Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Websites maken

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 30 December 2006, 09:54   #1
anoniem18037
Guest

Question macromedia contribute

Ik heb een vraagje ik ben op zoek naar een soort cms systeem
nu kwam ik dit tegen op een cd en bij google lijkt het wel een soort cms systeem.
Heeft iemand met dit product ervaring?
Klopt het wat ik denk?
En als het niet klopt wat zou een leuk cms systeem zijn?
Ik word namelijk een beetje moe van sommige klanten die voor een regel verandering mijn bellen. (ik weet het is mijn brood maar toch)
  Met citaat antwoorden
Oud 30 December 2006, 22:01   #2
anoniem21766
Guest

Standaard

Ik zou zeggen: Maak zelf een op maat CMS voor de klant.
Zit je ook niet met dure licenties, alleen even wat ervaring opdoen met PHP. Bovendien vinden de meeste mensen het plezierig om alles zo simpel mogelijk te houden, maar wel aanpasbaar te maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2006, 09:42   #3
anoniem18037
Guest

Standaard

Licenties enz, dat is niet zo erg duur valt ook wel mee.
Nu is het zo dat ik niet heel erg thuis ben in php wel geleerd maar nooit onthouden.
Daarom maak ik alle site in xhtml.
Kan ik daarvoor in php een cms maken? (dan haal ik mijn boeken weer naar boven.)
  Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2006, 11:32   #4
anoniem21766
Guest

Standaard

Je moet goed het verschil tussen beide kennen.
Er zijn serverside talen en clientside talen.

XHTML, HTML, CSS, Javascript etc. zijn talen die worden uitgevoerd op de cliënt, door de browser dus. Die vertaald de codes in de pagina.
PHP, ASP etc. zijn serverside talen. Deze taal word uitgevoerd door de server. Dit betekent dat de server een pagina serveert met alleen cliënt side materiaal voor de browser. Daardoor kan PHP nooit bekeken worden door de cliënt.

De meeste CMS (joombla etc.) zijn gemaakt in PHP. Deze zijn allemaal erg uitgebreid, en veel van de opties gebruik je niet. Vaak word het daardoor de uiteindelijke gebruiker alleen maar ingewikkelder gemaakt dan vaak nodig is. Als je zelf een CMS zou bouwen in PHP (wel heel goed kan!) dan word de gebruiker niet vermoeid met al die opties, maar word hem alleen de opties voorgeschoteld waar hij wat aan heeft.

Het beste kun je voor het opslaan van pagina's en/of nieuwsberichten etc. een database gebruiken. Bij de pagina oproep worden de gegevens door de server uit de database gehaald en 'in de pagina gestopt'.

Het antwoord op jouw vraag: Ja, maar vaak niet alleen PHP, maar ook m.b.v. SQL voor databasecomminucatie.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2006, 13:13   #5
anoniem18037
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harmsen Bekijk bericht
Je moet goed het verschil tussen beide kennen.
Er zijn serverside talen en clientside talen.

XHTML, HTML, CSS, Javascript etc. zijn talen die worden uitgevoerd op de cliŽnt, door de browser dus. Die vertaald de codes in de pagina.
PHP, ASP etc. zijn serverside talen. Deze taal word uitgevoerd door de server. Dit betekent dat de server een pagina serveert met alleen cliŽnt side materiaal voor de browser. Daardoor kan PHP nooit bekeken worden door de cliŽnt.

De meeste CMS (joombla etc.) zijn gemaakt in PHP. Deze zijn allemaal erg uitgebreid, en veel van de opties gebruik je niet. Vaak word het daardoor de uiteindelijke gebruiker alleen maar ingewikkelder gemaakt dan vaak nodig is. Als je zelf een CMS zou bouwen in PHP (wel heel goed kan!) dan word de gebruiker niet vermoeid met al die opties, maar word hem alleen de opties voorgeschoteld waar hij wat aan heeft.

Het beste kun je voor het opslaan van pagina's en/of nieuwsberichten etc. een database gebruiken. Bij de pagina oproep worden de gegevens door de server uit de database gehaald en 'in de pagina gestopt'.

Het antwoord op jouw vraag: Ja, maar vaak niet alleen PHP, maar ook m.b.v. SQL voor databasecomminucatie.
Oke thanks voor de uitleg, het houd alleen in dat ik weer de boeken in ga.
Maar alles voor het goede doel.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2006, 19:56   #6
anoniem21747
Guest

Standaard

Hallo
Misschien is Joomla iets. Kijk op http://www.dutchjoomla.com/
Ik doe, hoewel ik er niet zoveel verstand van heb, de site www.psoriasis-fn.nl die met dit systeem werkt.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2007, 15:41   #7
anoniem18037
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mizrach Bekijk bericht
Hallo
Misschien is Joomla iets. Kijk op http://www.dutchjoomla.com/
Ik doe, hoewel ik er niet zoveel verstand van heb, de site www.psoriasis-fn.nl die met dit systeem werkt.
Ga ff kijken thanks
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2007, 07:15   #8
anoniem18037
Guest

Standaard

Ben een beetje aan het het spelen met joomla ziet er voorlopig goed uit
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2007, 13:08   #9
anoniem18037
Guest

Standaard

Toch nog een vraagje mizrach heb je een template aangepast of zelf gemaakt.
Ik ben op zoek naar een makkelijke tut om een template aan te passen weet jij iets?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten