Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 21 January 2015, 17:40   #1
anoniem54207
Guest

Standaard windows 7 loopt ten einde

Op 31 oktober 2014 stopt de verkoop van consumentencomputers met Windows 7. Windows 7 Professional op zakelijke computers mag na die datum nog wel verkocht worden. De algemene ondersteuning van Windows 7 met beveiligingsupdates en andere updates eindigt op 13 januari 2015. De uitgebreide ondersteuning met noodzakelijke beveiligingsupdates eindigt op 14 januari 2020.

Lees ik dat goed voor Windows 7 loopt de Algm. ondersteuning
eindigt op 13 januari 2015. Of is het toch 2020 ?
Wat betekend: Mainstream en Extended. zie foto hieronder.

Groeten, Atlanta

Laatst gewijzigd door Moderator : 22 January 2015 om 15:25
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2015, 18:24   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Je leest goed dat de algemene ondersteuning is geindigd op 13 januari. Dat houdt in dat fouten niet meer worden opgelost, als deze nog worden gevonden. Beveiligingslekken worden nog opgelost tot 14 januari 2020, dus tot die tijd kun je Win7 nog gewoon blijven gebruiken.

Wat interessant is om te melden is dat Microsoft vandaag heeft aangekondigd dat alle gebruikers van Windows 7 en Windows 8(.1) gratis kunnen overstappen naar Windows 10.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2015, 18:25   #3
anoniem26138
Guest

Standaard

Tijdens de 'levensduur' van een Microsoft besturingssysteem gaan de ontwerpers altijd nog
door met het ontwikkelen van wat nieuwe toepassingen om b.v. de interface wat aangenamer te maken.
Niet dat ze daar vaak in slagen, maar toch.... En juist die ontwikkeling wordt al gestopt voor Windows 7.
Het besturingssysteem staat dus min of meer stil, maar krijgt wel de nodige (beveiligings-) updates tot 2020.
In principe geen zorgen dus tot dan.

Laatst gewijzigd door Moderator : 22 January 2015 om 15:25
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2015, 18:29   #4
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Je leest goed dat de algemene ondersteuning is geindigd op 13 januari. Dat houdt in dat fouten niet meer worden opgelost
Dat is volgens mij niet het geval ? Een fout (bug) lossen ze volgens mij nog best wel op

Wat mij gelijk opviel in dat bericht is dat er niets over Vista gemeld wordt, alsof ze die zo graag mogelijk vergeten
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 21 January 2015 om 18:33
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2015, 19:14   #5
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Dat is volgens mij niet het geval ? Een fout (bug) lossen ze volgens mij nog best wel op
http://support.microsoft.com/gp/lifepolicy
Als ik dat lees krijg je alleen beveiligingsupdates en eventuele andere updates moet je voor betalen.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2015, 19:52   #6
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik denk dat je 'beveiligingsupdate' dan breder kan zien. Een bug (fout) houdt heel snel een beveiligingsrisico in, ook v.w.b.
dataverlies door gebruikersfouten veroorzaakt door zo'n fout.

Het fijne weet ik hier niet van, er werd mij voorgehouden dat Windows 7 nog ondersteund zou worden tot 2020. Het komt mij
dan ook nogal rauw op m'n dak als ik net 9 maanden geleden €145 heb uitgegeven voor de Windows 7 Prof versie, plus een
aantal verplichte hardware aankopen omdat het oude niet meer ondersteund werd door W7.

Ik ben inmiddels meer en meer overtuigd dat wij een pietsje 'in gijzeling' worden gehouden door het aangeleerd gebruik van
de Windows systemen, en 'verbeteringen' er niet meer zo in zitten, meer verwarring die in latere versies (soms
gedeeltelijk) weer wordt opgelost.
De jeugd pikt het toch wel steeds opnieuw, zij krijgen de eerdere versies niet te zien. En het voordeel van jeugd
is dat er steeds opnieuw geboren worden
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 21 January 2015 om 20:17
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2015, 20:37   #7
anoniem54435
Guest

Standaard

Op 13 januari 2015 stopt de uitgebreide ondersteuning voor Windows 7 Service Pack 1. Dan komen niet alle updates meer voor dit systeem uit. In januari 2020 worden alle versies van Windows 7 op geen enkele wijze meer ondersteund en wordt het systeem onveilig.

Woensdag 21 januari 2015

http://computerworld.nl/software/850...dows-7--wat-nu
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2015, 21:39   #8
anoniem18126
Guest

Standaard

Tot januari 2020 blijft Microsoft Windows 7 van de maandelijkse(beveiligings)updates voorzien, na 13 januari dit jaar komen er geen grote updates zoals een servicepack meer voor uit, ook zal er bv geen update naar DirectX 12 komen. Je hoeft je dus de eerste 5 jaar geen zorgen te maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2015, 22:08   #9
anoniem42071
Guest

Standaard

Inderdaad Anacho: http://support2.microsoft.com/lifecy...lpha=windows+7

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2015, 09:34   #10
anoniem26138
Guest

Standaard