Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 29 September 2015, 21:59   #1
anoniem58120
Guest

Standaard Windows 10 en problemen met de slaapstand

Ik heb mijn laptop onder Windows 7 zo ingesteld dat hij automatisch in de slaapstand gaat als ik de deksel sluit.
Na een upgrade naar Windows 10 merk ik dat vaak de computer niet meer in de slaapstand gaat als ik de deksel sluit (deksel openen en weer sluiten zet hem daarna meestal wél in de slaapstand) en dat het ook af en toe voorkomt dat hij tussendoor vanzelf uit de slaapstand komt, wat hij onder Windows 7 niet deed.
Heeft iemand anders ook dit probleem en weet iemand de oorzaak of oplossing?
  Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2015, 23:14   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Kijk even bij de geavanceerde energie instellingen, je kunt daar per onderdeel instellen wat er moet gebeuren. Ook bij het sluiten de deksel.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2015, 10:53   #3
anoniem58120
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Kijk even bij de geavanceerde energie instellingen, je kunt daar per onderdeel instellen wat er moet gebeuren. Ook bij het sluiten de deksel.

Niek
Niek,

Bedankt voor je antwoord. Maar ik heb alles al goed ingesteld (en nu nog eens gecontroleerd). Mijn vraag is eigenlijk: waarom heb ik onder Windows 10 problemen die ik niet onder Windows 7 had, terwijl er verder niets veranderd is? Het gaat er gewoon om, dat Windows 10 vaak weigert in de slaapstand te gaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2015, 16:26   #4
anoniem58120
Guest

Standaard

Aanvulling is mijn eerste bericht:
Als ik de laptop in slaapstand zet via het menu (Aan/uit -> Slaapstand) heb ik ook het probleem dat de laptop soms wel en soms niet in de slaapstand gaat. De oorzaak van het probleem ligt dus dieper dan ik dacht. Maar onder Windows 7 (vóór de upgrade naar Windows 10) werkte het in alle gevallen wél goed.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2015, 16:44   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Moeilijk probleem. Lees deze eens door: http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1644950

Daar adviseren ze drivers updates, bios updates en bij een ander lag het weer aan een aangesloten joystick of zoiets.

En deze https://www.schoonepc.nl/windows10/w...l_systeem.html onder het kopje "Sub Energiebeheer en slaapstand"

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 3 October 2015 om 16:46
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten