Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 13 February 2015, 22:17   #11
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Nee Niek, je gaat volgens mij even te snel hier
Het systeem zelf draait goed vanaf HDD, alleen die recovery CD (/DVD) geeft deze melding wanneer deze even als test geprobeerd wordt.
Ja daarom ook: Brand een nieuwe dvd, want die is volgens mij niet goed. Zo'n dvd moet gewoon met een "reparatie" menu komen.
Overigens is W7 nog standaard NTFS. GPT werd ge´ntroduceerd met W8 dacht ik.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2015, 07:50   #12
anoniem54435
Guest

Standaard

Sinds 2010 ondersteunen bijna alle besturingssystemen GPT,

Maar sommige hebben hier wel speciale EFI- of UEFI-firmware voor nodig, zoals o.a. Windows .
  Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2015, 16:18   #13
anoniem57694
Guest

Standaard

Ik heb even gekeken en het is NTFS
Ik zal een nieuwe dvd branden en proberen.

Update:
Nieuwe schijf langzaam gebrand en geprobeerd.
Ik krijg weer dezelfde melding.

Laatst gewijzigd door Divadi78 : 14 February 2015 om 17:06
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2015, 02:18   #14
anoniem33315
Guest

Standaard

Lees dit eens. (Engels)
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2015, 17:13   #15
anoniem26138
Guest

Standaard

Zitten er meerdere harde schijven in ?

Belangrijk is dat je weet dat je CD/DVD drive goed leest en schrijft. Brandt een data DVD helemaal vol met een programma wat ook er na een verificatie uitvoert.
Ik heb toch ook hier (en elders) gelezen dat een brander probleem de oorzaak kan zijn.

Als je iemand anders weet met een W7 systeem zou je daar een schijf kunnen branden ?
Omgedraaid, kan je de gebrande disk op een andere PC proberen ? Het ge´nstalleerde besturingssysteem maakt niet uit, zolang je maar niet echt iets met het opgestarte systeem doet.
De uitkomst van die twee testen kan geen 100% conclusie geven, maar het geeft ruimte tot nadenken.

"This error occurs when the computer performs a basic CRC check of the booted media before loading into RAM. If you boot from your HDD, then the error is normally a corruption in the boot files in Windows installed on your PC HDD. This normally occurs because the HDD is failing. If you boot from a CD, as is the case with the ShadowProtect Recovery Environment CD, the error nearly always relates to corrupt media on the CD/DVD media. "
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 15 February 2015 om 21:41
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2015, 21:34   #16
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik wil ook nog iets over de foutmelding zeggen, want er staat namelijk het volgende bij:
File: \windows\system32\boot\winload.exe

Er staat geen C:, men heeft de stationsletter weggelaten.
Er bestaat wel een C:\windows\system32\boot\winload.exe maar dat is niet die in de melding, in de melding wordt de X:\windows\system32\boot\winload.exe bedoeld, en de X: is de RAMschijf welke voor Windows PE (Preinstalled Environment) aangemaakt wordt. En dat is het bestand wat niet geladen kan worden, en dat zal zijn doordat de RAMschijf niet in orde is (niet goed gevuld is) door een slechte CD of DVD disk- of drive.

Ik heb mijn W7 recovery schijf opgezocht, en geladen, en mijn PC draait nu vanaf een station X: (de RAMdrive), met daarop (o.a.) het bestand \windows\system32\boot\winload.exe. Dat is daar gekomen door het uitpakken van de Windows bestanden op de gebrande optische schijf naar de RAMschijf.

---------------------------------------------------------------------------
De volumenaam van station X is Boot
Het volumenummer is D60A-0DC2

Map van X:\windows\system32

20-11-2010 13:24 508.904 winload.exe
1 bestand(en) 508.904 bytes
0 map(pen) 30.179.328 bytes beschikbaar
---------------------------------------------------------------------------

Wat misschien ook te proberen is is als je een CD brandde om nu een DVD te proberen, of omgedraaid.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 16 February 2015 om 09:37
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2015, 21:27   #17
anoniem57694
Guest

Standaard

@erik en @satneef Ik lees nu net de reacties. Ik ga morgen even op mijn gemak kijken en laat even weten hoe of wat.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2015, 18:17   #18
anoniem57694
Guest

Standaard

Hier even een update.

Ik heb de systeemherstelschijf gebrand op een cd in plaats van een dvd en kreeg na het opstarten dezelfde melding.
Een gebrande cd met liedjes speelt gewoon af. Ook een gebrande dvd met een film speelt gewoon af.
Ik heb met Nero geprobeerd foto's op een dvd te branden. Na het branden kon de data op de disc niet geverifieerd worden,maar de foto's stonden er wel op en ik kon ze ook bekijken.
Helaas ken ik niemand met een pc die ook windows 7 heeft; wel iemand met windows 8,maar die heeft geen brander.
Mijn pc heeft 1 harde schijf en dit is de brander die er in zit: HL-DT-ST DVDRAM GH60N.
Is het misschien een idee om een recovery usb te maken of maakt dat niet uit?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2015, 22:46   #19
anoniem42071
Guest

Standaard

Waarom op een cd? Een herstel schijf moet gewoon op een dvd+R (of -R)

Maar dat je brander niet wil verifiŰren is toch raar. Branden bij een ander heeft niet zoveel zin, want het lijkt me dat zo'n herstel schijf toch echt op de pc moet worden gemaakt, waar hij ook op gebruikt gaat worden.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2015, 10:01   #20
anoniem27570
Guest

Standaard

http://www.pc-helpforum.be/topic/287...sta-windows-7/
Herstel iso's zijn te downloaden.

En windows 7 herkent wel GPT schijven maar installeert er niet zomaar op en een GPT schijf kan ook NTFS partities bevatten.(vrijwel zeker bij windows)
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten