Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 25 September 2019, 19:04   #1
anoniem14162
Guest

Standaard Sata disk uitlezen op pc

Ik heb mijn disk uit mijn Synology Nas gehaald omdat deze problemen gaf. Er zit nu een nieuwe disk in maar ik wil nu die oude disk uitlezen op mijn pc. Ik heb een case gekocht om deze schijf uit te lezen maar helaas gebeurt er niets. Nou kan het natuurlijk zijn dat de schijf inderdaad stuk is, maar als ik de usb in mijn pc stop dat ziet mijn pc deze aansluiting wel maar geeft geen letter weer waar ik dan naar toe kan gaan. Heeft iemand een idee hoe ik deze schijf wel kan uitlezen?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2019, 00:32   #2
anoniem30973
Guest

Standaard

Je kan het externe station wel een letter geven met het hier door Faqman genoemde prog
https://www.computeridee.nl/forum/#!...?filter=FAQman
maar ik vraag me af of de bestanden en progs vanaf een NAS-dchijf dan zomaar te runnen zijn. Heb geen ervaring met NAS.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2019, 15:04   #3
anoniem14733
Guest

Standaard

Let even op!!
Ik zou deze schijf niet zomaar even een drive letter toekennen. Het is namelijk geen Windows schijf en Windows zal deze dan ook niet zomaar kunnen uitlezen.
Deze schijven zijn met Linux geformatteerd en zitten normaliter in de EXT3 of EXT4 indeling.

Daarvoor zul je iets moeten gebruiken waarmee dat wel kan. Bijvoorbeeld een virtual machine aanmaken.
Of je kunt gratis gebruik maken van Linux Reader van diskinternals.

Op deze site kun je ook nog een uitleg hierover lezen.

Goede kans dat als je dat gebruikt je ook geen schijfletter hoeft aan te geven dus ik zou dit eerst even doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2019, 17:48   #4
anoniem14162
Guest

Standaard

Bedankt voor jullie informatie. Ik ga zeker met deze informatie aan het werk. Ik ben erg benieuwd of deze schijf op die manier nog te lezen is.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten