Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 March 2018, 15:37   #21
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dan verbetering? Als het probleem zich niet meer voordoet. Dat wordt afwachten.
Correct. Als het probleem zich niet of nauwelijks meer voor doet is het verbetering.

Het commando wat Erik bedoelt gaat je niet helpen want dat gebeurt eigenlijk ook al bij netwerkherstel of nieuw opstarten van de pc.
Dan zou je er een rijtje commando's bij moeten zetten, die heb ik ook nog wel voor je, maar ik zou beginnen met het uitzetten van die ipv6.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2018, 19:05   #22
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Het commando wat Erik bedoelt gaat je niet helpen want dat gebeurt eigenlijk ook al bij netwerkherstel of nieuw opstarten van de pc.
Ik noemde het dan ook 'de simpelste verversing van het IP', want na deze actie is geen herstart nodig, bij de meeste andere (waaronder netwerkherstel) wel.

Dit is ook mogelijk, mocht DHCP gestart moeten worden:
Code:
ipconfig  /release
net  stop  dhcp
net  start  dhcp
ipconfig  /renew
Wacht wel na elke Enter op het terugkeren van de prompt, en noteer eventuele meldingen waar je verder mee komt.
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2018, 13:35   #23
Obelix71

Obelix71's schermafbeelding

Standaard

Heren (?),

Helaas heeft het uitzetten van ipv6 geen enkel succes gehad. Zojuist wederom geen verbinding bij het opstarten van de desktop
Het idee van Erik geprobeerd. Helaas levert dat een (fout)melding op (zie bijlage).

Daarna geprobeerd met de probleemlosser het probleem op te lossen. Helaas ook zonder succes (zie bijlage).

Gekeken bij de eigenschappen en daar viel me (weer) op dat daar staat bij de eigenschappen van de Realtek dat installatie van apparaat vereist is (zie bijlage). Omdat draadloos ook niet werkt en het na een herstart wel werkt, kan het hier, waarschijnlijk, niet aan liggen, maar ik vind het wel vreemd dat het er staat.

Uiteindelijk maar opnieuw opgestart en zie daar: ik kan weer internetten.
Maar wordt onderhand wel vervelend.
Zou er nog een oorzaak / verklaring kunnen zijn in het opnieuw opstarten en het opstarten (nadat die uit is geweest)?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg cid_probleem_internet_ipconfig.JPG‎ (52,7 KB, 4x gelezen)
Bestandstype: jpg CID_internetprobleem_probleemoplosser.JPG‎ (33,9 KB, 5x gelezen)
Bestandstype: jpg CID_internetprobleem_eigenschappen.JPG‎ (46,7 KB, 3x gelezen)
Obelix71 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2018, 14:10   #24
erikdenhouter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Obelix71 Bekijk bericht
Het idee van Erik geprobeerd. Helaas levert dat een (fout)melding op (zie bijlage).
Heb je de tweede opdracht (ipconfig /renew) daarna nog geprobeerd ? Ik zie alleen de eerste in je bijlage.
Ben benieuwd naar de melding die je daarbij krijgt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Obelix71 Bekijk bericht
Gekeken bij de eigenschappen en daar viel me (weer) op dat daar staat bij de eigenschappen van de Realtek dat installatie van apparaat vereist is (zie bijlage). Omdat draadloos ook niet werkt en het na een herstart wel werkt, kan het hier, waarschijnlijk, niet aan liggen, maar ik vind het wel vreemd dat het er staat.
Hoef je niet druk om te maken, je leest dat lijstje verkeerd om; het staat chronologisch in omgekeerde volgorde, oudste boven, dus er onder wordt het apparaat geïnstalleerd.

Kijk eens onder de Eigenschappen van je IPv4 protocol, te vinden in dat lijstje onder de Eigenschappen van je LAN verbinding. Daar moet 'IP verkrijgen' op automatisch staan, en er staat standaard niks aan IP's ingevuld.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 13 March 2018 om 14:18
Oud 13 March 2018, 14:25   #25
Obelix71

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Heb je de tweede opdracht (ipconfig /renew) daarna nog geprobeerd ?
Wel geprobeerd. Ik weet zo niet (meer) wat voor melding ik kreeg. Kan ik een volgende keer wel doen. Kreeg er in ieder geval geen verbinding mee/door.

Citaat:
je leest dat lijstje verkeerd om;
net een nieuwe bril en toch telkens overheen gekeken.....

Citaat:
Kijk eens onder de Eigenschappen van je IPv4 protocol, te vinden in dat lijstje onder de Eigenschappen van je LAN verbinding. Daar moet 'IP verkrijgen' op automatisch staan, en er staat standaard niks aan IP's ingevuld.
Staat op automatisch.
Oud 13 March 2018, 15:46   #26
BlackTiger

Standaard

Dat ipconfig /renew gaat alleen een nieuw ip aanvragen, dat gaat echt geen defintieve oplossingen bieden. Dat doet een pc als ie herstart ook.

Als ik zie wat er gebeurt dan staat er "media disconnected" dus de netwerkkaart denkt dat er geen kabel op is aangesloten.
Goede kans dat dan de plug, kabel en/of kaart niet meer lekker is.

Als je dat ipconfig /renew gebeuren fatsoenlijk wilt testen moet je dit hele rijtje achter elkaar doen, ook al komen er foutmeldingen, tot en met de laatste en daarna nieuw starten. Alleen ipconfig /release en /renew heeft vrijwel geen zin.
Citaat:
netsh winsock reset
netsh int ip reset
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns
Maar zoals gezegd, ik denk eerder aan slecht plugje, kabelbreuk of zoiets gezien de melding.

Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
Oud 13 March 2018, 19:13   #27
erikdenhouter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Dat ipconfig /renew gaat alleen een nieuw ip aanvragen, dat gaat echt geen defintieve oplossingen bieden. Dat doet een pc als ie herstart ook.
Nogmaals, dat is nou juist het punt, bij een simpele herstart werkt het weer, zelfs zonder netwerk probleemoplosser.

En de kabel heeft niks te maken met het feit dat het bij wifi ook geen IP krijgt

Ik denk inmiddels weer aan de router, de DHCP server.
Heb je die een keertje herstart zoals Foobar in #5 voorstelt ? Vergeet gewoon dat een ander apparaat wel internet heeft.

Wat echt vreemd is is dat het niet consequent is, vandaar zou ik die PC goed op malware scannen.
Oud 13 March 2018, 23:58   #28
BlackTiger

Standaard

Citaat:
Nogmaals, dat is nou juist het punt, bij een simpele herstart werkt het weer, zelfs zonder netwerk probleemoplosser.
Dat bedoel ik dus. Dan is een release en renew dus ook geen definitieve oplossing en wordt je ook niet wijzer van dus kun je beter andere zaken proberen.
Zoals bijvoorbeeld dat hele rijtje wat ik aangaf, dan reset je tenminste de hele tcp/ip stack en de winsock.

V.w.b. geen ip bij Wifi, dat ben dat intussen alweer vergeten, het wordt een beetje verwarrend topic. Met met die extra commando's wat ik gaf kun je in elk geval zien of misschien de winsock geinfecteerd is als wifi daarna wel weer werkt, want daar heeft de winsock wel invloed op.

Een router herstart kan nooit kwaad maar ik was ook al meer de richting van malware op aan het denken. Mede omdat het zo opeens gebeurt en onregelmatig is.
Hetgeen overigens niet wil zeggen dat het de router toch niet zou kunnen zijn.

Oud 14 March 2018, 10:00   #29
Obelix71

Standaard

Vanochtend weer problemen. Ik werk op de desktop normaal gesproken bekabeld, maar ook de mogelijkheid om draadloos te verbinden. Beide werkte vanochtend niet.
Omdat beide niet werken, lijkt een kabelbreuk niet het meest logische als oorzaak.

MTB proberen op te starten, maar die bleef hangen op Getting ipconfig.

Zowel het modem waar de binnenkomende kabel op is aangesloten én het modem van de provider een flinke tijd van de stroom gehad.
Na het opnieuw aansluiten/opstarten van beide modems werd er geen verbinding gemaakt.
Niet bekabeld én niet draadloos.

De diverse commando's die BT hierboven noemt uitgevoerd (Zie drie screenshots met de resultaten).
Daarna had ik via de kabel weer contact met internet.

MBAM gedownload en (standaard) scan laten uitvoeren. Niets gevonden.

Nu de onlineversie van Trend Micro opgestart om hele systeem te laten scannen. update: die blijft hangen op 8% listing files.

Nog wel een scan gedaan met Adwcleaner. Lijkt me goed. Zie bijlage.

Ik zag nog wel in apparaatbeheer dat bij Netwerkadapters voor zowel de bekabelde als wireless sprake is van Realtek. Ga ik toch weer denken aan stuurprogramma. Zou het nog kunnen samenhangen met de grote update van Windows 10?!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg CID_probleem_internet_2018-3-14_01.JPG‎ (89,6 KB, 3x gelezen)
Bestandstype: jpg CID_probleem_internet_2018-3-14_02.JPG‎ (94,6 KB, 2x gelezen)
Bestandstype: jpg CID_probleem_internet_2018-3-14_03.JPG‎ (31,7 KB, 3x gelezen)
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: txt AdwCleaner[S0].txt‎ (2,8 KB, 4x gelezen)

Laatst gewijzigd door Obelix71 : 14 March 2018 om 14:49
Oud 14 March 2018, 14:06   #30
BlackTiger

Standaard

Een kabelbreuk zal het niet zijn, zoals ik al schreef was ik het verhaal over de wifi vergeten.
Maar volgens mij kunnen we een probleem met de router vermoedelijk ook wel uitsluiten.

Er is volgens mij iets heel raars aan de hand met jouw pc als ik de resultaten zo zie.
Als ik bijv. al zie dat er bij een tcp stack onderaan staat "toegang geweigerd", dan werpt dit toch vragen op.
Temeer als je dan ziet dat er bij een ipconfig /release staat "de parameter is onjuist" terwijl het wel correct wordt ingegeven.

Ook het feit dat de online Trend Micro blijft hangen zegt niet veel goeds.

ADWCleaner heeft al een aantal pups weggehaald, dat lijkt me goed, maar dat van die Trend Micro verbaast me een beetje.
Kun je ook nog eens een scan proberen met de Eset online scanner? Daar heb ik goede ervaringen mee.

Duurt wel lang, maar is zeker goed.

Als deze ook blijft hangen, misschien de schijven nog eens controleren met alle vinkjes aan.

@Erik: Als aanvullende info op m'n vorige antwoord. Ik wilde jou uiteraard niet afvallen, maar zoals je ziet uit de screenshots kun je uit deze commando's meer info halen dan alleen uit een /release en /renew. Uit ervaring blijkt ook dat bij kleinere problemen dit hele rijtje commando's (met name in W10) ook wel eens vaker iets wenst te fixen.

Laatst gewijzigd door BlackTiger : 14 March 2018 om 14:08 Reden: Laatste regel aan Erik toegevoegd.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten