Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 20 August 2008, 21:40   #11
anoniem21751
Guest

Standaard

Heel belangrijk: http://forum.computeridee.nl/showpos...35&postcount=6

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger
Een echte NAS hang je op het netwerk, krijgt automatisch een ip van de router of je kunt dat zelf vast instellen en is dan meteen benaderbaar. Verder kun je er veelal accounts (ftp accounts) op aanmaken.

Een DNAS heeft ook een netwerkaansluiting, maar om die te kunnen benaderen en installeren moet je software op alle aangesloten clients installeren en is zonder die software niet te benaderen, dus is geen echte netwerk storage device (NAS), da's het verschil.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2008, 13:51   #12
anoniem17538
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doc! Bekijk bericht
Via netwerk heeft het voordeel dat je hem dan op meerdere computers kan benaderen.
Bij de Western Digital My Book World zitten er twee schijven van 1 GB in.
En WD vind ik persoonlijk een erg goede fabrikant.
Jawel, maar deze is echt af te raden. Ik heb deze zelf, voor mij voldoet het omdat ik niet veel hoef (en vorig jaar was dit qua prijs/opslagverhouding absoluut de topper) maar:
de meegeleverde software (mionet) is absoluut waardeloos, moet je niet installeren, maar in dat geval kan je niet bij je nas vanaf buiten je eigen netwerk
hij is ontzettend traag
eigenlijk alleen geschikt voor opslag

De eerder geadviseerde synology of qnap komen inderdaad altijd heel goed uit de diverse tests en hebben veel meer mogelijkheden en snelheid te bieden.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2008, 14:19   #13
anoniem33206
Guest

Standaard

Ik gebruik hem op mijn werk ook en ik moet zeggen dat je wel gelijk hebt over de snelheid. Als ik een 3dsmax bestand op wil slaan duurt het behoorlijk lang voor hij klaar is.
Mionet gebruik ik eigenlijk nooit, en als ik er van buiten het netwerk op wil log ik in via VPN en kan ik er alsnog bij.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2008, 14:59   #14
anoniem18037
Guest

Standaard

Allemaal bedankt voor het meedenken zodra ik mijn oog ergens op heb laten vallen laat ik het hier wel even weten zodat jullie er op kunnen schieten.
@Linkforsoad thanks voor de andere thread ik had kennelijk niet goed gezocht.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2008, 08:30   #15
anoniem18037
Guest

Standaard

Mocht iedereen denken ik hoor niets meer.
Wel nu hier komt hij.
Na veel speuren en jullie adviesen ben ik van plan om deze te kopen.
Synology ds 207+.
Dit lijkt me wel een goede keus in wil er twee HD in zetten van 500 GB western dig. en dan de green nogwat die zijn iets zuiniger.
Ik wil hem in een raid 1 config zetten.
Wat denken jullie ervan is dit een beetje een goede configuratie?
bijvoorbaat dank voor de moeite.

Raymond
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2008, 22:20   #16
anoniem18792
Guest

Standaard

Ik heb zelf een Synology DS-108j. Ik ben er erg tevreden mee. Enorm veel opties(die ik niet gebruik) en de service is GEWELDIG. Synology besteed heel veel aandacht aan customer-care. Ze luisteren echt naar de gebruiker en geven (in tegenstelling tot andere bedrijven) ook echt antwoord binnen 24 uur op je vragen. Waarvoor jij hem gaat gebruiken is hij erg geschikt. Ik vind het erg makkelijk om hier websites op te hosten en hem automatisch met bittorrent te laten downloaden. Ook streamen van video en geluid gaat enorm makkelijk. De Firmware is hetzelfde van alle modellen dus ja, voor jou is die NAS een goede configuratie.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten