Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 4 March 2017, 00:17   #11
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door couch_potato Bekijk bericht
Om te kunnen booten van de ssd heb je ook de bootsector en de verborgen partities nodig. Simpelweg klonen van jouw d: levert een onbruikbaar systeem op. Je moet dus schijf 3 in zijn geheel naar schijf 2 klonen. Ervan uitgaande dat 3 de oude en 2 de nieuwe ssd is, uiteraard.
Dit lijkt mij ook moeten kunnen, de hele schijf clonen, niet één partitie. Byte voor byte overzetten dus.
Of dan de uitlijning voor SSD klopt... In bericht #2 geeft couch_potato al de tip om een cloonprogramma speciaal voor migratie naar SSD te gebruiken, dan zal die uitlijning zeker meegenomen worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2017, 09:08   #12
anoniem26032
Guest

Standaard

Ik heb de volledige schijf gekloond, de pc start op van SSD doch windows staat hevig te flikkeren.
Ik heb met MediaCreationTool een usb klaargemaakt doch langs die usb kan ik niet booten om een clean instal te doen.Ik kan hem wel starten via windows doch dan installeert windows gewoon terug over de bestaande versie.Misschien heb ik wel een andere installatietool nodig. Mijn 2 windows 10 versies zijn de gratis updates vanuit windows 7.
Ik weet het even niet meer. Hoe kan ik mijn nieuwe SSD terug in winkelformaat zetten ?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2017, 10:09   #13
anoniem26138
Guest

Standaard

"Flikkeren", is dat dus het beeld ? En alleen onprettig, of is ook de resolutie anders ?
Welk type monitor gebruik je ? LCD, of beeldbuis ?

Als Windows verder goed werkt, dan zou je de instellingen van je video kunnen proberen, maar dat is dan wel afhankelijk van het type monitor dat je gebruikt; rechtsklik je Bureaublad, en kies voor 'Schermresolutie - Geavanceerde instellingen - Beeldscherm'.
Voor een beeldbuyis (wat je waarschijnlijk niet gebruikt) is 80 Hz en meer gebruikelijk.

En wat is de reden dat je niet via USB kan booten ?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2017, 12:29   #14
anoniem26032
Guest

Standaard

Goed,ik heb ondertussen een clean install kunnen doen vanaf de iso op cd en windows10 64 bit draait perfect op de nieuwe schijf.
Wel heb ik nu een volgend probleem, wanneer ik D: wil formateren ( D: is de schijf waar windows10 64 bit eerst op stond ) krijg ik de melding dat dit niet mogelijk is daar de schijf in gebruik is.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg format.JPG‎ (52,8 KB, 7x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2017, 14:57   #15
anoniem33315
Guest

Standaard

Weet je zeker dat je 10 niet op D hebt geinstalleerd?
Bekijk het eens met partition wizard.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2017, 16:53   #16
anoniem26032
Guest

Standaard

Neen, ik had 10 wel degelijk op E: geïnstalleerd.
Probleem lijkt nu opgelost. Na opstarten kon ik D: gewoon formateren en alles lijkt nog te werken.
Ik doe nog even een paar tests en laat iets weten.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2017, 17:46   #17
anoniem26032
Guest

Standaard

Zo, alles werkt naar wens nu.
Vriendelijk bedankt voor jullie raad en steun.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten