Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 18 June 2016, 18:06   #1
anoniem42222
Guest

Standaard Station C vergrendeld?

Oeps, zomaar ineens een azuurblauw scherm bij w10. Had nog geen herstel-dvd gemaakt. Dus een iso schijfje van w10 erin en wat ik ook probeer......" station waarop windows is geinstalleerd is vergrendeld" (vast de schuld van de kat in een onbewaakt ogenblik, zij het dat ik geen kat heb, maar ja, je moet toch iemand de schuld geven) ) W10 opnieuw installeren via iso kan natuurlijk maar ik vrees dan mijn product key kwijt te zijn, want die kan ik natuurlijk nu niet achterhalen. Iemand een zinnig advies? HDD onder een andere pc hangen wellicht? Wellicht hef ik de vergrendeling dan automatisch op.

Laatst gewijzigd door robglanerbrug : 18 June 2016 om 19:18
  Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2016, 19:22   #2
anoniem33315
Guest

Standaard

Zit er geen sticker met de Key op de computer of een papiertje waar deze op staat?
Als je nog een harde schijf hebt kun je die er ook in hangen en daar 10 op installeren en dan met een programma de key achterhalen.(werkt alleen als de key in het bios staat.)
  Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2016, 20:00   #3
anoniem42071
Guest

Standaard

Hoe je een station vergrendeld krijgt weet ik niet. Heb je dat ding al ernstig gecontroleerd?
Met brakke schijven krijg ik die melding weleens als ik wil gaan recoveren, maar dan is het wel exit schijf.

En als W10 geactiveerd was op de pc, kan je gewoon weer installeren. W10 zal automatisch geactiveerd worden.

Je zou ook even hier kunnen lezen: http://answers.microsoft.com/nl-nl/w...396fb7c?auth=1

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 18 June 2016 om 20:03
  Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2016, 20:01   #4
anoniem42222
Guest

Standaard

Oit een upgrade van vista via w7 geweest en geen key in het bios, Sorry helemaal foute informatie
  Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2016, 20:08   #5
anoniem42222
Guest

Standaard

Ook met een schone iso installatie Niek? Moet wel effe de persoonlijke bestanden veiligstellen natuurlijk als ik de (vrij nieuwe ssd) onder een andere computer hang. (En die link was ik al tegengekomen, thanks)

Laatst gewijzigd door robglanerbrug : 18 June 2016 om 20:28
  Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2016, 20:28   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Als w10 eenmaal is geactiveerd op die laptop, weet Microsoft dat en zal een volgende installatie automatisch worden geactiveerd.
Had overigens van de week een ssd (3 jaar oud) die in HDTune geen enkel probleem gaf, maar, ondanks dat kon ik er helemaal niets meer mee.
Windows zag de schijf helemaal niet bij de installatie. (dus schroothoop de laatste OCZ die ik had)

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2016, 20:40   #7
anoniem33315
Guest

Standaard

klopt helemaal Niek.
Bovendien als de key in het bios staat hoef je deze (bij de juiste windowsversie) ook niet meer in te voeren.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2016, 20:41   #8
anoniem42222
Guest

Standaard

Heel apart
  Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2016, 20:58   #9
anoniem42071
Guest

Standaard

Nee bij W8 en W8.1 stond tie in het bios/uefi, maar W10 wordt inclusief de gegevens van de pc/laptop op de servers van Microsoft geregeld.
Zelf heb ik nog nooit een key hoeven in te vullen bij de installatie van w10. (na eerst een upgrade te doen natuurlijk).

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2016, 17:32   #10
anoniem54435
Guest

Standaard

Afmelden of afsluiten via de rechtermuisknop ,voorkomt in iedere geval het gevaar van vergrendelen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten