Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 March 2019, 13:48   #1
anoniem38942
Guest

Standaard HP5520 Photosmart Cardridge

Afgelopen jaren heb ik verschillende goedkopere Cardridge met chip gebruikt dan het aanbevolen Hp produkt. Het printresultaat was echt frustrerend, document of foto maakt niet uit, ook na herhaald printer onderhoud weigert de printer een goede, normale of onbeschadigde print af te leveren. Moe van dat gedoe,,,heb ik nu Hp cardridge in printer geplaatst. En wat zie je gebeuren? echt waar...ik ben Pisst-off . Mag een producent mij dwingen om alleen zijn duurdere cardridge te aan te schaffen? Dit vind ik schandalig. Ik vind dit te ver gaan! Ook met een goedkopere cardridge moet ik goede prints kunnen krijgen. Weet iemand raad, is hier iets aan te doen?

Laatst gewijzigd door pansa : 23 March 2019 om 13:52
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2019, 15:55   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Het is goed, dat je geen Apple producten gebruikt, want daar moet nagenoeg alles van het dure Apple zijn.
Maar waarom denkt u dat die printers zou goedkoop zijn?
Omdat ze het willen verdienen met de cartridges.
Helaas is het niet anders.
U zou wel een Laser printer kunnen kopen, die zijn wat duurder en daar gaan "toners"in die ook wat duurder zijn, maar wel heel lang meegaan.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 6 April 2019, 16:02   #3
anoniem13515
Guest

Standaard

Hier was dat probleem ook, diverse inkt printers gehad, de een nog duurder dan de ander.
In het begin werkt het allemaal mooi, met meestal mooie afdrukken.
In het begin koop je nog el eens de dure merk cardriges, maar als je weinig print zoal ik, is de kans groot dat de boel weer droog is geworden.
Dan kijk je echt wel naar alternatieve inkt.
Sommige geven garantie, maar moet je ook niet veel van verwachten.
(Kleur) foto's kun je voordeliger laten afdrukken bij een afdrukcentrale.

Uiteindelijk hier overgestapt op kleurenlaser.
Ja, mooie foto's print een laserprinter voor huis-tuin-keuken gebruik niet, al viel het mij erg mee.
Toners gaan lang mee, bij mij werkte het altijd, al gebruikte ik hem weken niet.
Na een kleine 3 jaar, dus na de garantie, ging hij erg raar printen, nieuwe (originele) toner erin,maar hielp niet veel.
Dan ben je ook niet blij hoor.
Printer van 250 euro ga je ook niet laten repareren, onevenredig duur.
Zonde van de cartridges, maar ik heb de hele zooi naar de stort gebracht en een nieuwe laserprinter gekocht.
Nog groter dan de vorig en een stuk zwaarder, maar gek genoeg toch iets goedkoper dan de vorige.
Ja, toners gaan lang mee en printer werkt tot nu toe goed.
Als hij na de garantie stuk gaat, koop ik weer een nieuwe, al heb ik geen geldboom op mijn rug, maar repareren is te duur in deze weggooi maatschappij.

Het aller voordeligste is een zwart laserprintertje, die zijn wel erg voordelig, ook in gebruik.
Misschien koop ik er de volgende keer zo een.
Maar soms een kleurenplaatje printen is toch echt wel mooi.
Plaatjes in kleur als uit/van een magazine zijn heel redelijk.

Een inkt printer zal ik nooit meer kopen, doe mij maar laser met wi-fi.
Omdat ik zo weinig print, enkele keren per maand, gebruik ik originele toners.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten