Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 22 July 2017, 21:01   #1
anoniem53389
Guest

Standaard Pc blijft regelmatig hangen

Hi Iedereen,

Ik weet niet of ik dit in het juiste topic zit maar ik zit met het volgende probleem.
Regelmatig blijft mijn computer hangen ,hij "bevriest" en is allen nog te herstarten met de resetknop op mijn kast.

Dit gebeurt tijdens het gamen, maar ook tijdens het kijken van een YouTube video.
Soms gaat het uren goed en soms is het binnen een half uur weer mis. Ik kan er geen tijd op zetten wanneer het gebeurt.

Ik draai met een up-to-date legale windows 10 home 64 bit.
Wel zag ik dat bij Energie instellingen de optie harde schijf uitschakelen na .... minuten op 0 minuten staat. indien ik dit op nooit zet gaat het vanzelf weer naar 0 minuten.

Ook zag ik dat bij defragmenteren een schema (tijdstip waarop de harddisk wordt gedefragmenteerd) aanstond, terwijl ik dit bij de installatie van windows heb uitgezet. Dit is ook al diverse malen door windows zelf uitgevoerd.

Deze zelfbouw pc is aangeschaft op 12.05.2017 en het is sinds ongeveer een week of 2 dat ik met deze problemen zit.

Alle drivers zijn up-to-date en ik heb voor mijn SSD's Samsung Magician ge´nstalleerd en in middels ook van 1 van de 2 SSD's de firmware geŘpgraded. dit heb ik gedaan nadat de problemen er waren.

Samsung Magician geeft aan dat beide SSD's in orde zijn.

iemand enig idee wat het probleem kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?
MIjn specs zijn:

* CoolerMaster G650M 650W ATX
* Upgrade Kit bestaande uit: Gigabyte Z270X-Ultra Gaming / i5 7600K / 16GB
* Thermaltake Chaser MK-I, Big Tower behuizing
* be quiet! Pure Rock CPU-koeler
* MSI 6GB D5 GTX 1060 GAMING X
* Asus Strix Soar geluidskaart
* Samsung 850 EVO, 500 GB SSD
* Samsung 830 128 GB SSD (Stuurschijf)
* WD 10EALX 1TB Harddisk
* WD10EZEX 1TB Harddisk

Alvast bedankt.

Gr.
patrick

Laatst gewijzigd door corzilla25 : 22 July 2017 om 21:05 Reden: iets vergeten erbij te zetten.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2017, 21:33   #2
anoniem38560
Guest

Standaard

Ik neem aan dat je alleen de WD schijven defragmenteerd want bij een ssd mag dat niet en zou door Windows daartegen beschermd moeten worden.
Wat betreft het vastlopen wijst op een warmte probleem of een kapotte geheugen module.
Het kan ook de videokaart zijn die vastloopt.
Voor geheugen test kan je hier memtest vinden http://www.memtest.org/
Hier om je videokaart te testen. http://www.freestone-group.com/video...ility-test.htm
En hier om de CPU te testen en ook een temperatuur monitor. https://www.sevenforums.com/tutorial...lburntest.html
Is er tijdens het bouwen wel een hittegeleidende pasta tussen cpu en cooler gegaan.
Draaien alle ventilatoren?
Zijn de coolers niet vol stof?

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2017, 22:07   #3
anoniem42071
Guest

Standaard

Kan je eens in de logboeken van Windows toepassingen kijken welke foutmeldingen er worden gegeven op de tijdstippen dat de pc vastloopt?
En de hele term defragmenteren komt niet meer voor in W10. Het heet nu schijf optimalisatie en wordt door Windows zelf keurig geregeld op de achtergrond.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2017, 22:13   #4
anoniem53389
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dappertje Bekijk bericht
Ik neem aan dat je alleen de WD schijven defragmenteerd want bij een ssd mag dat niet en zou door Windows daartegen beschermd moeten worden.
Wat betreft het vastlopen wijst op een warmte probleem of een kapotte geheugen module.
Het kan ook de videokaart zijn die vastloopt.
Voor geheugen test kan je hier memtest vinden http://www.memtest.org/
Hier om je videokaart te testen. http://www.freestone-group.com/video...ility-test.htm
En hier om de CPU te testen en ook een temperatuur monitor. https://www.sevenforums.com/tutorial...lburntest.html
Is er tijdens het bouwen wel een hittegeleidende pasta tussen cpu en cooler gegaan.
Draaien alle ventilatoren?
Zijn de coolers niet vol stof?

Dappertje
De coolers zitten niet vol met stof, alle ventilatoren draaien goed en natuurlijk zit er koelpasta tussen de CPU en de Cooler (deze zat op de cooler zelf)

Ik heb memtest niet werkend gekregen maar wel de geheugentest van windows zelf. Deze gaf geen problemen.

De CPU test ging ook goed. de piek was 78 graden (niet continu) en het minimale was 38 graden.

Het programma om de videokaart te testen gaf ook geen problemen.

Laatst gewijzigd door corzilla25 : 22 July 2017 om 22:25
  Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2017, 22:21   #5
anoniem53389
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Kan je eens in de logboeken van Windows toepassingen kijken welke foutmeldingen er worden gegeven op de tijdstippen dat de pc vastloopt?
En de hele term defragmenteren komt niet meer voor in W10. Het heet nu schijf optimalisatie en wordt door Windows zelf keurig geregeld op de achtergrond.

Niek
Ik zie inderdaad dat defragmenteren nu anders heet. Ik noem het automatisch nog defragmenteren.

In de logboeken staan wel een aantal foutmeldingen maar hier kan ik niet iets uithalen omtrent het vastlopen.
Wel komt regelmatig de zelfde fout terug in de logboeken:

----
Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 1060 van bron Application Popup niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer ge´nstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.

Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.

De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:

\SystemRoot\SysWow64\drivers\pfc.sys

de berichtbron is aanwezig, maar het bericht kan niet in de tekenreeks/bericht-tabel worden gevonden

----
Geen idee wat dit betekent.

daarnaast staat er ook een waarschuwing:

The driver \Driver\pfc failed to load for the device DTLITESCSIBUS\CdRom&Ven_DiscSoft&Prod_Virtual&Rev_ 1.0\1&2afd7d61&0&0003.

Laatst gewijzigd door corzilla25 : 22 July 2017 om 22:24
  Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2017, 22:51   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Die melding wordt veroorzaakt door deamontools (virtuele cd omgeving)
Het wil niet zeggen dat dit de oorzaak in van de vastlopers, maar kan je die eraf mikken, of opnieuw installeren?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2017, 07:12   #7
anoniem53389
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Die melding wordt veroorzaakt door deamontools (virtuele cd omgeving)
Het wil niet zeggen dat dit de oorzaak in van de vastlopers, maar kan je die eraf mikken, of opnieuw installeren?

Niek
Ik heb zojuist Deamon Tools verwijderd. Ik ga nu testen of alles werkt.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2017, 08:52   #8
anoniem53389
Guest

Standaard

Ik heb Deamon tools verwijdert maar helaas is het probleem er nog steeds.

Ik heb zojuist ook windows 10 opgestart in veilige modus met netwerkmogelijkheden en daar viel mij het volgende op:

De fout in het logboek zoals deze hieronder staat, staat NIET in veilige modus erbij in het logboek.

Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 1060 van bron Application Popup niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer ge´nstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.

Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.

De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:

\SystemRoot\SysWow64\drivers\pfc.sys

de berichtbron is aanwezig, maar het bericht kan niet in de tekenreeks/bericht-tabel worden gevonden.

Kan dit misschien zijn dat een driver niet helemaal lekker werkt?
Zou een verse windows 10 installatie een optie zijn?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2017, 09:10   #9
anoniem54435
Guest

Standaard

Een driver werkt / of hij werkt niet ,dat kun je dan zien in apparaat beheer.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2017, 09:15   #10
anoniem53389
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
Een driver werkt / of hij werkt niet ,dat kun je dan zien in apparaat beheer.
Dat snap ik. In apparaat beheer is alles in orde.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten