Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Overige > Overige

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 January 2018, 15:40   #1
oldhopeless

Standaard VPN in computeridee 3/2018

Hallo,
In de computeridee 03/2018 staat een artikel over VPN op een eigen machine.
Wat is de fun van een eigen VPN server die naast je normale desktop staat te brommen?

Daarnaast: ik zou een VPN willen gebruiken om mediacontent in (vanuit) een buitenland te kunnen bekijken; die stuff wordt nu geblocked omdat mijn IP een nederlands model heeft.
Begrijp ik het goed dat ik voor mijn doel een VPN server in het betreffende buitenland nodig heb (dan is het artikel dus niet voor mij)??

Dank voor info hierover
oldhopeless
oldhopeless is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2018, 16:53   #2
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Een eigen VPN is zinvol wanneer je vanaf een andere locatie op je thuisnetwerk wilt kunnen komen. Dat kan in ieder geval om twee redenen handig zijn:
- je wilt vanaf een andere locatie op een veilige manier bij de bestanden op je NAS kunnen of je thuiscomputer (die dan aan staat) over nemen via Remote Desktop.
- je wilt vanuit het buitenland naar de Nederlandse uitzending gemist kijken (er van uit gaande dat je in Nederland woont, anders de uitzending gemist van je thuisland).

Althans, dat zijn precies de redenen waarom ik thuis een VPN server heb draaien. Overigens gebruik ik daar een Raspberry Pi voor, dus dat hoeft geeneens veel te kosten. Ik weet niet wat Computeridee gebruikt, want ik heb het artikel niet gelezen.

Het is dus correct dat je er helemaal niks aan hebt als je vanuit Nederland naar een buitenlandse "uitzending gemist" wilt kijken. Daar heb je inderdaad een server in het betreffende land voor nodig, om je voor te doen alsof je in dat land bent.
FooBar is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2018, 21:50   #3
dappertje

dappertje's schermafbeelding

Standaard

Meeste VPN boeren hebben servers in diverse landen.
Maar als je die gebruik kan je nog niet alle content bekijken want dan krijg je de mededeling ilegale proxy in use. https://nld.privateinternetaccess.co.../how-it-works/

Gelukkig hoef ik niet zelf op mijn eten te jagen,
Ik zou niet eens weten waar gevulde koeken leven.....
Niets is zeker en zelfs dat niet......
dappertje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten