Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 22 September 2010, 08:47   #1
Guest
Guest

Standaard Windows 7 Home Premium

Hallo,

Ik werk nog steeds op Windows XP. Omdat ik toch een beetje bij wil blijven wil ik graag over naar Windows 7 Home Premium.

Microsoft had enige tijd geleden een zogenaamd Family Pack beschikbaar. Je kon Windows 7 dan op 3 machines installeren. Nu heb ik even gekeken maar ik kon de NL versie niet meer vinden. Weet iemand misschien waar deze nog te krijgen is?

Ten tweede vraag ik me af of mijn systeem het goed trekt. Ik heb al die advisor gedownload van Microsoft en volgens die tool moet het geen probleem zijn. Ik heb een Pentium 4 HT, 3 Ghz, een nVidia 6800 kaart, en 4 GB RAM geheugen op 533Mhz (XP, 32 bit gebruikt hier maar 3GB van).

Heeft iemand een soortgelijk systeem? Hoe is de performance van Windows 7?

Groet,
JSD1985
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2010, 09:41   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

De NL-versie komt pas 22 oktober. Moet je dus nog even geduld voor hebben.

Je pc zal geen problemen hebben met Win7, maar verwacht niet dat het sneller zal werken dan XP. Dan zul je je processor moeten upgraden naar een exemplaar met meerdere kernen (geen idee of dat kan op jouw moederbord).

Dus ja, het kan, maar de vraag is of je het zou moeten willen. Je pc is uit de XP-generatie. Door daar een besturingssysteem op te zetten dat anderhalve generatie nieuwer is hou je jezelf eigenlijk alleen maar voor de gek. Maar als je het gewoon leuk vindt om Win7 te hebben, dan moet je dat zeker niet laten.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2010, 11:33   #3
anoniem43305
Guest

Standaard

Gezien de specificaties van je pc is het geen enkel probleem om over te stappen nasar Windows 7.
Windows 7 is veel stabieler dan Windows XP. Na het uitkomen en installatie van Windows 7 nog geen enkel probleem tegen gekomen.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2010, 12:04   #4
anoniem35068
Guest

Standaard

Check eerst of er voor al je hardware (zowel intern als extern) een driver voor W7 beschikbaar is.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2010, 13:11   #5
anoniem43826
Guest

Standaard

hey,

om te zien of je computer/software klaar is voor windows 7 kun je dit programmaatje gebruiken:
http://www.microsoft.com/downloads/e...1-2497c146af15

makkelijk te gebruiken en snel.

Dorgon,
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2010, 16:05   #6
anoniem39673
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorgon Bekijk bericht
hey,

om te zien of je computer/software klaar is voor windows 7 kun je dit programmaatje gebruiken:
http://www.microsoft.com/downloads/e...1-2497c146af15

makkelijk te gebruiken en snel.

Dorgon,
dat heeft hij al gedaan:P
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2010, 14:08   #7
anoniem30685
Guest

Standaard

Gaat gewoon goed werken, maar vergeet niet voor de 64-bit versie van Windows te kiezen, anders heb je weer dat gezeur dat niet alle 4GB aan geheugen gebruikt wordt en dat zou zonde zijn.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten