Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 3 February 2013, 18:53   #11
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Hoewel we TS nog niet hebben terug gelezen is er bij zijn installatie echt iets mis gegaan. Vanmiddag Windows 8 geïnstalleerd op de pc die ik hierboven even noem.
Met een gewoon lokaal account, dus niks @hotmail of @live of @outlook en de gebruiker heeft gewoon alle rechten die een administrator heeft.

Er kunnen alleen geen "apps" opgehaald worden in die Windows "Store"...

Niek
Niekie30 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2013, 19:58   #12
stroke33

stroke33's schermafbeelding

Standaard

Niek,
Heb je Windows 8 schoon geïnstalleerd of een upgrade, daar zou het verschil dan in kunnen zitten, ik had namelijk op een oude XP PC die ik schoon had geïnstalleerd met de laatste bèta versie ook geen problemen.
Op de PC waar ik nu zit draait de upgrade maar niet helemaal zonder problemen, hoewel het na de laatste update van Windows 8 wel beter is geworden.
Ik heb overigens wel 3 accounts op deze PC de eerste gemaakt tijdens de installatie en zonder rechten, een tweede welke ik heb aangemaakt met een hotmail account maar die verdween steeds van het scherm, beter gezegd Windows 8 startte onwillekeurig op en maakte een schone installatie met dit account zonder dat ik er ook maar iets aan kon doen.
Het account wat ik nu gebruik is een Outlook account welke ik vers heb aangemaakt om van het vorige probleem verlost te zijn en deze draait al vanaf een dag of 14 na de uitkomst va Windows 8 Upgrade met problemen zo nu en dan, als freezes, soms maar zo stoppen ik kan dan alleen nog de muis bewegen, en steeds minder het random herbeginnen van apps en het verdwijnen van de hoeken dat terwijl ik gewoon in het bureaublad blijf en ook gewoon kan doorgaan met waar ik mee bezig ben, de hoeken komen pas terug nadat ik een harde reset heb gegeven door het indrukken van de uit knop en opnieuw aanzet.

Er blijft mij één ding irriteren en dat is het kwijt raken van gegevens zoals een brief die ik schrijf in Word, die wanneer Windows 8 plots herstart zonder waarschuwing deze nadien gewoon weg is en nee er is dan ook geen Word tussen opslag meer te vinden terwijl ik steevast brieven iedere minuut automatisch opsla naar de brief op het bureaublad.

Laatst gewijzigd door stroke33 : 3 February 2013 om 20:04
stroke33 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2013, 20:06   #13
Desperado

Desperado's schermafbeelding

Arrow

Computer techniek goed nakijken.
Desperado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2013, 22:50   #14
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Het was een schone installatie op een leeg gemaakte pc, op de tweede partitie. Op de eerste partitie had ik net ervoor Windows 7 gezet.

Maar als mijn pc zo zou draaien, als wat jij omschrijft, dan was ik er snel mee klaar. (freezen, ongevraagd opnieuw opstarten etc.)

Op m'n eigen pc heb ik ook een dualboot staan van W7 en W8.
Beide systemen draaien perfect. Het zijn beide originele pro versies, vanaf de dvd geïnstalleerd.
De eerlijkheid gebied me wel te zeggen, dat ik 2 keer per week een paar uurtjes in W8 bezig ben, maar verder al m'n werk in Windows 7 doe.
Ik vrees dat dat ook nog erg lang gaat duren.
Ik zie nl. nog geen enkel voordeel aan Windows 8 voor een pc.

Wel nadelen:
De "verplichting" tot het bekende MS account.
Het betalen voor "bij" producten. (als je een dvd wil afspelen)
Het constant vragen naar je locatie als je een "app" installeert.
Het verstoppen van allerlei nuttige functies, zoals het simpel uitschakelen van de pc.

En voor ik overvallen word met " daar zijn allerlei tools en handigheidjes voor". Ik tik hier over een betaalde Windows versie, waarvan je verwacht wordt dat hij compleet is en gebruiks vriendelijk en waarvan ik mag verwachten, dat je voor het gemakkelijke gebruik daarvan geen extra in elkaar geflanste tools van derden hoeft te installeren, om het te kunnen genruiken.

Ik kan heel goed tegen veranderingen, maar niet tegen onnodige belemmeringen van m'n hobby.

Niek
Niekie30 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2013, 08:13   #15
stroke33

Standaard

Ik ben blij voor je dat het werkt (ondanks de nadelen) maar geloof mij het word nog erger.
Ik las ergens dat Microsoft alleen het besturingssysteem nog kaal gaat leveren en dat alle ander functies eraf gaan. Die ja dan als Charm (staat toch voor Charmant??) erbij kunt aanschaffen.

Net als de home&student Office nu al, daar hoef je als student echt niet mee op school/uni te komen je komt dan veel tekort o/a Acces. Welke dan weer los voor een 150 Euro apart moet worden aangeschaft, ja ik weet overigens dat het Office pakket via de school goedkoop kan worden aangeschaft maar dat is maar voor één Laptop/PC per jaar, en omdat je het thuis ook nodig hebt voor op je PC voor schoolwerk moet je wat.
Oud 4 February 2013, 09:41   #16
Desperado

Desperado's schermafbeelding

Arrow

Wel nadelen:
De "verplichting" tot het bekende MS account.
............

Installeren van een Verse W8 via de W8 DVD op een lege Partitie is zonder enig account mail adres of wat dan ook ??

Gewoon mogelijk .

.
Desperado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2013, 10:00   #17
stroke33

Standaard

Op deze site staat precies hoe en wat over Accounts voor Windows 8.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten