Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 15 October 2016, 16:05   #11
anoniem38560
Guest

Post Drivers

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
..

Drivers haal je gewoon bij de Fabrikant van de Grafische Kaart ,
Of bij de Fabrikant van het Moederbord.
Die zijn altijd Up to Date.
Denk je dat een moederbord fabrikant van een moederbord van 6+ jaar oud Windows 10 drivers heeft?
Als dat zo makkelijk was had Windows ze tijdens de update zelf wel vervangen.

Als je driver easy gebruikt om alleen te scannen weet je in ieder geval welke vernieuwd kunnen/moeten worden. Het kost niets en het is weer makkelijk te verwijderen.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2016, 16:08   #12
anoniem27570
Guest

Standaard

En die driver update tools ook niet gebruiken, zelfde verhaal vaak.
Ben wars van die rommel.

Een driver werkt of werkt niet, nieuwe voegen echt niets toe aan bestaande hardware en hoeven helemaal niet up to date te zijn.

Zelf ophalen bij de maker idd als er eentje niet werkt.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2016, 16:37   #13
anoniem38560
Guest

Post Eigen mening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lange Pier Bekijk bericht
En die driver update tools ook niet gebruiken, zelfde verhaal vaak.
Ben wars van die rommel.

Een driver werkt of werkt niet, nieuwe voegen echt niets toe aan bestaande hardware en hoeven helemaal niet up to date te zijn.

Zelf ophalen bij de maker idd als er eentje niet werkt.
Natuurlijk zitten er ik weet niet hoeveel mensen drivers te maken voor jan met de korte achternaam. Maar ik denk dat ze dat doen om het maximum uit hun hardware te halen en zo weinig mogelijk problemen te hebben, ook met andere systeem apparaten en software.
En om iets wat je zelf niet ziet zitten gelijk als rommel weg te zetten gaat ook wel een beetje ver. En de meeste mensen gaan ook niet aan een systeem zitten knoeien als ze geen problemen hebben, maar voor leken met driver problemen is dit een prima oplossing.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2016, 18:29   #14
anoniem54435
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dappertje Bekijk bericht
Natuurlijk zitten er ik weet niet hoeveel mensen drivers te maken voor jan met de korte achternaam. Maar ik denk dat ze dat doen om het maximum uit hun hardware te halen en zo weinig mogelijk problemen te hebben, ook met andere systeem apparaten en software.
En om iets wat je zelf niet ziet zitten gelijk als rommel weg te zetten gaat ook wel een beetje ver. En de meeste mensen gaan ook niet aan een systeem zitten knoeien als ze geen problemen hebben, maar voor leken met driver problemen is dit een prima oplossing.

Dappertje
Fout

De juiste drivers haal je bij de Fabrikant van de Hardware.
Altijd de juiste drivers en recent . , zonder allerlei pruttel die er niet bij hoort

En bij veel handel wat gratis is ,moet je extra oppassen.

Laatst gewijzigd door Desperado : 15 October 2016 om 18:32
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2016, 18:47   #15
anoniem27570
Guest

Standaard

Wat een driver te maken heeft met performance ontgaat mij, een driver is een stukje software die de communicatie verzorgd tussen de hardware en kernel.
De deur is open of dicht.

De software die er naast wordt bijgeleverd, vooral bij audio en videohardware is een ander verhaal.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2016, 20:20   #16
anoniem14396
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lange Pier Bekijk bericht
Wat een driver te maken heeft met performance ontgaat mij, een driver is een stukje software die de communicatie verzorgd tussen de hardware en kernel.
De deur is open of dicht.
Dat is wel heel kort door de bocht.

Een driver kan wel degelijk invloed hebben op de prestaties van de hardware. Uit ervaring leert een programmeur bijvoorbeeld betere/efficiŽntere code af te leveren om dezelfde taak uit te voeren. Vooral bij videokaarten kan dat procenten schelen, bijvoorbeeld door drivers te optimaliseren of fouten er uit te halen voor bepaalde populaire spellen.

Maar ik heb ook SAS raid controllers sneller zien worden door een driver upgrade. Verder heb ik ook wel functies zien toegevoegd worden door driver updates.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2016, 21:04   #17
anoniem27570
Guest

Standaard

De extra software kan dat maar de driver zelf echt niet, hoe kom je aan die informatie?
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2016, 21:37   #18
anoniem14396
Guest

Standaard

Nee, dat is toch echt de driver. Ik heb vroeger wel eens wat aan DirectX game programmeren gedaan. Als je dan weet hoe DirectX- driver - hardware met elkaar samenwerken is dan wel makkelijk

(STERK versimpeld voorbeeld)

Stel dat een programmeur van een spel een Texture wil gebruiken in een spel, om een kubus een uiterlijk te geven van een dobbelsteen. stel nou dat dat plaatje een jpeg is maar dat de videokaart alleen overweg kan met een BMP bitmap bestand. Dan moet de driver bestand a omrekenen naar bestand b, voordat de videokaart daarmee overweg kan.

In de eerste driver van de videokaart maakt de schrijver van de driver er zich makkelijk vanaf, pakt een standaard c++ routine, klaar.

Daarna ziet hij spellen uitkomen die veel van die routine gebruik maken. In plaats van de standaard C++ routine schrijft hij een machinetaal routine die hetzelfde doet in de helft van de tijd, en update de driver naar versie twee. Als die spellen worden plotseling een stuk sneller.

Na nog wat geŽxperimenteer komt onze driver programmeur dat hij het nog sneller kan doen door die routine gebruik te laten maken van de GPU (de videokaart), in plaats van de processor van de PC. resultaat weer 50 procent verbetering. Versie drie is geboren.

In de tijd dat hij eerst maar 50 objecten kon doen, doet hij er nu tweehonderd. En dat door alleen maar routines in de driver te optimaliseren.

(Dit is slechts een voorbeeld. Iedere spelprogrammeur zal natuurlijk meteen BMP gebruiken, om zo de omzetting helemaal te ontlopen. Maar dit houdt het simpel, en hopelijk begrijpbaar.)

Laatst gewijzigd door Marc H : 15 October 2016 om 21:44
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2016, 22:05   #19
anoniem27570
Guest

Standaard

DirectX zijn een aantal API's en is geen driver.

Overigens zijn er 2 soorten, user mode en kernel mode, gebruik is afhankelijk van de instructie voor de cpu.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2016, 22:28   #20
anoniem14396
Guest

Standaard

Het is een voorbeeld van hoe een driver van invloed is op de prestaties van de hardware.Je maakt al programmeur gebruik van API's om drivers aan te spreken.

http://www.tomshardware.com/news/nvi...rks,26473.html

Hier een artikel over prestatieverschillen tussen verschillende Nvidia drivers. Het is een ouder artikel, maar ik wilde een bekende bron, en niet een of andere hobbyist die iets test.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten