Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 4 February 2017, 23:44   #1
anoniem35213
Guest

Standaard Game PC advies

Hoi,

Ik heb mijn best gedaan om voor mijn budget (Max €900) een game-pc samen te stellen. Zouden jullie mij advies kunnen geven over deze build? Is het een mooie samenstelling of zijn er verbeterpunten / dingen die jij anders zou doen.

Het is de bedoeling dat de pc zeker een jaar of 5 meegaat waarbij er games zoals Battlefield gespeeld worden, op momenteel nog 1080p.

Alvast bedankt!

Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2017, 06:26   #2
anoniem26473
Guest

Standaard

Ik mis een SSD.
Processor kan ook i5 7400, verschil is minimaal, scheelt 25 euro.
Videokaart zou ik vervangen door een gtx 1060 6GB. Of eventueel 3GB. Beide presteren beter.
DVD is waarschijnlijk overbodig.
Voeding is wat budgetterig.
Als je met je budget in de knoei komt, kun je er eerst ook 1x 8GB geheugen in zetten.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2017, 07:39   #3
anoniem54435
Guest

Standaard

voor 12.95 euro zou ik de dvd drive niet willen missen ,
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2017, 08:10   #4
anoniem26473
Guest

Standaard

Ligt eraan of je hem gebruikt. Ik doe dat al jaren niet meer.

Ik zie trouwens ook geen losse processor koeler. De boxed koeler is in principe voldoende, maar warm en lawaaierig, en zal mogelijk de boost functie beperken. Arctic freezer i32 is een aardig alternatief, voor een kleine 30 euro.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2017, 09:20   #5
anoniem38560
Guest

Standaard

Ik zou ook eens naar de AMD FX-9590 cpu kijken want die heeft beduidend betere prestaties en kost het zelfde. 10.270 voor de AMD vs 8.143 voor de i5 7500 op de benchmarklijst.
Ook een WD blue zou ik naar WD black veranderen of beter naar SSD maar dan ga je ver over je budget.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2017, 10:57   #6
anoniem26473
Guest

Standaard

Kanttekening daarbij, is dat het gros van de games geen acht cores kan gebruiken, maar hoogstens drie of vier. En dan blijft er van de hogere passmark niet veel over. Plus dat ie veel meer stroom verbruikt, idle al meer dan de i5 7500 belast; belast vier keer zoveel.

Laatst gewijzigd door couch_potato : 5 February 2017 om 11:39
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2017, 11:18   #7
anoniem35213
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door couch_potato Bekijk bericht
Ik mis een SSD.
Processor kan ook i5 7400, verschil is minimaal, scheelt 25 euro.
Videokaart zou ik vervangen door een gtx 1060 6GB. Of eventueel 3GB. Beide presteren beter.
DVD is waarschijnlijk overbodig.
Voeding is wat budgetterig.
Als je met je budget in de knoei komt, kun je er eerst ook 1x 8GB geheugen in zetten.
SSD heb ik al liggen thuis, dat ben ik vergeten te vermelden.

Qua videokaart had ik inderdaad in eerste instantie de gtx 1060 6GB geselecteerd. Maar na een aantal reviews gelezen te hebben op o.a. reddit & tweakers heb ik voor de rx480 8GB gekozen, op basis van een aantal zaken zoals toekomstbestendigheid.

Wat betreft de voeding, bedoel je hiermee het vermogen van de voeding of de kwaliteit van de geselecteerde voeding?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dappertje
Ik mis een SSD.
Ik zou ook eens naar de AMD FX-9590 cpu kijken want die heeft beduidend betere prestaties en kost het zelfde. 10.270 voor de AMD vs 8.143 voor de i5 7500 op de benchmarklijst.
Ook een WD blue zou ik naar WD black veranderen of beter naar SSD maar dan ga je ver over je budget.
Op basis van reviews blijkt dat deze enorm heet wordt en bovendien ook erg veel stroom gebruikt. Ik heb hier al een 256GB SSD liggen dus vanwege het kostenplaatje ga ik denk ik voor de Blue.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2017, 11:42   #8
anoniem26473
Guest

Standaard

Vermogen van de voeding is voldoende, kwaliteit matig. Ook weer niet echt slecht, maar er zijn betere. Ik heb zelf deze: https://tweakers.net/pricewatch/3177...-450-watt.html

Ik weet niet wat jij gelezen hebt, maar iha is de 1060 toch wel beter. Toekomstbestendigheid is toch beperkt, over twee jaar kun jij de nieuwste games al niet meer op hoog spelen.
https://nl.hardware.info/reviews/713...s-full-hd-dx11
https://nl.hardware.info/reviews/695...anderenkaarten

Laatst gewijzigd door couch_potato : 5 February 2017 om 11:46
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten