Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Websites maken

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 1 August 2007, 17:47   #1
anoniem24069
Guest

Standaard site automatisch updaten

Ik wil mijn site verbouwen en zoek nu iets om die op bepaalde uren automatisch te laten updaten. Dus de afgewerkte pagina's staan klaar maar mogen pas om bv 19:00 uur online komen te staan. Nog een probleem misschien, mijn pc staat niet altijd aan dus is er misschien een mogelijkheid om de afgewerkte pagina's ergens op de server online te zetten.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 August 2007, 20:17   #2
anoniem13826
Guest

Standaard

moet denk ik wel via php, control managment system of iets dergelijks kunnen
  Met citaat antwoorden
Oud 1 August 2007, 21:14   #3
anoniem26329
Guest

Standaard

hey piwwi,

je kunt het via een content management system doen, maar dat moet handmatig worden gedaan, of op zijn minst moet een pc aanstaan, waar bv een pagina geladen is die met een javascript timer de pagina's laad.
wat een optie , en dan wordt het elke keer als er een bezoeker komt gecontrolleerd, is om bovenaan een pagina (bv index.html/php) een stukje code te plaatsen, die de nieuwe files include, renamed of hoe je dat ook wil doen.

ik hoop je zo wat verder geholpen te hebben.

grtz kevin
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2007, 21:48   #4
anoniem16492
Guest

Standaard

Het is mogelijk... En je pc hoeft helemaal niet aan te staan!
Hoe het moet weet ik niet, maar het is door middel van een goede scripter zeker mogelijk!
Groetjes, William
  Met citaat antwoorden
Oud 3 August 2007, 23:33   #5
anoniem16517
Guest

Standaard

Kan het niet simpelweg met een FTP Programma, bijvoorbeeld dat je bij taken verschillende files kunt aanvinken die om die tijd moet worden upgeload.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2007, 23:39   #6
anoniem14001
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Searchweb3 Bekijk bericht
Kan het niet simpelweg met een FTP Programma, bijvoorbeeld dat je bij taken verschillende files kunt aanvinken die om die tijd moet worden upgeload.
Maar dan moet wel zijn PC aanstaan, en dit is nu het heikele punt..

Ja wat jij wilt is mogelijk, dit door middel van onder andere cronjobs, of een php functie die aangestuurd wordt door een cronjob..

Ik weet zou gauw niet wat de cronjob voor argumenten moet krijgen om een file van bv private html naar public html te verplaatsen ( of shtml en htlm net hoe het genoemd is op je server ).

Met een php functie kan ik je al helemaal niet echt ver helpen aangezien ik daar geen ster in ben..

Mij dunkt dat een cronjob het makkelijkst is.. En met name als het een repeterende handeling is die op regelmatige tijden moet gebeuren.. Bv 1 keer in de week, bestanden in dir X moeten naar dir B, en indien nodig gewoon overschrijven ( bv bij een index.html )
Dan hoef je de cronjob maar 1 keer in te stellen.. Je moet alleen niet vergeten om hem even uit te zetten als er niks is.. Anders kan je wazige foutmeldingen krijgen.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2007, 23:42   #7
anoniem14001
Guest

Standaard

http://www.onjava.com/pub/a/mac/2002...erminal_5.html
http://www.tech-geeks.org/contrib/md...ntab-howto.htm

Even gauw een paar links voor je.. Heb alleen engelse links gevonden zo snel..
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten