Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 10 June 2007, 15:07   #41
anoniem13187
Guest

Standaard

Maar de vergelijking met die pasta gaat helemaal niet op.Een riem is een bewegend aan sluitage onderhevig onderdeel.
Die pasta heeft niets te lijden ,en zit er alleen maar om de warmte beter over te brengen door oneffenheden glad te maken. Die hoeft dus NOOIT vervangen te worden ,alleen als de koel unit van de processor wordt los gehaald.
Is te vergelijken met de koppakking van een auto ,die ga je ook niet regelmatig vervangen ,,alleen als de kop los is geweest ,of als de zaak door te grote hitte gebarsten is.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2007, 16:36   #42
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animal Bekijk bericht
Maar de vergelijking met die pasta gaat helemaal niet op.Een riem is een bewegend aan sluitage onderhevig onderdeel.
Die pasta heeft niets te lijden ,en zit er alleen maar om de warmte beter over te brengen door oneffenheden glad te maken. Die hoeft dus NOOIT vervangen te worden ,alleen als de koel unit van de processor wordt los gehaald.
Is te vergelijken met de koppakking van een auto ,die ga je ook niet regelmatig vervangen ,,alleen als de kop los is geweest ,of als de zaak door te grote hitte gebarsten is.
Ben ik met je eens, maar ik ben er niet mee begonnen, heb het alleen wat aangevuld
De pasta hoef je volgens mij nooit te vervangen.
Poos geleden nog een Pentium 4, 2.2 MHz. na jaren los proberen te krijgen van het koelblok.
Zat zo loeivast dat ik het zelf niet dordt met een grotere schroevendraaier (voorzichtig) los wrikken.
Ben ermee naar de shop gegaan, die hadden hem zo los.
Leek wel of hij gelijmd was.
Ik doe het in iedergeval niet, opnieuw pasta erop omdat je denkt dat het beter is.
Doe het alleen als het nodig is omdat de ventilator vervangen word of een ander moederbord.
In het laatste geval, als het goed vast zit, trekje de processor eruit, met koelblok en al, omdat je dan niet anders kunt door door de rem heen te trekken, want als het koelblok er niet af is kan het hendeltje immers niet omhoog.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2007, 22:12   #43
anoniem19265
Guest

Standaard

Ja. Hij kan er lang op zitten. Maar volgensmij heb ik wel ergens gehoord. dat het na loop van de tijd minder word. Het standaard CPU blok word geleverd met een rare soort pasta. het schijnt te lonen om die te vervangen door dure pasta.

Maar in principe gaat het enorm lang mee
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2007, 22:30   #44
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Intel 3000 Bekijk bericht
Ja. Hij kan er lang op zitten. Maar volgensmij heb ik wel ergens gehoord. dat het na loop van de tijd minder word. Het standaard CPU blok word geleverd met een rare soort pasta. het schijnt te lonen om die te vervangen door dure pasta.

Maar in principe gaat het enorm lang mee
moet ieder zelf weten natuurlijk, ik gebruik gewoon het prutje wat er bij zit, moet goed genoeg zijn denk ik maar.
kun je er wel 10 mee doen als je het goed opbergt.
Ik heb nog steeds een verpakking die inmiddels jaren oud is.
niet laten uitdrogen, dan kun je beter even nieuw halen.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2007, 22:39   #45
anoniem19265
Guest

Standaard

tegenwoordig zit er een laagje al op de cooler. het lijkt een dun plastic achtig substantie. Dij bij hitte gaat uitlopen. Ik heb zelf ergelijk nog nooit zonder de standaard laag gedaan. Pasta Kost toch weer 10 euro. en als het standaard ook goed werkt. Als je je cooler er lang af haalt dan is dat ook slecht voor de pasta

Ik zelf heb wel eens de cooler eraf gehaald en daarna er weer op zonder pasta verversing. Het maakte niets uit. Dus pasta is wel vrij stevig (netzo als een distributie riem
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2007, 22:47   #46
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Intel 3000 Bekijk bericht
tegenwoordig zit er een laagje al op de cooler. het lijkt een dun plastic achtig substantie. Dij bij hitte gaat uitlopen. Ik heb zelf ergelijk nog nooit zonder de standaard laag gedaan. Pasta Kost toch weer 10 euro. en als het standaard ook goed werkt. Als je je cooler er lang af haalt dan is dat ook slecht voor de pasta

Ik zelf heb wel eens de cooler eraf gehaald en daarna er weer op zonder pasta verversing. Het maakte niets uit. Dus pasta is wel vrij stevig (netzo als een distributie riem
Gezien ja, die hebben zo'n folie erover die je eraf moet halen bij monteren.
Ik heb nog nieuwe koelblokken liggen die dat niet hebben.
Uiteraard zet ik ze er na montage op met het prutje er tussen, zonder zou ik niet eens overwegen.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2007, 10:44   #47
anoniem13826
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door burgkop Bekijk bericht
Gezien ja, die hebben zo'n folie erover die je eraf moet halen bij monteren.
Ik heb nog nieuwe koelblokken liggen die dat niet hebben.
Uiteraard zet ik ze er na montage op met het prutje er tussen, zonder zou ik niet eens overwegen.
Ik heb het wel eens gedaan bij mijn oude Athlon XP 2200+ (een van de laatste versies ervan) en at maakt in temp 7° celcius uit, niet veel maar toch best wel een verschil tussen 37°° en 43°

Op mijn Athlon 64 3700 doe ik altijd pasta, daarmee wil ik geen risico lopen vooral omdat ie is ge OC'ed naar 4000+
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2007, 16:54   #48
anoniem19265
Guest

Standaard

Die standaard Shit werkt ook wel goed. Als je die Dure Prut goed aanbrengt kan het inderdaad veel uitmaken
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten