Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Beveiliging

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 18 May 2018, 22:57   #1
Doky

Standaard iedereen kan alles zien wat je doet?

op mijn pc met windows 10 heb ik AVG Free.in gebruik. Regelmatig zit AVG te zeuren dat iedereen alles kan zien wat ik doe. En meer van dat soort waarschuwingen.

Als ik bij instellingen kijk zie ik dat bij Windows beveiliging alles goed staat.
Ik snap wel dat ze liever hebben dat je hun betaalde versie aanschaft. Maar erger mij eraan omdat je er toch van schrikt. Kan ik die meldingen uitzetten?

.
Doky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2018, 13:47   #2
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Je kunt AVG gewoon compleet verwijderen. Windows 10 heeft zelf een goed antivirus programma dat Defender heet.

Niek
Oud 19 May 2018, 22:10   #3
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Nou dat advies zou ik meteen willen tegenspreken.

Laat die AVG fijn staan en zet die functie maar uit. Defender kan totaal niet aan AVG tippen en hangt bij elke test wel in de lagere regionen.
Dus ik zou niet durven om dat goed te noemen. Is ook al vaker aan de orde geweest.

Defender was ooit goed, in het prille begin, daarna niet meer.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2018, 22:28   #4
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Defender is juist het laatste jaar sterk verbeterd. Plus punt vindt ik de minimale systeem belasting en het volledig gebrek aan push meldingen om iets te kopen.

Niek
Oud 19 May 2018, 23:06   #5
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

AVG kun je nog redelijk africhten qua meldingen. Ik ben nu even niet in de buurt van de computer, maar heb het daar wel en krijg daar alleen een of twee keer per jaar de melding dat ik een nieuwe versie moet installeren. Er zit in ieder geval ergens in de instellingen om dergelijke meldingen uit te schakelen.

Hier op de tablet heb ik Windows Defender. Kan niet echt duiden welke van de twee beter is, beide vinden eigenlijk nooit wat. Dat kan betekenen dat ik nooit een virus heb. Of dat beide mijn virussen niet vinden. Ik hoop dat eerste
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2018, 16:42   #6
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet of ie het laatste jaar sterk verbetert is, heb dat nog niet in de testen terug gezien. Minimale systeembelasting is mooi maar dat heeft AVG of Avira (is ook erg goed) ook wel. Die hebben inderdaad die nadelige meldingen om iets te kopen.
Ik heb liever een melding met een betere scanner dan geen meldingen en minder veilig.

Zelf gebruik ik Emsisoft en daar ben ik dus het laatste jaar al een aantal keren wat mee tegen gekomen waar Defender totaal niet op reageerde. Idem met dochter boven en die heeft Avast of AVG draaien.
Maar da's ieders eigen keuze uiteraard. Ik let toch regelmatig op de onafhankelijke testen en dan zie je o.a. Macafee en Defender niet echt bovenaan de lijsten. In hoeverre dat dan een groter risico vormt durf ik niet te zeggen maar zoiets adviseer ik standaard dan ook niet als andere gratis zaken het beduidend beter doen (continue).

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2018, 06:54   #7
Desperado

Desperado's schermafbeelding

Standaard

Sinds de Vorige Creator Upgrade van W10 Pro , Defender op mijn Computers , daarnaast heb ik Hitmanpro ,
een betaalversie , die heb ik al jaren met een leuke korting .

En dat werkt prima.
Desperado is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten