Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 19 February 2016, 23:20   #1
anoniem19955
Guest

Question Computer afsluiten ZONDER muis

Goeden avond,
Laatst was het weer eens zo ver. Windows 10 was keurig opgestart, maar was vergeten(?) de USB muis te initialiseren. Daar zit je dan. Je kan eigenlijk helemaal niets, behalve opnieuw opstarten en hopen dat het dan wel goed gaat. Maar zonder muis is dat behoorlijk lastig, immers om het afsluit commando onder de start knop te geven heb je toch de muis nodig. OF NIET SOMS?
De enige manier di ik kon verzinnen is een keihard stop te geven via de AAN/UIT schakelaar. Niet verstandig vanwege mogelijke schade aan de HD. Dus ik heb gewacht tot dat he HD-lichtje helemaal niet meer knipperde en uit ging.
Opnieuw opstarten en toen maar wachten en wachten en wachten en ......................
Windows 10 vond mijn actie blijkbaar niet zo leuk en deed er zeker tien minuten over een karweitje wat ander binnen 45 seconden gepiept was.
Vandaar dus mijn vraag: Hoe kan ik bij de afsluit opdracht komen zonder de muis te gebruiken.
Alvast bedankt voor goede raad en vooral de oplossing.
Aad
  Met citaat antwoorden
Oud 19 February 2016, 23:38   #2
anoniem26473
Guest

Standaard

Werkt Alt-F4 niet meer in win10?
  Met citaat antwoorden
Oud 19 February 2016, 23:59   #3
anoniem27570
Guest

Standaard

Met de powerswitch op een PC indien juist ingesteld in windows en bios/uefi kun je gewoon een PC uitzetten........
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2016, 00:18   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Ach. Met CTRL+ ESC hab je het menu en dan met pijltjes verder bladeren, als je hem persé netjes wilt afsluiten.

Of de Windowstoets + de X

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2016, 11:14   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

TAB is om in een scherm selecties van items te wisselen. Druk in welk programma dan ook op de TAB toets (behalve editors, omdat die TAB anders interpreteren), en je ziet knoppen of lijsten in volgorde geselecteerd worden.
Pijltjes laten je door een gekozen lijst gaan, en Enter is de keus bevestigen.

================================

Onder Windows 7 werkt Ctrl+Alt+Del om in het keuzemenu met afsluiten te komen (Misschien zit dat dus bij W10 onder Ctrl+Esc ?). Dan is het een kwestie van TAB gebruiken om van lijst te wisselen, en daarmee kom je ook op de Aan/Uit knop. En dan Enter drukken.

Als ik zo even lees denk ik dat de Windows + X toets, en dan navigeren met de TAB toets en dan Enter de snelste is.

Vond er nog eentje (W7 ?):

* Windows toets+D (brengt je naar je Desktop)
* Alt+F4 (Geeft je het afsluitmenu)
* Met pijltjes kies je voor verschillende vormen van afsluiten, en...
* Druk Enter

.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 20 February 2016 om 16:35
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2016, 11:43   #6
anoniem46701
Guest

Standaard

het lijkt me verstandiger eens te checken of die muis wel kosher is (bijv met een andere muis), want het beschreven gedrag hoort gewoon niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2016, 16:40   #7
anoniem26138
Guest

Standaard

Had ook problemen met een (PS2) muis bij het uit de slaapstand komen. Gebeurde alleen wanneer ik ongeduldig met de muis schoof voordat deze geïnitialiseerd was, dan bevroor de cursor, en moest ik via het toetsenbord opnieuw kort de slaapstand in.
Als ik hem met rust laat tot het inlogscherm, geen problemen.
Ik weet niet eens of het nog zo is of dat een update het al helemaal opgelost heeft.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2016, 18:11   #8
anoniem19955
Guest

Talking

Aan eenieder die heeft gereageerd: Alle voorgestelde opties werken i.d.d. De snelste is ALT/F4. Dan hoef je alleen nog maar op ENTER te drukken. Alles staat al voorgekauwd.
@falstring: Het beschreven gedrag hoort i.d.d. niet, maar gebeurt wel.
@erikdenhouter: Ik gebruik een Trust-muis met laadstation. Zelf de power led ging niet aan dus de hele handel werd tijdens het opstarten niet gezien.
@ Lange Pier: Ik had wel et OS vermeld, niet het MB. Dit s een Foxconn A6VMX.
Nogmaals aan iedereen: BEDANKT voor de stroom reacties met praktisch allen een of andere goede oplossing.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten