Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 10 February 2016, 19:56   #1
anoniem61106
Guest

Standaard Kan tegels niet openen

Ik loop tegen het volgende probleem aan. Sommige tegels willen niet meer openen. De tegels op het startscherm die ik zelf heb geplaatst geven geen probleem maar tegels zoals store, weather, geldzaken, films en tv etc. willen niet openen. Als je er op klikt zie je ze even oplichten maar meteen sluiten ze ook weer. Het probleem ontstond enige tijd geleden toen de startknop niet meer werkte. Ik heb toen een systeemherstel gedaan. Daarna werkte alles weer prima m.u.v. de tegels zoals hierboven genoemd. Ik heb Windows 10 - 64 bits.

Weet iemand iets over dit probleem en is er een oplossing voor.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2016, 21:05   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Werkt de corresponderende app in het normale menu nog wel?
Microsoft geeft overigens het advies om te controleren of je alle updates binnen hebt.
Als dat niet helpt zou de niet werkende apps opnieuw moeten installeren.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2016, 17:15   #3
anoniem61106
Guest

Standaard

Als ik naar de officiŽle Microsoft Store website ga en een app wil downloaden treedt hetzelfde effect op. Ik kan die website openen en ook de pagina waar de beschrijving van een app op staat maar zodra ik die app wil downloaden gaat het mis.Een scherm opent zich en sluit meteen.

Hoe kan ik controleren of ik alle updates heb geÔnstalleerd? De laatste update die ik heb stamt van begin deze week. Maar misschien heb ik een update gemist toen ik een restorepunt installeerde.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2016, 17:54   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Werkt de corresponderende app in het normale menu nog wel?
Niek
Schakel de pc/laptop eens helemaal uit door de aan/uit knop 5 hele seconden ingedrukt te houden. Schakel hem daarna weer in.

En inderdaad, begin deze week kwamen er updates binnen voor Windows 10 (en office).

Welk antivirus programma draai je?
Heb je wel eens een scan gedaan op Adware en malware?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2016, 17:43   #5
anoniem61106
Guest

Standaard

De pc heb ik uitgezet zoals je hebt aanbevolen. Ik heb een volledige scan met Malwarebytes Anti-Malware gedaan en er niets aan getroffen. Ik gebruik Eset NOD 32 9.0.318.20 als virusscanner.

Het probleem is er nog steeds.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2016, 21:14   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Dit wordt een lastige.
Als je van W8.1 bent geupdate: Had je bij W8.1 soms een tool geinstalleerd zoals Start8 of Classicshell, om een menu te verkrijgen in W8.1?
Die tool moet verwijderd worden voor je de upgrade naar 10 uitvoert.

Hoelang heb je W10 er al op staan en gebruikte je zo'n soort programma?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2016, 19:09   #7
anoniem61106
Guest

Standaard

Ik heb W10 geupdate over W7 Ultimate. Ik gebruik overwegend programma's als Word, Internet, Sociale Media en foto- en videobewerking programma's. Er zijn twee Nassen in mijn netwerk. Een oudje die ik gebruik voor backups en opslag en een nieuwe die ik gebruik voor de Plex Mediaserver en het Kodi mediacenter.

Ik heb W10 geinstalleerd op het moment dat ik van Microsoft de mededeling kreeg dat ik dat kon installeren. Dat zal in oktober/november vorig jaar zijn geweest. Behalve dit probleem werkt alles als een zonnetje en heb ik geen enkele klacht.

Nog een aanvuling: als ik een video via de app Movies&TV wil bekijken krijg ik de waarschwing dat de app het bestand niet kan vinden. Hij geeft in de waarschuwing wel het juiste pad aan. De tegel openen in het startmenu lukt echter niet. Afspelen met een ander programma (BSplayer) gaat vlekkeloos.

Is het een optie om W 10 opnieuw te installeren?

Laatst gewijzigd door eagleye : 14 February 2016 om 19:14
  Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2016, 20:31   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Dat is wel een rigoureuze oplossing, maar die zal denk wel werken.
Je kunt eerst nog even de integriteit van de systeem bestanden van Windows controleren.
Daartoe open je een opdrachtprompt met administrator bevoegdheid en geeft in het schermpje de opdracht sfc /scannow in. (spatie voor de slash) .

Dat kan een klein uurtje duren en na afloop krijg je een melding hoe dat is verlopen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2016, 17:57   #9
anoniem61106
Guest

Standaard

Ik heb die scan gedaan en er zijn wat reparaties uitgevoerd. Het probleem is echter niet opgelost.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2016, 21:12   #10
anoniem42071
Guest

Standaard

Probeer deze troubleshooter eens: http://answers.microsoft.com/nl-nl/w...f4b69ae?auth=1

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten