Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 8 July 2018, 10:13   #101
Obelix71

Obelix71's schermafbeelding

Standaard

Update:
tijdlang probleemloos gefunctioneerd. Tot vanochtend.
Zag dat taakbeheer, wat ik gisteren niet had afgesloten, ook zichtbaar was na opstarten. Bij het afsluiten, sluit hij kennelijk dus niet alles af, maar gaat in een soort van slaapstand?!
Opnieuw opstarten bracht uiteindelijk de oplossing (had anders altijd nog de bat-file van Erik kunnen proberen).

Het vinkje waar Erik in https://forum.computeridee.nl/showpo...0&postcount=83 naar verwijst, (b)leek er weer te staan. Deze weggehaald.

Wat me wel verraste; ik heb dit keer Outlook (onderdeel Office pakket) gestart en de mail werd wél binnengehaald en kon ik versturen.

Zie nu ook dat er weer een update is, waardoor er bij afsluiten / opnieuw opstarten de tekst "bijwerken"staat (zie afbeelding). Dit heb ik ondertussen vaker gehad en ik vraag me af of dat (op de achtergrond) ergens een oorzaak/verklaring kan zijn?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2018-07-08_cid_internet.jpg‎ (12,5 KB, 3x gelezen)
Obelix71 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2018, 11:07   #102
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Best lang goed gegaan....

De oorzaak is volgens mij dat je netwerkadapter/driver niet goed omgaat met die Snel Starten optie. Helaas is dat de Windows default, het staat standaard aan, en Microsoft heeft nu eenmaal de neiging om na bepaalde updates (dat 'Bijwerken') de dingen naar zijn hand te zetten, en daar had je vanochtend blijkbaar last van. Dat Taakbeheer aan stond is een tweede signaal dat de PC niet vanuit nul is opgestart. Dat vinkje 'Snel Starten' hoort bij jou uit te staan zolang er geen update is die het repareert.

Het is niet een soort van slaapstand, want daarbij blijft er ook spanning op het RAM staan, het is meer een beperkte sluimerstand, waarbij de belangrijkste delen van Windows die in het geheugen staan naar schijf worden geschreven, en na aanzetten weer op diezelfde manier in het geheugen terug worden gezet.

Weet je wat je ook nog kan proberen i.p.v. opnieuw opstarten is het 'Afmelden', en daarna dezelfde gebruiker weer starten.

Nadat Outlook de mail had gehaald, was er toen niet vanzelf weer verbinding, of heb je daar niet op gelet ?
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 8 July 2018 om 11:09
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2018, 11:25   #103
Obelix71

Obelix71's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Best lang goed gegaan....
dat dacht ik

Citaat:
Dat vinkje 'Snel Starten' hoort bij jou uit te staan zolang er geen update is die het repareert.
Voor mij een aandachtspunt, mocht ik weer tegen dit fenomeen aanlopen.

Citaat:
Weet je wat je ook nog kan proberen i.p.v. opnieuw opstarten is het 'Afmelden', en daarna dezelfde gebruiker weer starten.
Die optie zie ik niet.

Citaat:
Nadat Outlook de mail had gehaald, was er toen niet vanzelf weer verbinding, of heb je daar niet op gelet ?
Uiteraard getest. Geen verbinding
Obelix71 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2018, 12:39   #104
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die optie zie ik niet.
Dat kan wel kloppen, dan heb je maar één gebruiker aangemaakt.
Ik heb zelf bij installatie een tweede aangemaakt om een kaal profiel bij de hand te hebben waarmee ik soms even vergelijk met mijn normaal in gebruik zijnde profiel.
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten