Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 17 December 2014, 19:22   #1
anoniem21459
Guest

Standaard kan niks aanpassen in bios

ik ben met een laptop bezig die een probleem heeft (deze vraag) maar daar gaat het niet om...

Nu heeft de persoon van wie de laptop is er dus ook een wachtwoord in de efi-firmware (bios) gezet...opzich geen probleem, maar nu heb ik iets gedaan/veranderd waardoor ik nu elke keer eerst een wachtwoord moet invoeren voordat de laptop verder opstart...

Als ik daarna in de bios wil dan kan dit ook, maar het enige wat ik kan doen is het wachtwoord veranderen, verder kan ik niks selecteren om iets aan te passen.

hoe kan ik dit weer terugzetten?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 December 2014, 22:13   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Ja dat is per bios verschillend, maar als je het wachtwoord weet, moet je het er ook af kunnen halen.
Ik vermoed overigens dat je via het bios, nu een wachtwoord hebt toegevoegd voordat de harde schijf mag opstarten.
Beiden hebben niet zo veel zin, bij een laptop voor thuisgebruik.
Tenzij je encryptie gebruikt, is elke schijf leeg te halen.
Maar dit wordt dus zoeken in het bios.
Kijk eens onder "system" of "security"

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 17 December 2014, 23:46   #3
anoniem21459
Guest

Standaard

het is een packerd bell laptop met windows 8... Maar als ik eenmaal in de bios zit, is het enige wat ik aan kan passen: system time, system date, set user password, dit zijn de opties die blauw gekleurd zijn die ik dus kan aanpassen, verder is alles lichtgrijs, dit is uitgeschakeld en kan ik niet bijkomen...
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2014, 09:06   #4
anoniem32141
Guest

Standaard

Dat verbaast me niks. Die merkpc's zijn zodanig afgeschermd dat je er niets mee kan, zelfs een harde schijf vervangen kan al een uitdaging zijn aangezien de bestanden nodig zijn voor installatie op de harde schijf staan.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2014, 10:12   #5
anoniem21459
Guest

Standaard

Ik kon eerst nog wel bij alle opties in de bios, en alles bewerken, ik wou wachtwoord uitschakelen van bios zelf... maar blijkbaar iets verkeerd gedaan waardoor ik nu niks kan beginnen...

Is er een optie om alles weer terug te zetten, zodat ik bios weer kan bewerken? Want wil proberen laptop via usb stick op te starten voor herstel, maar dat gaat zo niet lukken...
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2014, 10:51   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

En als je "Set Userpassword" kiest. Staat er dan niet onderaan, of aan de zijkant uitgelegd hoe je dat eraf moet halen?
Want dat moet mogelijk zijn.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2014, 11:53   #7
anoniem26138
Guest

Standaard

En als je die wijzigt in een lege string, geen password dus ?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2014, 11:58   #8
anoniem21459
Guest

Standaard

Kon alleen een password wijzigen, verder zo niks zien staan om het uit te zetten...maar ik zal jullie opties vanavond even proberen, jullie horen van mij...
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2014, 13:19   #9
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik heb geen idee of het relevant is voor jouw type PB:

http://www.manualslib.com/manual/498....html?page=167

Vertel anders welk type je daar hebt.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2014, 17:28   #10
anoniem21459
Guest

Standaard

@niekie30: 'set user password' is ook de enige optie die ik dus kan aanpassen/bewerken, ik kan hem zo niet uitzetten...als informatie staat er bij: Install or change the password and the length of password must be greater or equal one word

@erikdenhouter: als ik het wachtwoord vak leeglaat en daarna opnieuw opstart en wil inloggen krijg ik een melding dat het wachtwoord niet juist is...dus dan moet ik het eerst weer terugzetten, dat doe ik via deze site

het is een packard bell easynote TE69bm laptop

Laatst gewijzigd door tuma : 18 December 2014 om 17:56
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten