Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 3 February 2010, 19:22   #1
anoniem24827
Guest

Thumbs down N-draft wireless Bridge

Beste lezers,

Ik heb twee lokatie op een terrein. Op die twee lokatie moet er internet. Ik kan geen kabel ingraven of ophangen want er is te veel verkeer.

Mijn vraag is nou kan ik op de twee lokaties twee access points neerzetten. Deze vervolgens met elkaar linken.Van accesspoint A naar Accespoint B. En van uit accespoint B weer werken met kabels kunnen verder gaan.

Het liefste n-draft accespoints want deze kunnen een hoge wireless snelheid bereiken

Zie hier onder een ilustratie van het probleem:

En vervolgens welke access points kan ik dan gebruiken

Alvast bedankt
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2010, 21:02   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

In theorie kan dat. In de praktijk weet ik niet precies welke hardware je nodig hebt, dus dat ga ik even open laten.

Wat ik me wel afvraag is waarom je draft-N wil hebben? Nu wireless-N een definitieve standaard is, kun je veel beter apparaten nemen die ook aan die exacte standaard voldoen, zonder draft dus.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2010, 21:11   #3
anoniem24827
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Wat ik me wel afvraag is waarom je draft-N wil hebben? Nu wireless-N een definitieve standaard is, kun je veel beter apparaten nemen die ook aan die exacte standaard voldoen, zonder draft dus.
Wat bedoel je? Bedoel je dat er een nieuwere versie? Zo ja waar moet ik dan naar kijken betreft keurmerk/naamgeving?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2010, 21:20   #4
anoniem35068
Guest

Standaard

Ik heb hier een soortgelijk probleem (betonnen vloer) opgelost door een tweede router op locatie B te plaatsen en deze in 'client bridge' mode te zetten. Hij fungeert nu als client van mijn primaire draadloze netwerk en heeft op de LAN-poorten mijn locale netwerk beschikbaar. Ik heb dus op de begane grond een wifi router staan die mijn draadloze netwerk verzorgt (beneden werk ik met een laptop) en op de eerste verdieping een wifi router in 'client bridge' mode. In mijn geval 2x WRT54G van Linksys, voorzien van DD-WRT firmware. Dit zal ongetwijfeld ook werken met snellere routers, als ze de bridge mode maar ondersteunen.
Een veelgebruikte term is >WDS<, hetgeen ook een oplossing is (iets afwijkend van bovenstaande methode, maar veelal standaard ondersteund door moderne accesspoints)
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2010, 21:32   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theguvnor12 Bekijk bericht
Wat bedoel je? Bedoel je dat er een nieuwere versie? Zo ja waar moet ik dan naar kijken betreft keurmerk/naamgeving?
Dit is dan nog geen N maar zou wel je verbindingsprobleem in één keer oplossen:

Op deze: http://www.wifishop.nl/ site vindt je diverse oplossingen over afstanden van 500 meter of meer. En als je veel betaalt dacht ik ook wel wifi N.

En anders hier:
http://www.2ghz.nl/component/page,sh...id,2/vmcchk,1/

Werkt over 500 meter afstand volgens de site.

Of deze: http://www.fan.tv/digitaal/toontext.asp?id=18999

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2010, 22:47   #6
anoniem24827
Guest

Standaard

Wel bedankt Niek

Maar het liefste zou ik die draadloze brug willen maken tussen twee 5 ghz ap's die N speeds ondersteunen. Hiermee hoop ik namelijk snellere overdracht tussen computer in het A systeem. En een computer in het B systeem te verkrijgen. En zo dat het B systeem ook internet heeft. Ik vind het niet erg als alleen de twee ap's met elkaar kunnen communiceren.

Hans60 ook bedankt voor de input maar ik wil echt voor een N wireless gaan
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2010, 06:35   #7
anoniem35068
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theguvnor12 Bekijk bericht
Hans60 ook bedankt voor de input maar ik wil echt voor een N wireless gaan
Dat kan ook, als de gebruikte routers/accesspoints maar WDS of de bridge mode ondersteunen.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2010, 14:25   #8
anoniem24827
Guest

Standaard

Okay bedankt ja dan okay dan is het dit dus mogelijk

Nog een ding als ik die WDS modes vind waar moet ik dan naar voor een bevestiging dat deze ook onder N werkt en 5 ghz
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2010, 14:59   #9
anoniem35068
Guest

Standaard

Dat moet vermeld staan in de manual van het apparaat. Dus zoeken naar een N-router op 5 GHz die WDS ondersteunt.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2010, 21:04   #10
anoniem42765
Guest

Standaard

Kijk eens op www.avm.de voor de Fritz!Box N-router en Fritz!WLAN N-repeater.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten