Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 July 2015, 22:43   #1
anoniem58004
Guest

Standaard Rechten administrator

Hallo allemaal,

Als ik wil defragmenteren krijg ik de volgende melding:

"Voor defragmentatie zijn administratorbevoegdheden vereist... Meldt u aan via een administratoraccount om deze taak uit te voeren".

Ik begrijp deze melding niet als ik al ben ingelogd als administrator. Hoe kan ik nu de defragmentatie uitvoeren?

Win hanteert automatisch een schema dat standaard staat ingesteld op woe 01.00 ‘s nachts. Is dus nooit uitgevoerd want dan is mijn pc natuurlijk nooit aan en er staat bij vorige defrags ook 0%. Nooit uitgevoerd dus.

Hetzelfde heb ik op 2 andere pc's. Ik gaf de opdracht om direct te defragmenteren en na een héle tijd kreeg ik dezelfde melding als hierboven genoemd. Snap daar niks van, want Win doet dit dus automatisch, maar ik moet dan als Admin aangemeld zijn, terwijl ik al als Admin ben ingelogd. Zo kom ik dus geen stap verder…

Gr. Sonaya
  Met citaat antwoorden
Oud 24 July 2015, 08:53   #2
anoniem27570
Guest

Standaard

Je weet dat het helemaal niks uitmaakt of je defragmenteert of niet?
Niets wordt sneller, mensen vergeten dat windows eerst naar de mft om te achterhalen waar de files zich bevinden.

Je bent als admin ingelogd maar je hebt geen admin rechten.
Hoe staat de UAC ingesteld?
  Met citaat antwoorden
Oud 24 July 2015, 11:33   #3
anoniem36513
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonaya Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Als ik wil defragmenteren krijg ik de volgende melding:

"Voor defragmentatie zijn administratorbevoegdheden vereist... Meldt u aan via een administratoraccount om deze taak uit te voeren".

Ik begrijp deze melding niet als ik al ben ingelogd als administrator. Hoe kan ik nu de defragmentatie uitvoeren?

Win hanteert automatisch een schema dat standaard staat ingesteld op woe 01.00 ‘s nachts. Is dus nooit uitgevoerd want dan is mijn pc natuurlijk nooit aan en er staat bij vorige defrags ook 0%. Nooit uitgevoerd dus.

Hetzelfde heb ik op 2 andere pc's. Ik gaf de opdracht om direct te defragmenteren en na een héle tijd kreeg ik dezelfde melding als hierboven genoemd. Snap daar niks van, want Win doet dit dus automatisch, maar ik moet dan als Admin aangemeld zijn, terwijl ik al als Admin ben ingelogd. Zo kom ik dus geen stap verder…

Gr. Sonaya
Ga op het icoontje staan met je muis en klik op de rechtermuisknop en daarna op Als administrator uitvoeren dan zou het moeten lukken.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 July 2015, 15:35   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Inderdaad doet windows die geheel automatisch op de door jou genoemde tijd.
Als je pc dan niet aanstaat is dat geen enkel probleem.
Zodra je hem de volgende morgen opstart, gaat dat vanzelf van start. Je merkt daar niets van want het vindt geheel plaats op de achtergrond, zeker als je de pc aan laat staan maar niets doet.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 25 July 2015, 12:44   #5
anoniem58004
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pietnoe Bekijk bericht
Ga op het icoontje staan met je muis en klik op de rechtermuisknop en daarna op Als administrator uitvoeren dan zou het moeten lukken.
Nee want het is geen exe-file dus die optie heb je niet. Je start het in het Configuratiescherm .

Gr. Sonaya
  Met citaat antwoorden
Oud 25 July 2015, 12:50   #6
anoniem58004
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lange Pier Bekijk bericht
Je weet dat het helemaal niks uitmaakt of je defragmenteert of niet?
Niets wordt sneller, mensen vergeten dat windows eerst naar de mft om te achterhalen waar de files zich bevinden.

Je bent als admin ingelogd maar je hebt geen admin rechten.
Hoe staat de UAC ingesteld?
UAC staat nu op het 2e streepje van boven. Moet ik die helemaal naar beneden zetten? Maar wat kunnen hiervan nadelige consequenties zijn?

Als het niet uitmaakt of je defragmenteert of niet...waarom bestaat die functie dan? Gewoon nieuwsgierigheid hoor

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Inderdaad doet windows die geheel automatisch op de door jou genoemde tijd.
Als je pc dan niet aanstaat is dat geen enkel probleem.
Zodra je hem de volgende morgen opstart, gaat dat vanzelf van start. Je merkt daar niets van want het vindt geheel plaats op de achtergrond, zeker als je de pc aan laat staan maar niets doet.

Niek

Thnx
  Met citaat antwoorden
Oud 25 July 2015, 17:19   #7
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik vermoed dat de functie nog bestaat voor externe schijven. Zodat je die af en toe kan defragmenteren.

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 25 July 2015 om 18:16
  Met citaat antwoorden
Oud 25 July 2015, 19:30   #8
anoniem27570
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonaya Bekijk bericht
UAC staat nu op het 2e streepje van boven. Moet ik die helemaal naar beneden zetten? Maar wat kunnen hiervan nadelige consequenties zijn?

Als het niet uitmaakt of je defragmenteert of niet...waarom bestaat die functie dan? Gewoon nieuwsgierigheid hoor
Thnx
De UAC staat ipp goed, probeer het eens via zoeken, cmd, rechtermuisklik erop en openen als admin en dan met defrag en de juiste parameter.
https://technet.microsoft.com/en-us/.../ff458356.aspx

Vermoed dat je al eerder hebt gedefragmenteerd en éénmaal gedaan zul je dat moeten blijven doen.

En waarom het niet uitmaakt maar wel het progje bestaat en automagisch staat?
Door zeuren van de windows gebruikers.
In windows NT was het eruit gehaald, tis ook gebleken dat het helemaal niets uithaalt voor NTFS geformatteerde schijven, niets wordt sneller.

Logisch, elke lees en schrijfbewerking gaat via de MFT, die weet waar alles staat of waar nog vrije ruimte is en de kleine bestanden staan in die MFT.

Op data servers waar veel op wordt geschreven en gewist kan het wel eens helpen.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 July 2015, 22:30   #9
anoniem58004
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Ik vermoed dat de functie nog bestaat voor externe schijven. Zodat je die af en toe kan defragmenteren.

Niek
Nou...de C-schijf staat standaard aangevinkt om te defragmenteren in Win7
  Met citaat antwoorden
Oud 25 July 2015, 22:40   #10
anoniem42071
Guest

Standaard

In welk schrem zie je die "aangevink" staan?

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten