Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows NT/2000/XP

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 11 November 2006, 08:28   #11
josnixs

Standaard

Hoi.,
xp vesta komt er al dus als je nu nog sp1 hebt loop je schrommelijk achter,maar er zullen er altyd zijn die nu nog sp1 hebben zij hebben hopelijk sp2 nu gehaald anders zet je er toch vesta op volgende maand .Jos
josnixs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2006, 16:13   #12
josnixs

Arrow

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door America Bekijk bericht
Beste Jos,

Niet alleen Sony maar ook andere laptop leveranciers leveren tegen betaling een installatie c.q. recovery CD.Er zit op elke laptop een recovery tool op een aparte partitie geinstalleerd.Je kan je pc formateren door de recovery op te roepen en de keuze te maken herstellen of nieuwe installatie.

Natuurlijk kan ik je onbegrip wel volgen je denkt een complete Windows Cd erbij te krijgen maar dat is bij A merken vaak niet het geval en ze doen dan ook niets illegaal.

Hoop dat ik ej een beetje heb kunnen helpen.Mijn advies is koop de recovery Cd bij Sony en je probleem is opgelost.

Succes John
Dank voor jullie reacties.
Laat niemand nu de cd leveren sony ook niet het lijkt me dat ik de cd al betaald heb
In eerdere reacties stond over recovery dat betekend dat je een partitie van 8 giga met allemaal sony rotzooi wederom op je pc hebt staan zo groot is de partitie.
Ik heb nu de cd wel dus dat is opgelost,maar hoe zit het met de garantie wanneer je de recovery partitie weg haald????
Het is ook schandelijk dat je geen driver cd erbij hebt,nu kan ik de drivers zelf wel ophalen van de site of de LT maar je zal het maar niet kunnen dan haal je je LT leeg en dan zit je zonder drivers.
Wat dient dit volgengs mij 1 ding en dat is het dl van illegale cd`s op p2p of torrent anders kom je er niet aan.
Kan iemand mij verder vertellen of het nr in de cd staat of dat je ieder orginail nr kan gebruiken ??????
Er zijn ook bv keyfinder die het nr kunnen vinden dan denk ik dan moet het op de cd staan ,mijn nr is onlees baar geworden het staat onder op de LT en kan net 2 letters,nrs niet meer lezen tuurlijk ook sony heeft dat nr ook weer
Maar ik wil wel eens weten hoe dat nu werkt met die licenties,daar je ook 5pc`s in een huis kan hebben ,,netwerkje mag je het nr dan 5x gebruiken
groeten Jos
josnixs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2006, 16:52   #13
JohnL

JohnL's schermafbeelding

Standaard

Dit is dus één van de redenen dat ik voor zelfbouw kies. Jammer dat dat voor laptops geen optie is. Wat je wel kan doen, is als je een desktop met Windows XP erop hebt, die CD gebruiken, maar dan met de product-ID van de Windows XP van je laptop. Er moet ergens een sticker op zitten met die code erop, en die kun je ook in combinatie met een échte Windows XP CD gebruiken. Zo heb ik eens een laptop opnieuw geïnstalleerd.

En wat die recoverypartities betreft, je ziet ze steeds vaker, vooral bij merk-PC's. Ook op desktops kom je ze al tegen. Microsoft raadt dit zelfs aan, omdat op deze manier het kopiëren van de WinXP CD erg moeilijk gemaakt wordt, en PC bouwers vinden dit erg lekker omdat ze op deze manier de kosten voor de licentie kunnen drukken (een recovery-partitie of CD is minder duur als een échte CD) en ze hoeven ook geen CD's meer te laten persen, tenzij er echt om gevraagd wordt, waarna je dus nog een keer mag betalen.
Oud 21 January 2007, 18:03   #14
Gekwordikervan

Gekwordikervan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door josnixs Bekijk bericht
By the way haast ieder merk gaat nu zo te werk maar sony maakt het wel erg bont door ook geen recovery dvd`s te leveren bij een LT van 15.00€
alweer zo'n hele goede reden om nooit en te nimmer een merk pc aan te schaffen, het is altijd ellende met de software. Geloof me ik spreek uit ervaring met een HP bak. Hij ligt nu op de vuilnis hoop.

Neem gewoon een clonepc, past alles en geen gezannik met software of OEM versies. Ik word zo dood en dood moe van dat hele Microsoft en die belachelijke OEM versies. Is dit klantje treiteren van ze ofzo iets. Geen wonder dat er illegale kopieën worden rond gestrooit.

Oja en Microsoft. Ik heb zelf ook een hartstikke illegale versie van XP MCE, omdat de belachelijk OEM versie van jullie dus niet op mijn oude pc paste. Ik ben toch niet helemaal beschuffeld om een versie te gaan kopen die niet OEM als ik reeds een bestaande versie origineel heb.
Maar omdat ik hem via een merk pc heb gekocht word je dus maar aan alle kant genaaid.
Microsoft en BSA en Brein en Bigweb, jullie kunnen me allemaal me rug op.

Laatst gewijzigd door Gekwordikervan : 21 January 2007 om 18:08
Gekwordikervan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2007, 12:30   #15
Stringai

Stringai's schermafbeelding

Standaard

jullie hebben gelijk als je zegt dat merk pc's waardeloos zijn.
deze merken willen dan het vaak zo hebben, dat bij alles wat je doet wat je normaal zelf op kan lossen, je alleen bij hun terecht kan.
vroeger had packard bell zelf de hardware zo geadresseerd dat er alleen hardware van packard bell op het moederbord werd herkend.
toen dat steeds meer bekend werd en de verkoop cijfers achteruit liepen hebben ze die van de harde schijf en het geheugen wel compatible gemaakt met gewone hardware.
toen was het ook zo dat packard bell zelf langs moest komen en de hardware er in bouwde, dat koste dan ook al klauwen met geld.
je moet als niet wetende gebruiker er vaak eerst achterkomen en dan is dat al te laat.
kan je eigenlijk wel een laptop kopen zonder besturingssysteem?
het beste kan je voor je een laptop gaat kopen eisen stellen in de winkel en anders naar een ander gaan.
dus ik raad iedereen aan, die een laptop wil gaan kopen, om in de winkel de eis te stellen i.p.v. die irritante recovery cd's en vastgezette instellingen in de bios zoals bij dell (niet te koop in de winkel dus mijn advies niet kopen zo'n dell) er een losse windows cd (geen recovery) die je zelf kan installeren er bij te leveren, zo niet, niet kopen.
heb je al een laptop van een merk en zit je al met die problemen is het lastig om dat te veranderen.
alles is bij deze apparaten gebasseerd op markt en geld verdienen.
onwetende mensen komen er dan te laat achter en zitten dan met een probleem.
dan kan je niet meer terug en blijkt het een slechte investering te zijn geweest.
vooral die recovery waarbij alle software die je niet wil gebruiken ingebakken zit, moet je al aardig wat weten van windows om dat allemaal weer uit te schakelen.
wil je norton verwijderen moet je eerst een patch downloaden.
zonder die patch kan je norton niet eens verwijderen.

http://service1.symantec.com/SUPPORT...8?OpenDocument
Oud 24 February 2007, 13:04   #16
ronmar

ronmar's schermafbeelding

Smile

Citaat:
jullie hebben gelijk als je zegt dat merk pc's waardeloos zijn.
Niet mee eens
Citaat:
die irritante recovery cd's
Ook niet mee eens
Citaat:
(niet te koop in de winkel dus mijn advies niet kopen zo'n dell)
....................en ook niet mee eens

Ik heb anderhalf jaar geleden een Dell Dimension 5100 gekocht en hierbij zat keurig WinXP Home los geleverd. Daarnaast enkele cd's met drivers. Online support van Dell ben ik goed over te spreken (tenminste, dat is mijn ervaring)

Drie maanden geleden een Dell Inspiron 1501 aangeschaft. Ook hier zaten losse cd's bij geleverd met resp. WinXP Home SP2 en drivers.

Zowel de Pc als ook de laptop heb ik opnieuw geinstalleerd met WinXP PRO SP2, en dit zonder enig probleem. De los meegeleverde drivers werden na installatie van Windows zonder problemen geinstalleerd. Ik heb geen ervaring met andere merk pc's, maar mijn persoonlijke ervaring met Dell is goed.

Ook hardwarematig geen problemen gehad. In de Dimension een TV kaart gestoken, drivers geinstalleerd, en gewoon draaien.

Mischien heb ik gewoon geluk gehad of is Dell zo slecht nog niet..............
ronmar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2007, 18:09   #17
Stringai

Stringai's schermafbeelding

Standaard

kijk maar in de bios van een dell hoeveel instellingen er op slot staan.
misschien bij jouw niet zo maar bij de meeste wel.
heb je misschien het duurdere type of viel dat mee?.
de concurentiestrijd zorgt wel voor positieve veranderingen op de vlak, dat vindt ik wel.
en jij hebt geen discovery cd's dus kan je daar geen mening over geven of je het lastig vindt of niet.
bij de meeste merken gaat er pas wat positiefs gebeuren als de verkoopcijfers achteruit lopen doordat de mensen steeds meer op de hoogte raken van nare bijverschijnselen ervan en dat is jammer.
dus fora als deze leveren zeker een bijdrage dat ook merk pc's beter behandelbaar worden voor thuisgebruikers als er eens wat veranderd of opnieuw geïnstalleerd moet worden.
wel is het zo dat de pc die gebouwd wordt uit normale onderdelen deze problemen direct al niet hadden.
vandaar dat het dan uiteindelijk veranderd bij de merken, anders kunnen ze hun toko wel sluiten.

Laatst gewijzigd door Stringai : 24 February 2007 om 18:21
Stringai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2007, 19:47   #18
Rawit

Standaard

"Mischien heb ik gewoon geluk gehad of is Dell zo slecht nog niet.............."
Ook 1,5 jr geleden een Dell 4600 met XP-Home SP1 gehaald ook tot nu geen probs mee gehad..., heb er intussen van alles mee gedaan, extra partities voor XP-Pro en Linux en alleen voor data.
Ook de Home-cd zat erbij en cd's met drivers. De originele XP-Home staat er nu nog op (nog nooit geformatteerd geweest) terwijl de andere besturingsystemen al verschillende keren geherinstalleerd zijn. Ook geen probs.
Daarvoor had ik 2 Packard Bells maar daar had ik ook (vreemd genoeg mischien..) geen probs mee gehad, daar zaten welliswaar geen DVD/CD's bij maar die masterschijven kon je wel zelf maken vanuit de (verborgen) recover-partitie, daar heeft PB een eigen progje voor.
Mischien heb ik veel geluk gehad...., maar het hangt ook veel van de gebruiker zelf af.
Zoals je al zei Stringai : "vooral die recovery waarbij alle software die je niet wil gebruiken ingebakken zit, moet je al aardig wat weten van windows om dat allemaal weer uit te schakelen."
Eerlijkheidshalve moet ik daarover ook vermelden dat ik gelijk na aankoop progjes kritisch hebt bekeken en zonodig hebt verwijderd..., vooral demo's voor Multimedia, Fotobewerking en Security progs zoals antivirus etc.

Grtz
Rawit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2007, 09:16   #19
JAWO
Guest

Standaard

WINDOWS XP start niet door

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb (voor de eerste keer) een serieus probleem.
Help mij. Ik ben ten einde raad. Ik ben een senior én een volslagen computer-leek.
Mijn Laptop-Windows (Medion - OEM-XP SP2) start niet meer (door). En dat is zo ongeveer alsof ik volkomen van de wereld ben afgesneden.

Na een automatische update van MICROSOFT was er iets mis met mijn internetexplorerscherm (IE7) en deed ik een systeemherstelling waarop er, integenstelling tot vorige uitgevoerde systeemherstellingen, allerlei regels van door systeemherstel op dat moment uitvoerende taken op het scherm verschenen (spijtig genoeg heb ik dat niet afgebroken), en waarna de computer werd afgesloten om opnieuw te starten. Althans dat zou er moeten gebeurd zijn. Op een zwart scherm verscheen een standaarduitleg dat WINDOWS blijkbaar niet goed was opgestart, waarvoor hun excuses, en de vraag hoe nu moest worden opgestart: WINDOWS normaal starten en niks doen (automatisch aftellend binnen 24 seconden startend ); starten in veilige modus; of starten in veilige modus met prompt.
Maar uiteindelijk deed hij dit dus niet, het lukte op geen enkele wijze. Geen van de aangeboden modussen werkte, en ik krijg ook geen prompt! Eerst komt het zwarte scherm met logo van WINDOWS XP en de lopende balk; ik zie zeer duidelijk dat de computer aan het booten is en de HD-led knippert op de normale manier; als dat voorbij is, waar hij in normale omstandigheden met een klik doorstart naar het blauwe WELKOM-scherm, blijft hij hangen en blijft het scherm totaal zwart. Ik zie dat de HD-led nog een paar keer knippert met interval van ong.2 sec., alsof er poging wordt gedaan door te starten en gezocht wordt naar een bestand. Niets gebeurd. En telkens ik de computer uitschakel en terug inschakel gebeurt hetzelfde: eerst verschijnt dat zwarte WINDOWS-modussuggestiescherm met de opstartmogelijkheden, daarna begint hij te booten, maar start dus niet door en er blijft dus alleen dat totaal zwarte scherm. Ik heb dan de RESTORE-CD erbij gehaald en de aangeboden opties uitgevoerd (behalve de volledige restore, want dat impliceert volgens de melding op het scherm verlies van alle data) om misschien de BOOT.ini (is dit juist?) te repareren, ook geen resultaat.
Aan mijn HD is niets kapot (werkt normaal).
Wat kan ik doen. Ik gruwel bij de gedachte van een volledige herinstallatie en het verlies van al mijn settings, mijn internetinstellingen en ADSLaansluiting, enz.. Ik ken daar te weinig van. En alle programma´s terug installeren (waar zijn die alweer!)? Ik heb via het advies van een vriend Acronis True Image 10 gekocht en een backup gemaakt van mijn bestanden naar een partitie op de harde schijf . De bestanden zijn dan misschien wel gesaved maar daarmee is het probleem natuurlijk niet opgelost.
Er is een map waarin systeemherstel zou staan (in welke map?). Kan ik die los gebruiken? Of in boot.ini , systeem.ini of win.ini iets veranderen!? Maar wat? En hoe? Of met fixboot iets doen!? Wat is dat? En dat zou DOS zijn en ik krijg ook geen prompt! En is dat allemaal wel juist? Of is er een fout in het register geslopen, en wat, en hoe kan dat dan verholpen worden. Kan ik dat met een andere computer en mijn HD in een externe behuizing via USB oplossen? De reparatie dan terugzetten (saven in het origineel)? Ik heb mij ook al suf gezocht in mijnjaargangenarchieven maar tevergeefs voor dit probleem.
Ik ben werkelijk ten einde raad.
Ik mail nu vanuit de plaatselijke bibliotheek.
Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen
waarvoor nu al mijn allergrootste dank.

JAWO
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2007, 23:27   #20
Aladin

Aladin's schermafbeelding

Standaard

kleine moeite om zelf een recovery te maken van een nieuwe installatie en na opschonen al die trialtroep (en updates).
Aladin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten