Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 October 2016, 10:52   #1
anoniem58120
Guest

Standaard Rare melding over account na verjaardag-updat

Eergisteren heeft Microsoft mijn laptop bijgewerkt met de verjaardag-update. Sinds die tijd heb ik al twee keer onderstaande melding gekregen:

Microsoft-account
U moet de instellingen van uw Mixcrosoft-account aanpassen voor apps op uw andere apparaten om apps te kunnen starten en te blijven werken op dit apparaat

Ik heb eerlijk gezegd geen enkel idee wat Microsoft probeert te zeggen. Ik heb geen andere apparaten. Wie het kan uitleggen, mag het zeggen.

Verder vraag ik mij af WAAROM ik deze melding krijg. Ik heb op internet gezocht, maar niets gevonden.

Bij verder zoeken vond ik onder Imstellingen -> Account -> Aanmeldingsopties onder Wachtwoord de volgende rode melding:

Voordat u de andere aanmeldingsoptes kunt gebruiken, moet u een wachtwoord toevoegen.

Misschien heeft een en ander met elkaar te maken, maar dat weet ik niet.

Ter extra info: ik heb een lokaal account zonder wachtwoord. Veel mensen lijken te steigeren als ze dit zien, maar ik ben de enige die met deze computer werk én dit is mijn tweede computer die ik alleen gebruik voor het kleine werk en zeker niet voor internetbankieren. Er staan dus geen wachtwoorden van sites e.d. op.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2016, 15:06   #2
anoniem49196
Guest

Standaard

Hier het antwoord op je eerste vraag:
Klik op Start > Instellingen > Privacy
Zet de schuifjes op Uit onder:
1. Apps op mijn andere apparaten mogen apps openen en ervaringen voortzetten op dit apparaat
2. Apps op mijn andere apparaten mogen Bleutooth gebruiken om apps te openen en ervaringen voort te zetten op dit apparaat:

Dan nu het antwoord op je tweede vraag. In plaats van een wachtwoord kun je ook een pincode gebruiken om in te loggen. Maar om gebruik te kunnen maken van een pincode moet je eerst een wachtwoord instellen. Meer info hier: https://www.startnederland.nl/help/p...wachtwoord.pdf
Jij wilt zonder wachtwoord inloggen, dus jij hoeft helemaal niets te doen met die "andere aanmeldingsopties". Gewoon negeren.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2016, 19:47   #3
anoniem58120
Guest

Standaard

Ik heb de instellingen gecontroleerd, maar beide opties staan al uit. Dus dat kan niet de reden zijn van de melding.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2016, 19:57   #4
anoniem49196
Guest

Standaard

Ik heb die melding zelf nog nooit gezien. Als jij die melding krjgt, kun je dan misschien een vinkje zetten voor 'Deze melding niet meer tonen'? Of is die mogelijkheid er niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2016, 14:57   #5
anoniem58120
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porrelaar Bekijk bericht
Ik heb die melding zelf nog nooit gezien. Als jij die melding krjgt, kun je dan misschien een vinkje zetten voor 'Deze melding niet meer tonen'? Of is die mogelijkheid er niet?
Nee, jammer genoeg is die mogelijkheid er niet.
P.S. ik heb vandaag wéér die melding gekregen.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2016, 15:47   #6
anoniem49196
Guest

Standaard

Wanneer krijg jij die melding? Direct nadat Windows 10 is opgestart of pas later?

Klik eens op Start > Instellingen > Accounts
Staat daar maar 1 account vermeld?

Dit was de melding die jij kreeg:
Citaat:
Microsoft-account
U moet de instellingen van uw Microsoft-account aanpassen voor apps op uw andere apparaten om apps te kunnen starten en te blijven werken op dit apparaat
Dit slaat op de mogelijkheid tot het synchroniseren van Windows-instellingen met andere apparaten die ook draaien op Windows 10. (Klik daarvoor op Instellingen > Accounts > Uw instellingen synchroniseren)

Die mogelijkheid is er echter alleen wanneer je een Microsoft-account gebruikt. Dan zou je bijvoorbeeld op je Windows 10 smartphone een app kunnen starten, daar een tijdje op werken en daarna zou je op je Windows 10 desktop in diezelfde app verder kunnen werken.

Wanneer je, zoals jij, een lokaal account gebruikt, dan valt er niets te synchroniseren. Je kunt 'Instellingen synchroniseren' dan ook niet op Aan zetten. Het schuifje onder 'Instellingen synchroniseren' zal dan op Uit staan en die knop zal grijs zijn, dus niet te wijzigen.

Als jij enkel een lokaal account op je laptop gebruikt, dan snap ik het doel van die melding ook niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2016, 22:12   #7
anoniem58120
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porrelaar Bekijk bericht
Wanneer krijg jij die melding? Direct nadat Windows 10 is opgestart of pas later?

Klik eens op Start > Instellingen > Accounts
Staat daar maar 1 account vermeld?

Als jij enkel een lokaal account op je laptop gebruikt, dan snap ik het doel van die melding ook niet.
Ik heb het nog eens nagekeken: ik heb met 1 account met de vermelding "lokaal account".
Misschien wil Microsoft me met zachte hand dwingen om een Microsoft-account te nemen?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2016, 22:28   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Kan er niet gevraagd worden om éénmaal in te loggen met je MS account, omdat je soms OneDrive gebruikt?
Ik werk ook met een lokaal account zonder ww en krijg die melding ook na een nieuwe installatie.
Na het inloggen daar, schakel ik weer terug naar m'n lokale account. (wel een vinkje zetten bij aangemeld blijven, dan wordt je OneDrive wel gesynchroniseerd).

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten