest

Standaard

Hallo, ik heb alles doorgelezen. En ik heb nu alle usb losgekoppeld, en hij blijft nu opstarten. Dus de fout zit inderdaad in een usb apparaat. Ook de fout van de driver geeft hij nu niet aan in het logboek. Dus tot zover gaat het weer redelijk,ik ga morgen weer beginnen met het aansluiten van de usb. Dan zal uiteindelijk de boosdoener moeten bovendrijven. Alleen geeft hij nog wel aan in het logboek:
In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{8D8F4F83-3594-4F07-8369-FC3C3CAE4919}
en APPID
{F72671A9-012C-4725-9D2F-2A4D32D65169}
aan de gebruiker NT AUTHORITY\SYSTEM SID (S-1-5-1 met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.

Maar morgen dus meer,tot dusver super
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2017, 01:22   #7
anoniem14733
Guest

Standaard

Ken je Engels? Dan kun je hier een oplossing vinden. Schijnt dat het weghalen van de sleutel uit het register het probleem fixed doordat ie nadien gewoon opnieuw op juiste wijze er in gezet wordt.
Jij hebt hetzelfde want bij jou geeft ie ook "niet beschikbaar" aan.

Wees voorzichtig, maak een backup, want met het register klooien kan altijd risico's met zich meebrengen.
https://www.tenforums.com/general-su...ermission.html
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2017, 09:36   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik zou alle USB drivers even ophalen en installeren vanaf de Asus site voor je moederbord. Vooral even letten op de drivers voor ASmedia usb 3.
En maak je niet ongerust in de bord zitten geen fouten, tenzij het stuk is. Ik gebruik het nu 3 jaar tot volle tevredenheid.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2017, 17:15   #9
anoniem14733
Guest

Standaard

En als je die niet vind, neem dan de chipset drivers want daar zitten de usb drivers meestal wel in.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2017, 21:45   #10
anoniem63376
Guest

Standaard

Hoi, ten eerste ontzettend bedankt voor alle respons, zaak is dat ik nu weer een computer heb die wil opstarten en doet wat ik wil. Het probleem van de driver zat hem in een kaartlezer van ewent, super ding maar gaf nu ineens deze fout aan. Dus heb ik geprobeerd hier een driver voor te krijgen, dus niet. De website van de makers schrijven voor dat er geen driver nodig is voor deze kaartlezer. Lullig maar heb dus niets aan de kaartlezer. Ik begrijp dat de andere fout eigenlijk te verwaarlozen is, ga hem wel proberen weg te halen door de sleutel in het register te verwijderen.Ik baal wel van de kaartlezer,maar goed dat is niet anders. Nogmaals super
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten