Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Internet Overige

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 1 January 2018, 12:15   #1
oldhopeless

Standaard eigen vdsl modem bij Tel* mogelijk?

Hallo,

Ik heb internet van Telfort via koper.
Een dik jaar (of iets meer nog) kreeg ik een vdsl modemrouter (Zyxel) van hen in bruikleen.

Ten eerste ben ik niet blij met dat modem, omdat de verbinding regelmatig -vanzelf- wegvalt (en terugkomt, maar dat is niet zoals het moet zijn).
Verder heb ik het idee dat T op afstand in mijn modemrouter zit te rommelen, onder het mom van 'updates' van de modemrouter.
Ik heb ooit gekeken hoe je deze Zyxel zelf van nieuwere firmware kunt voorzien, maar ik vond geen software hiervoor en ik meen dat de Zyxel service me mailde dat ik mijn modeltype niet zelf kon updaten....
Over dit soort trucs ben ik niet zo wildenthousiast, vandaar ook de vraag.

Mijn vraag is: kan ik zelf een vdsl modem of modem/router kopen en deze in plaats van de Zyxel aansluiten, of krijg ik dan verbindingsproblemen?

Dank voor deskundig advies,
oldhopeless
oldhopeless is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2018, 13:14   #2
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Als je aan de aanmeldgegevens kunt komen, dan misschien. Vaak worden die door je provider in je modem geladen en is het de vraag of je die kunt achterhalen.
Ik zou bij Telfort beginnen met zeuren om een nieuw modem; dat zijn van die 13-in-een-dozijn dingen. Het kan best dat met een andere dan de 13e geen problemen zijn. Of neem een andere provider die betere modems levert. Goedkoop is misschien duurkoop, maar zelf een fatsoenlijk modem kopen loopt ook in de papieren, dus dan is een provider die een paar euro per maand duurder is helemaal niet zo gek.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2018, 13:47   #3
dappertje

dappertje's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij moet dat wel kunnen tenzij je er ook een telefoon aan hebt hangen, dan word het wat moeilijker maar is wel mogelijk alleen een Fritzbox word het dan.
Maar je kan toch gewoon zo'n ding bestellen via internet, zuinig op de verpakking wezen, proberen en als het niet lukt kan je alles weer terug sturen.

Dappertje

Gelukkig hoef ik niet zelf op mijn eten te jagen,
Ik zou niet eens weten waar gevulde koeken leven.....
Niets is zeker en zelfs dat niet......
dappertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2018, 14:41   #4
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dan word het wat moeilijker maar is wel mogelijk alleen een Fritzbox word het dan.
Nee hoor, er zijn wel meer modems die ook telefonie aan kunnen. Draytek is er ook zo eentje. Dan hebben we wel gelijk de twee besten genoemd. Ik ben zelf ook voorstander van Fritzbox.

Ik zou even wachten met bestellen van een nieuw of tweedehands Fritz of ander modem, totdat je zeker weet dat je de telefonie instellingen van Telfort kunt krijgen indien je die nodig hebt. Een jaar of 7 geleden ging dat nog bij Telfort, maar in die jaren kan veel veranderen. Tenzij je geen telefonie van hun hebt natuurlijk.

Denk er wel aan dat als je een eigen modem hebt en je hebt een probleem, dat ze dan al snel naar de eigen apparatuur wijzen en de support minder kan zijn.

Ik zou in eerste instantie dan ook Foobar's advies opvolgen en gaan mauwen bij Telfort zelf. Over het algemeen zijn ze wel bereid een nieuw modem te sturen.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten