Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Websites maken

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 3 January 2008, 11:24   #1
anoniem25884
Guest

Standaard 3D Game

Hallo,
Ik heb een vraag
Ik wil een Webbased Wargame maken
maar dan niet zozeer 1d met linkjes klikken maar meer 3d Game
zoiets als grand theft auto maar dan op internet
Is zoiets mogelijk?
Waar moet ik allemaal op rekenen als ik daaraan wil beginnen?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2008, 11:27   #2
anoniem28644
Guest

Standaard

Ja, zoiets is mogelijk. Je ziet genoeg spellen zo op internet. Maar:

- Als je een soort GTA op internet wil maken, mag je een onwijs grote webhost huren.
- Het is niet simpel.
- Maar de vraag of het echt gaat lukken.

Maar geef de link maar als het af is!...
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2008, 13:02   #3
anoniem13933
Guest

Standaard

Het is zeker mogelijk. De beste optie om ervoor te zorgen dat het direct vanf de wegpagina werkt zonder dat er een client geïnstaleerd worden is door het in Java (niet verwarren met javascript, dat is iets totaal anders) te schrijven.
Maar Java heeft ook zo zijn beperkingen en grafisch zal het er ook niet tip-top gaan uitzien, of je moet weten hoe je een 3d-engine in Java moet schrijven.
Als toch een game wild die er ogend toch goed wilt uit laten zien dan zul je aan client + server moeten denken en dan werkt het toch echt net even wat ingewikkelder.
Maar als je er aan gaat beginnen wees bereid er veel tijd in te stoppen.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2008, 18:37   #4
anoniem26292
Guest

Standaard

3d is erg moeilijk ik zou persoonlijk voor 2d gaan en dan een flash game maken dan moet het wel lukken.
En ja dan kan je het op internet zetten alleen dam moet je wel mee opletten dat het spel niet te lang moet laden anders speelt niemand het.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2008, 19:43   #5
anoniem20986
Guest

Standaard

ik denk dat jou project niet haalbaar is want neem aan dat je dan een runescape achtig spel wil maken.

je heb dan nog meer nodig

- een team anders word het een levenswerk voordat het af is
- engine
- veel vrijtijd want je zal het niet in een jaar geprogrammeerd hebben.
- amerikaanse webhosting
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2008, 15:32   #6
anoniem29535
Guest

Standaard

Ik denk dat het wel haalbaar is maar.....er zitten inderdaad veel haken en ogen aan zoals je al leest in de eerdere reacties.
En Maasje je bent niet de enige die een 3d spel ( al dan niet online ) wil gaan maken, er zijn tientallen vergelijkbare projecten gestart en die zijn allemaal binnen een jaar doodgebloed.
Meestal liep het dood op geld of tijd problemen.
Omdat je een dergelijk spel niet alleen maken kan en de initatiefnemer geen mensen in dienst kon nemen of omdat de groep vrijwilligers die in de avonduren aan het knutsellen waren steeds kleiner werd en de voortgang steeds langzamer ging.
Ikzelf wil ook graag een spel maken (al 2,5 jaar) maar ben nu eerst (al een jaar) een draaiboek aan het maken en alle mogelijke redenen waarop het vast kan lopen proberen te onderscheppen en een calculatie maken wat het kosten gaat.
Daarnaast heb ik het hele spel tot op detail al 2 keer uitgeschreven en begin volgende week voor de derde keer, om het het zo te kunnen presenteren dat een buitenstander het ook begrijpt.
Daarnaast staat er een textbased versie van de basis van het spel al een jaar online waarop erg actief gespeeld wordt door +/- 100 spelers om te leren wat wel en niet belangrijk is in het hele concept.
Ik ga ervanuit dat ik mensen in dienst moet nemen en ookal heb ik geen cent je krijgt dan wel een realistisch beeld hoe je een spel maakt en ook af krijgt en dat laatste daar gaat het om.
Ik hoop dat wanneer ik mijn spel + draaiboek naar mijn tevredenheid af heb dat ik een uitgever vinden kan die hetzelfde er in ziet als wat ik zie en ik de kans krijg om het te maken.
Ik wens je erg veel succes en geef niet zomaar op maar blijf realistisch en trek er minstens 3 jaar voor uit.
Ik zoek zelf nog contact met C++ en JAVA programmeurs, 3D modelers en mapers om van gedachten te wissellen en die een spel maken ook een uitdaging vinden.

Laatst gewijzigd door MacSteven : 3 February 2008 om 16:02
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2008, 21:25   #7
anoniem16492
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maasje Bekijk bericht
Hallo,
Ik heb een vraag
Ik wil een Webbased Wargame maken
maar dan niet zozeer 1d met linkjes klikken maar meer 3d Game
zoiets als grand theft auto maar dan op internet
Is zoiets mogelijk?
Waar moet ik allemaal op rekenen als ik daaraan wil beginnen?
Vermits je vraagt of zoiets mogelijk is, ga ik er vanuit dat je weinig kennis hebt op dit gebied. In dat geval kan je het natuurlijk al vergeten, of je moest iemand inhuren. Dat kost natuurlijk stukken van mensen..
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten