Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 11 April 2016, 20:18   #1
anoniem26138
Guest

Standaard Windows 10 vindt geen Schijfbeheer

Laptop van mijn broer via de update over (een wat beschadigde) W7 heen ge-upgrade naar Windows 10. Gewoon omdat hij de installatieschijf niet meer heeft, anders was W7 wel gebleven denk ik. Daarna vers geïnstalleerd, invullen van product key niet meer nodig.

Ergenis, ik vind te veel hoeken die naar mijn mening opzettelijk zijn mis ontworpen, om je over een paar jaar met zekerheid te doen afvragen of de dan nieuwe versie van Windows misschien oplossingen heeft voor het moeras van de verknipte interface.
Maar dat is niet te veranderen, Microsoft heeft daar blijkbaar zijn verdienmodel op de Windows serie.
Zie het zo (eh... ik bedoel ik zie het zo): tijd is geld, en Microsoft heeft er alles aan om je tijd te nemen.

OK, mijn simpele probleem:
ik stop 'schijfbeheer' in de zoekfunctie, en het wordt niet gevonden.
Ik stop 'formatteren' in de zoekfunctie en ik krijg het venster van Schijfbeheer als enige vondst.

Bij jullie ook ? Ik denk het wel, want ik heb twee maal een verse installatie na de upgrade gedaan, en telkens dit gedrag.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 11 April 2016 om 20:29
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2016, 20:30   #2
anoniem27570
Guest

Standaard

Wat is de vraag?
In 7 geeft "schijfbeheer" ook geen resultaten.
Zoeken op disk kan ook.

Diskmgmt.msc werkt wel.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2016, 21:09   #3
anoniem54435
Guest

Standaard

Schijfbeheer , daar kom je ook ... via Systeembeheer en dan Computerbeheer.

En kies in Configuratie voor grote pictogrammen i.p.v. Categorie.

De inhoud geeft je dan alles wat je weten en niet weten wil.

Laatst gewijzigd door Desperado : 11 April 2016 om 21:16
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2016, 21:56   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

In mijn W10 pro klik ik met rechts op de startknop en kies Schijfbeheer.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2016, 21:58   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lange Pier Bekijk bericht
Wat is de vraag?
In 7 geeft "schijfbeheer" ook geen resultaten.
De vraag is of jullie dat ook hebben, en ja dus.
Schijfbeheer zelf heb ik inmiddels wel gevonden, het gaat mij om de zoek-capaciteiten.

Rare zaak wanneer je zoveel via de zoekfunctie moet vinden omdat het verplaatst is, maar iets belangrijks als 'Schijfbeheer' daarmee niet te vinden is. Als je het via 'formatteren' of 'disk' vindt, dan staat er toch als naam Schijfbeheer boven het venster, en als je tegelijkertijd dan op de voorgrond de term laat zoeken dan wordt het niet gevonden, terwijl het venster er achter staat. Klopt van geen meter.

'Computerbeheer' en 'Apparaatbeheer' worden overigens wel gevonden. Nogal selectief foutje dus ?

Dat Schijfbeheer ook niet in Windows 7 met de zoekfunctie te vinden is klopt, en dat wist ik niet, omdat ik die altijd via de mij redelijk bekende wegen opende.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2016, 22:41   #6
anoniem27570
Guest

Standaard

Ze nemen die dingen gewoon mee naar de nieuwere versies en wordt niet aangepast dus.
In XP wordt het ook niet weergegeven, net getest.

Maare, is het belangrijk?
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2016, 09:43   #7
anoniem26138
Guest

Standaard

Ja, dat denk ik wel. Het ontbreken van een belangrijke term bij het zoeken doet je afvragen wat je nog meer niet zal vinden.

Daarnaast is ook het juist niet kunnen vinden van het (elementaire) gebied van de opslag weer een aanzet om de nieuwe groep jonge gebruikers (er worden er echt altijd weer geboren...) het te doen vergeten; zie daar de cloud als alternatief.
Microsoft gaat al deels met schijven om alsof zij ze bezitten, de afdeling 'beveiliging' van de bestanden en mappen is zo ondoorzichtig dat alleen zij straks nog toegang tot ook jouw eigen inhoud van de schijven hebben.

Ik klikte per ongeluk op 'Opslag - Windows apps', en stelde de opslagplaats voor apps met één klik in op een ander station, maar zag gelijk dat dat een vergissing was, en zette hem terug naar C:. Resultaat: een map WindowsApps in de rooit van dat station, die leeg moet zijn, maar waar ik niet in mag kijken, en die ik niet meer weg mag halen, tenzij ik een cursus Microsoft kontendraaien ga volgen. Ik moest met een alternatief besturingssysteem opstarten om de map weg te krijgen, maar wel nadat ik ruim een uur had zitten vloeken op de instellingen in de beveiligingstab voor die map. Een lege map, terwijl de apps hun eigen map op C: hebben.

Weet je, in die tab 'Beveiliging' ben ik onderweg twee keer een knop van de volgende strekking tegen gekomen:
"U mag er niet in.... maar als u toch toegang wilt krijgen druk dan op deze knop."

Het lijkt dat Microsoft simpel zegt dat als het veilig moet worden, dan zullen we het voor iedereen, inclusief gebruiker, moeilijk (ondoorzichtig) moeten maken, behalve voor MS als maker. Ik vind het raar dat als het systeem er is voor gebruik, dat dat betekent dat de gebruiker zeer waarschijnlijk data produceert, maar dat de mappen waar die data in staat met groot gemak weg te halen zijn, terwijl een nutteloos lege map van het systeem verdedigd wordt alsof de staatsjuwelen er in liggen.

Al met al, de beveiliging wordt helemaal afgestemd op volledige integratie van systemen met Internet, connectiviteit, cloud functionaliteit, en dat vereist uiteindelijk zulke beveiliging dat je waarschijnlijk de controle over je eigen apparaat verliest.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2016, 09:54   #8
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lange Pier Bekijk bericht
Ze nemen die dingen gewoon mee naar de nieuwere versies en wordt niet aangepast dus.
Net als wat fouten in de Verkenner; regelmatig staat er een driehoekje voor een map waarmee normaal wordt aangegeven dat er submappen zijn. Ik heb het hier over het linker mapvenster. Klik je dan op zo'n driehoekje dan horen de submappen zichtbaar te worden, maar eens in de zoveel keer verdwijnt het driehoekje zodra je er op klikt, en blijken er helemaal geen submappen te zijn.

Ik heb dat bij alle versies van Windows op diverse systemen gezien, geen enkele uitgezonderd. Zojuist kwam ik het dus weer onder Windows 10 tegen. Dat is dan een foutje wat nooit weggehaald wordt. Maar waar ze wel hun tijd in stoppen dat is het verwijderen van die o zo gemakkelijke verticale lijnen waarmee de mappen ooit verbonden zaten (ik meen het laatst onder Windows 98, of XP zonder servicepack misschien) zodat je veel makkelijker kon volgen op welk niveau een submap zit.
Hun prioriteiten liggen vaak verdacht, of op zijn minst slordig.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2016, 10:57   #9
anoniem54435
Guest

Standaard

Als er 2 klagers zijn op miljoenen gebruikers , dan wordt er natuurlijk niets aangepast.

Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2016, 11:53   #10
anoniem26138
Guest

Standaard

Gold ook voor Copernicus en Galileo Galilei tegenover de Katholieke kerk dat de aarde niet het middelpunt van ons universum is Voor twee personen wordt er natuurlijk niks veranderd.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten