Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows NT/2000/XP

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 October 2006, 11:44   #1
Argus

Standaard End of support for Windows XP Service Pack 1

En dat is al heel snel 10-10-2006
http://www.microsoft.com/windows/sup...ofsupport.mspx
Dus werk aan de winkel voor SP1 gebruikers
Argus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2006, 15:48   #2
JohnL

JohnL's schermafbeelding

Standaard

Waarom is dat snel? Normaal gesproken is het bij Microsoft gebruikelijk dat ze na vijf jaar hun OS uit de support trappen, dus als ze dat consequent zouden aanhouden, dan had heel Windows XP nu al zonder support gezeten. Alleen bedrijven hadden dan nog - tegen betaling - in de Extended Support periode kunnen blijven.

Microsoft heeft echter aangegeven dat, omdat Vista voorlopig nog niet zal verschijnen, Windows XP nog gewoon in de ondersteuning blijft, maar alleen als je netjes de updates bijhoudt. Wat niet meer dan redelijk is, want die updates zijn juist onderdeel van de support die je krijgt. Als je die dan vervolgens niet installeert, kun je moeilijk van Microsoft blijven verwachten dat ze jouw systeem gewoon blijven ondersteunen.
Oud 5 October 2006, 21:54   #3
jan48

jan48's schermafbeelding

Standaard

Ik werk ook nog met Sp1, als ik het goed begrijp, zijn er geen updates meer na 10-10-2006.
Moet ik dan overstappen naar Sp2? Op het moment krijg ik alle updates gewoon binnen.

Gr. jan48
jan48 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2006, 22:53   #4
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Dat is in ieder geval de theorie. Daar mag je dan ook wel van uit gaan.

Als je verder nog updates wilt ontvangen, zul je eerst even SP2 moeten installeren.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2006, 23:05   #5
JohnL

JohnL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan48 Bekijk bericht
Ik werk ook nog met Sp1, als ik het goed begrijp, zijn er geen updates meer na 10-10-2006.
Moet ik dan overstappen naar Sp2? Op het moment krijg ik alle updates gewoon binnen.

Gr. jan48
Normaal gesproken had je SP2 allang moeten hebben, tenzij je automatische updates niet aan hebt staan, of telkens SP2 uit de lijst schopt. Maar inderdaad, als je nog langer updates wilt blijven ontvangen, dan moet je SP2 installeren.
Oud 9 October 2006, 16:34   #6
Vosje

Standaard

Echt geweldig, net nu heb ik problemen om SP2 er weer op te zetten. Echt geweeellldig.
Vosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2006, 14:31   #7
josnixs

Standaard helemaal geen xp cd,voor profs

Beste kenners

Ik zit in echt zwaar weer heb een sony laptop geen goed koop ding,dit terzijde.
Sony weigerd de xp cd te leveren ze zeggen ja er zit een partitie op je LT,ja een van 8 giga
met allerlei trailware tot norton toe voor 6mnd wow.
Microsoft gebeld klacht ingediend maar sony blijft bij haar besluit wij rekenen de cd wel zie nr v.d cd onder de LT maar de cd kryg je lekker niet.
Dan staat er op de VIO site sony raad xp pro aan wat staat erop xp home.
Weet iemand waar de kale xp cd staat in welke map of kent een andere truc deze toch eraf te halen???By the way haast ieder merk gaat nu zo te werk maar sony maakt het wel erg bont door ook geen recovery dvd`s te leveren bij een LT van 15.00€
Ik weet wel dat er een truc is om de pc te laten denken dat de instal cd in je lade zit,zodat je niet steeds je install cd erbij hoeft te halen,alleen om de reden dat wanneer je xp erover heen wil gooien ivm foutjes en de rest in tact wil houden wil ik de cd heel graag hebben.
Sony`s verweer is ja dan kan je kopieeren microsoft je doet maar een eind copy`en wat je wilt als je het maar in je huis houdt en niet verspreid nergens kan ik op het web het andwoord vinden maar als het erop gezet is moet het er ook weer af kunnen.,nog een verweer van sony je kan toch recovery dvd`s maken,ja wel zelf legen kopen he die zitten er niet bij maar daar recover je ook werkelijk mee je bent dan alles kwijt en moet dan alles met je backup terug zetten.
Al met al is het ook een princiepe kwestie geworden ik denk ervoor betaald te hebben wat volgens microsoft ook zo is en hoop er ook andere mee te kunnen helpen als ik weet hoe ik een cd verkrijg,degenen die het andwoord heeft ben ik zeer erkentelijk groetjes Jos
josnixs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2006, 12:33   #8
JerryJoung

JerryJoung's schermafbeelding

Standaard

Het is tegenwoordig bij veel merken zo dat de Windows Operating System CD niet meer geleverd wordt bij aanschaf van een nieuwe pc of laptop. Er is bijna altijd een optie om herstel CD's (Recovery CD) aan te maken, dit staat ook altijd beschreven in de gebruikshandleiding. Gewoon een kwestie van branden.

Iedere Windows SP1 gebruiker die zijn updates op automatisch heeft staan krijgt alle updates voor SP2 binnen. Dus wie een legale Windows XP versie gebruikt en zijn updates automatisch download heeft dus SP2 op zijn pc of laptop staan!
JerryJoung is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2006, 13:54   #9
America

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door josnixs Bekijk bericht
Beste kenners

Ik zit in echt zwaar weer heb een sony laptop geen goed koop ding,dit terzijde.
Sony weigerd de xp cd te leveren ze zeggen ja er zit een partitie op je LT,ja een van 8 giga
met allerlei trailware tot norton toe voor 6mnd wow.
Microsoft gebeld klacht ingediend maar sony blijft bij haar besluit wij rekenen de cd wel zie nr v.d cd onder de LT maar de cd kryg je lekker niet.
Dan staat er op de VIO site sony raad xp pro aan wat staat erop xp home.
Weet iemand waar de kale xp cd staat in welke map of kent een andere truc deze toch eraf te halen???By the way haast ieder merk gaat nu zo te werk maar sony maakt het wel erg bont door ook geen recovery dvd`s te leveren bij een LT van 15.00€
Ik weet wel dat er een truc is om de pc te laten denken dat de instal cd in je lade zit,zodat je niet steeds je install cd erbij hoeft te halen,alleen om de reden dat wanneer je xp erover heen wil gooien ivm foutjes en de rest in tact wil houden wil ik de cd heel graag hebben.
Sony`s verweer is ja dan kan je kopieeren microsoft je doet maar een eind copy`en wat je wilt als je het maar in je huis houdt en niet verspreid nergens kan ik op het web het andwoord vinden maar als het erop gezet is moet het er ook weer af kunnen.,nog een verweer van sony je kan toch recovery dvd`s maken,ja wel zelf legen kopen he die zitten er niet bij maar daar recover je ook werkelijk mee je bent dan alles kwijt en moet dan alles met je backup terug zetten.
Al met al is het ook een princiepe kwestie geworden ik denk ervoor betaald te hebben wat volgens microsoft ook zo is en hoop er ook andere mee te kunnen helpen als ik weet hoe ik een cd verkrijg,degenen die het andwoord heeft ben ik zeer erkentelijk groetjes Jos

Beste Jos,

Niet alleen Sony maar ook andere laptop leveranciers leveren tegen betaling een installatie c.q. recovery CD.Er zit op elke laptop een recovery tool op een aparte partitie geinstalleerd.Je kan je pc formateren door de recovery op te roepen en de keuze te maken herstellen of nieuwe installatie.

Natuurlijk kan ik je onbegrip wel volgen je denkt een complete Windows Cd erbij te krijgen maar dat is bij A merken vaak niet het geval en ze doen dan ook niets illegaal.

Hoop dat ik ej een beetje heb kunnen helpen.Mijn advies is koop de recovery Cd bij Sony en je probleem is opgelost.

Succes John
America is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2006, 08:25   #10
josnixs

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door America Bekijk bericht
Beste Jos,

Niet alleen Sony maar ook andere laptop leveranciers leveren tegen betaling een installatie c.q. recovery CD.Er zit op elke laptop een recovery tool op een aparte partitie geinstalleerd.Je kan je pc formateren door de recovery op te roepen en de keuze te maken herstellen of nieuwe installatie.

Natuurlijk kan ik je onbegrip wel volgen je denkt een complete Windows Cd erbij te krijgen maar dat is bij A merken vaak niet het geval en ze doen dan ook niets illegaal.

Hoop dat ik ej een beetje heb kunnen helpen.Mijn advies is koop de recovery Cd bij Sony en je probleem is opgelost.

Succes John
Bedankd John voor je reactie,maar je hebt gelijk het is een recovery en dus haalt hij heel windows weg de partities laat hij staan.
Ik heb nu de home en xp versie opgehaald maar vele zullen niet zover komen en bliven met heel die partitie zitten van let op 8 giga sony player dvd video noem maar op.
Ik heb er ook geen drivers bij maar die staan er ook op.
Ik vindt het een slecht iedee om een revovery cd te gaan kopen,deze kun je nl gewoon branden .
Microsoft zegt trouwens dat ze wel degelijk de cd home erbij moeten leveren je hebt nl betaald het nr staat wel onder je LT.
Maar dit zoek ik nog wel eens goed uit groetjes Jos
josnixs is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten